Mine første høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 84
    Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er da utrolig mye glede av xtz høyttalere

Solgte første paret jeg hadde, angret som bare det å kjøpte et nytt par senere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter meg til forlslaget om Klipsch.

Matcher bra med forsterkeren din å spiller grisehøyt med masse punch.

Tror mange av de andre alternativene dine vil kreve mer forsterkerkraft å mangle morrofaktoren.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    DM685 er dog ingen høytaler for veldig høy musikk og dunkebass alene.
    Da må du nok supplere med en sub. :-)
    ingen stativhøytaler er vell det, men har hatt DM685, og syntes dette er en knallbra høytaler, tviler sterkt på at du går veldig feil med denne, men ta deg en tur til nærmeste hifiklubb butikk og hør på dem selv. jeg syntes disse trykker veldig bra, og har veldig god lyd i forhold til pris/størrelse, er selvsagt å anbefale en sub om du har plass/råd i tillegg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror FredrikC kanskje er inne på noe.. :-)

Jeg har også DM685.. Og for all del.. Men tror det finnes bedre valg til hva trådstarter er ute etter enn B&W..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du velger, så er det du som skal bli fornøyd. Hi-fi og musikk er som mat, smaken er forskjellig. Ta deg en lytt til forskjellige merker, det er den beste investeringen du kan gjøre. Klipsch og B&W burde være ganske lett å få hørt på. XTZ kan være vanskeligere om du ikke bor nærmere grensa. Finnes også et utall andre merker som er verdt å høre på i den prisklassen.
    Så mitt siste tips: kjøp brukt. Du får nesten 2 x så gode høyttalere for pengene når du gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du skriver du skal ha et 2.1 system, hvorfor kjøper du da en surround forsterker?
    HDMI, HD lydformatene og i tillegg skal jeg ha 5.1 når flytter for meg selv.

Og som nevnt ja, smaken er som baken.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Robert

B&W 685 er en god høytaler, men kan ikke sammenlignes med XTZ 99.26/99.25. Det er en klasseforskjell på lyden som du bare må ta inn over deg.

Når prisen er så nær så kan du ikke annent en å velge XTZ'ene. Heng på en subb fra samme fabrikant så har du fått rå lyd til en riktig pris, ser helt ok ut også.

Det eneste jeg kan si om XTZ 99.26 er at de trenger litt muskler. Jeg har kjørt Camebridge 640v2 på de (2x75w), men det blir for spinkelt. Låter vakkert men har ikke muskler nokk til å lurer frem golyden i høytalerne (de er tunge å drive). Jeg kjører nå samme høytalere på min NAD t-754 (2x80-90w) det låter bedre, da NAD'en har mere å by på når det kommer til dynamikken.

Men går du for 685 så gjør du absolutt ikke noe galt, men du kan altså gjøre det bedre til nesten samme pris (685 er kr. 1700 billigere en 99.26).

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du si at RX-V1900 vil være mer skikket?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Vil du si at RX-V1900 vil være mer skikket?
    Jeg kjenner ikke den forsterkeren godt nok til å uttale meg, men det er det sikkert andre her som gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt om XTZ her på forumet får jeg inntrykk av at XTZ ikke gir lyden jeg vil ha, mange omtaler dem som mer eller mindre rene musikkhøytalere, og ikke har noe spesielt bra trykk til film.
    I tillegg leser jeg et sted i XTZ-tråden at noen viste en epost de hadde fått fra XTZ hvor de åpenbart sa at hvis mann er ute etter skikkelig trykk, er ikke XTZ riktig merke og da er Cerwin-Vega et bedre valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Etter å ha lest litt rundt om XTZ her på forumet får jeg inntrykk av at XTZ ikke gir lyden jeg vil ha, mange omtaler dem som mer eller mindre rene musikkhøytalere, og ikke har noe spesielt bra trykk til film.
    I tillegg leser jeg et sted i XTZ-tråden at noen viste en epost de hadde fått fra XTZ hvor de åpenbart sa at hvis mann er ute etter skikkelig trykk, er ikke XTZ riktig merke og da er Cerwin-Vega et bedre valg.
    Vil heller tro at noe midt i mellom vil passe deg bedre. Feks Klipsch eller Jbl. her kan du spille høyt med et trykk som matcher Cerwin-Vega og i tillegg få en klarere og mer behagelig lyd.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke de problemene (subb )

