Kjøpe CW`s nye sub - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 304
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Du vil nok merke at etter hvert som opphenget myker seg opp så trenger du ikke like mye volum for å spille like høyt.
    Dette er faktisk det motsatte av det normale, normalt spiller nye element høyere enn brukte Over tid vil oppheng mykne og efektivitet går litt ned men samtidig pleier de å spille dypere og penere.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dette er faktisk det motsatte av det normale, normalt spiller nye element høyere enn brukte Over tid vil oppheng mykne og efektivitet går litt ned men samtidig pleier de å spille dypere og penere.
    Dette var nytt for meg, men jeg mener bestemt at forskjellen var så stor at jeg la godt merke til det.
    Størst forskjell merket jeg da jeg bygde meg en subkasse til bilen.

Men det kan jo hende jeg har spillt meg selv et puss.:-D

Har du noe mer informasjon\kilder om fenomenet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg har bare et lite spørsmål, Jeg personlig vil spille inn subben pent, altså ikke høyt, osv..
    Men mitt spørsmål er da, hvor høyt er max jeg bør spille?? Hvis jeg skal spille den inn pent? Bør jeg spille sånn at jeg ser elementet vibrerer litt, eller bør jeg spille litt under det?

Personlig ville jeg jo tru at jeg spiller det best inn når det vibrerer litt, for hvis det ikke vibrerer så vi jo ikke elementet myke seg opp, eller hva??

Er redd for at jeg skal spille for høyt nå i førsten med den... Håper noen kan hjelpe meg?

Forresten, bilde er tatt, må bare finne kamera kabelen min så kommer det bilde.. Driver å lager leilighet i kjelleren her hjemme som jeg og dama skal flytte inn i. Der skal jeg lage mitt eget musikk rom, med bar, osv.. Så bilder av det kommer også etterhvert =) Nå så står bare anlegget oppe i stua så jeg ihvertfall får spilt med det. hehe

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse958
    Hei igjen.

Jeg har bare et lite spørsmål, Jeg personlig vil spille inn subben pent, altså ikke høyt, osv..
    Men mitt spørsmål er da, hvor høyt er max jeg bør spille?? Hvis jeg skal spille den inn pent? Bør jeg spille sånn at jeg ser elementet vibrerer litt, eller bør jeg spille litt under det?

Personlig ville jeg jo tru at jeg spiller det best inn når det vibrerer litt, for hvis det ikke vibrerer så vi jo ikke elementet myke seg opp, eller hva??

Er redd for at jeg skal spille for høyt nå i førsten med den... Håper noen kan hjelpe meg?

Forresten, bilde er tatt, må bare finne kamera kabelen min så kommer det bilde.. Driver å lager leilighet i kjelleren her hjemme som jeg og dama skal flytte inn i. Der skal jeg lage mitt eget musikk rom, med bar, osv.. Så bilder av det kommer også etterhvert =) Nå så står bare anlegget oppe i stua så jeg ihvertfall får spilt med det. hehe
    det heter ikke å spille inn sånn sett, men det heter bare at den blir mykere etterhvert. bruk den som du ville gjort. det er ingen fare for at det får et dårligere liv... alt det er bare en myte. eneste en ikke bør gjøre er å trø fullt volum den første timen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, så jeg kan altså spille som normalt nå altså? Bør ikke spille på lavt volum og sånn noen timer først? Har vel spilt lavt 5-6timer jeg nå, og igår skrudde jeg opp litt, så elementet vibererte litt, og da turde jeg ikke mer, så jeg bør ikke skru opp så elementet vibrerer å la den stå der altså, for at elementet skal bli "mykt" opp litt?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, så jeg kan altså spille som normalt nå altså? Bør ikke spille på lavt volum og sånn noen timer først? Har vel spilt lavt 5-6timer jeg nå, og igår skrudde jeg opp litt, så elementet vibererte litt, og da turde jeg ikke mer, så jeg bør ikke skru opp så elementet vibrerer å la den stå der altså, for at elementet skal bli "mykt" opp litt?
    Du trenger ikke være noe mer forsiktig under innspilling enn etter At høyttalere går i stykker fortere under innspilling er bare tøys. Dersom du vil at de skal bli fortere innspilt så spiller du bare høyere så ordner resten seg av seg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, siden så mange av dere sier det samme, så regner jeg med at jeg kan spille sånn jeg føler for det =) Moro, så blir det å høre litt på musikk resten av søndagen nå da=) hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpe min da har du 2 hehe 10k så er den din

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svend louis
    kjøpe min da har du 2 hehe 10k så er den din
    kan jeg bytte den i to punktum og et komma?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok med en gitt.. Ikke fornøyd med din svend louis?? Hvorfor selge den?

Jeg er stor fornøyd med min gitt

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok med en gitt.. Ikke fornøyd med din svend louis?? Hvorfor selge den?

Jeg er stor fornøyd med min gitt
    Han trenger vel penger til julegaver.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Du trenger ikke være noe mer forsiktig under innspilling enn etter At høyttalere går i stykker fortere under innspilling er bare tøys. Dersom du vil at de skal bli fortere innspilt så spiller du bare høyere så ordner resten seg av seg selv
    Gjør man det med et element som er stivere enn normalen kan man fort risikere en brent spole.

Elementet utvikler mer varme når den ikke klarer å bevege seg like fritt som et "løst/spillt inn element".

Spola er avhengig av støvhetta til å presse luft forbi seg når den spiller for kjøling.

Man kan spille temmelig som normalt men jeg ville absolutt ikke dratt igang en fest med et par splitter nye høyttalere.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Gjør man det med et element som er stivere enn normalen kan man fort risikere en brent spole.
    Har du hørt om, en kilde, erfart, eller lest om noen som har brent en spole på grunn av dette? Jeg har i hvert fall ikke det.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har faktisk ikke jeg heller, men det finnes uerfarne som brenner max på volumet rett ut av esken også. Har hørt om et par slike..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har du hørt om, en kilde, erfart, eller lest om noen som har brent en spole på grunn av dette? Jeg har i hvert fall ikke det.
    Jeg har hørt om flere tilfeller hvor høyttalere har blitt ødelagt den første timen de var i gang ja, men hvor ofte blir en høyttaler som sprenges obdusert? Mulig du har huset fullt av etterforskere som hopper ut av et skap ved behov, men generellt tror jeg de fleste dropper den ekstra kostnaden i budsjettet sitt.

Og bør jeg ha erfart,lest,hørt om det? Det er da ganske "obvious" spør du meg.

Men for all del. Kjøp deg noen nye godt påkosta høyttalere og kjør på alt hva de har. Jeg tviler STERKT på at du tør å ta den sjangsen.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at det er ganske dumdristig å dra på max ved første stund uansett vil nå jeg si da, men er jo kjipt å rassere høyttalere til mange tusen på 10 min for å ta litt i..

Greit å la elementene gå seg til 1 times tid føre man i det hele tatt vrenger på iallefall.

Når jeg var fersk på innspilling, så dro jeg på fra startup, og skjønte fort at det ikke var helt bra, for du hører godt at elementene holder voldsomt igjen pga stive oppheng. Ikke sunt det der ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg har hørt om flere tilfeller hvor høyttalere har blitt ødelagt den første timen de var i gang ja, men hvor ofte blir en høyttaler som sprenges obdusert? Mulig du har huset fullt av etterforskere som hopper ut av et skap ved behov, men generellt tror jeg de fleste dropper den ekstra kostnaden i budsjettet sitt.

Og bør jeg ha erfart,lest,hørt om det? Det er da ganske "obvious" spør du meg.

Men for all del. Kjøp deg noen nye godt påkosta høyttalere og kjør på alt hva de har. Jeg tviler STERKT på at du tør å ta den sjangsen.
    Hva slags høyttaler og forsterker var det snakk om i de tilfellene du har hørt om?

Finn gjerne en link til en produsent som mener at høyttalerne ikke tåler normalt bruk under innspillingsperioden.
    Har man kalde komponenter kan jeg være enig at man bør være forsiktig med og dra full pupp, men ikke fordi de er nye.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har man kalde komponenter kan jeg være enig at man bør være forsiktig med og dra full pupp, men ikke fordi de er nye.
    Kald spole er vel bedre enn varm spole?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha referert med "etterforskeren" i skapet mitt, så må man jo skille mellom kalde komponenter, komponenter med ideell arbeidstemperatur, og overopphetede komponenter.
    Hvis en konstruktør har designet en høyttaler eller forsterker til å låte optimalt kun de første minuttene anlegget er kaldt, er noko galt spør du meg.

På de høyttalerene jeg har hatt, har i hvert fall bassen bunnet lettere rett etter påslag.
    Om det skyldes kald forsterker eller høyttaler vet jeg ikke. Fint om noen med ekspertise på det område kunne forklart det nærmere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ser det er mye frem og tilbake ang innspilling..
    Jeg har spilt rolig med høytalerne mine 6-7timer nu, her omdagen så dro jeg opp litt, da så jeg elementet såvidt vibererte litt, ikke mye, bare sånn litt. Er dette farlig at jeg spillet på et slikt volum siden basskassa er ganske ny?

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •