Mine første høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mine første høytalere

Hei

Vel da var jeg begynt med innkjøp av mitt første hifi anlegg, hvor jeg skal kjøre en 2.1 løsning, pga jeg bor hjemme og har begrenset med plass. Pris er også et problem siden jeg studerer(eller tja... videregående skole).

Jeg har så langt investert i en forsterker, en Yamaha RX-V1900. Jeg skal bruke dette anlegget for musikk og film. Så jeg har kommet til punktet hvor jeg skal ha fronthøytalere, hvor jeg skal kjøpe inn et par stativhøytalere som skal henge opp på vegg, skulle gjerne hatt dem på stativ men her er det trangt om plassen.

har et budsjett på 9000 kr for høytalerparret, hvor det er viktig at de spiller høyt og gir god bass, jeg hører på slik "dunkemusikk". Men jeg kan ikke ha den alt for store subwooferen siden jeg bor hjemme og er dermed avhengig av at høytalerne gir fra seg mesteparten av bassen. Drømmen hadde jo selvfølgelig vært å slippe å bruke noen subwoofer.

Jeg har sett en del på B&W CM5 pga. dem ligger i riktig prisklasse i henhold til mitt budsjett er store og får inntrykk av at dem gir dem god bass, selvfølgelig ikke den aller dypeste bassen og mye slagkraft. Men et stort praktisk problem er at de er ikke særlig tilrettelagt for å henges på vegg slik jeg har forstått det. Jeg har også inntrykk av at Bowers & Wilkins er et ganske annerkjent merke.

B&W DM685 føler jeg også at er et bra alternativ med tanke på god omtale i Lyd & Bilde, og de er godt egnet for å henges på vegg, men er jo et ganske stort hopp ned i prisklasse og jeg fykter for at jeg ikke får helt samme lydkvalitet, eller kan jeg ta feil? At jeg bare får et mindre trykk fra dem?

Er jeg helt på bærtur nå eller et dette noen greie alternativer?