Men det er klart, skal du ha boomboxes så skal du kikke andre steder

Uansett, lykke til med innkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg tror klipsch passer deg lyd messig,og til forsterkeren din.
    Jeg er klipsch fan så du burde kanskje ta en lytte runde.

Lykke til
    Mvh O

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mjusiker'n]B&W 685 er en god høytaler, men kan ikke sammenlignes med XTZ 99.26/99.25. Det er en klasseforskjell på lyden som du bare må ta inn over deg.

Når prisen er så nær så kan du ikke annent en å velge XTZ'ene. Heng på en subb fra samme fabrikant så har du fått rå lyd til en riktig pris, ser helt ok ut også.

Det eneste jeg kan si om XTZ 99.26 er at de trenger litt muskler. Jeg har kjørt Camebridge 640v2 på de (2x75w), men det blir for spinkelt. Låter vakkert men har ikke muskler nokk til å lurer frem golyden i høytalerne (de er tunge å drive). Jeg kjører nå samme høytalere på min NAD t-754 (2x80-90w) det låter bedre, da NAD'en har mere å by på når det kommer til dynamikken.

Men går du for 685 så gjør du absolutt ikke noe galt, men du kan altså gjøre det bedre til nesten samme pris (685 er kr. 1700 billigere en 99.26).

.................................................. .................................................. .................................................. .............

Mener å huske at 99.26 slo b&w nautilus 805 i test i lyd og bilde, hvor det til og med ble poengtert at det ikke var vinneren pga. 3x lavere pris på 805, men at den var bedre rett og slett.

De koster også 5000 kr om du handler de i Sverige.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de som tipser om XTZ her glemmer at disse ikke kan veggmonteres da det ikke er fester i HT for det og bassporten er bak. XTZ subwoofer derimot kan jeg anbefale, helst 10" modellen.

Klipsch RB-81 er det beste tipest sålankt jeg kan se i denne tråden.

Vil råde trådstarter om å lage en liste over aktuelle HT`er som alle har bassporten forran, gjerne med integrert veggfeste. Lytt til dem eller les om dem å sorter så ut etterhvert. Presenter gjerne listen din i denne tråden så du kan få synspunkter og tips om de aktuelle kandidatene.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Henningep]
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    B&W 685 er en god høytaler, men kan ikke sammenlignes med XTZ 99.26/99.25. Det er en klasseforskjell på lyden som du bare må ta inn over deg.

.................................................. .................................................. .................................................. .............

Mener å huske at 99.26 slo b&w nautilus 805 i test i lyd og bilde, hvor det til og med ble poengtert at det ikke var vinneren pga. 3x lavere pris på 805, men at den var bedre rett og slett.

De koster også 5000 kr om du handler de i Sverige.
    Det er riktig, det var en KEF høytaler med i testen også, både KEF og B&W 805 var priset rett over 20k, og banket ned i støvlene av XTZ'n. Jeg har ikke gjort den samme testen, men kan si meg fornøyd med det jeg hører fra mine x.

Men nå er det ikke det Roberth er ute etter, han skal ha DISCO:-D Som er helt greit, morro med høy lyd

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja føler at vi prakker på stakkaren xtz..

Sorry, er bare musikkgleden vetdu

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    hehe ja føler at vi prakker på stakkaren xtz..

Sorry, er bare musikkgleden vetdu
    Jeg vet, men noen ganger må Jr. dette å slå seg for å lærer (litt klysete fra en som er litt eldre i HIFI-år)

Lyd er noe som vokser med årene, mine første høytalere var CW DC-12:twisted: (da drakk jeg også Jack&Cola....)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •