Kjøpe CW`s nye sub - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 304
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller bare to Elemental Designs A7-900 / Seaton Sound Terraformer?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er jo f.eks den typisk scenen i "Pulse" filmen. Her er det masse informasjon under 20Hz. Testet denne hos en kompis som hadde høytalere med aktive subber (15") i hver. Disse var oppgitt til å gå til 18Hz hvis jeg ikke husker feil, noe de absolutt ikke gjorde. I "Pulse" scenen som omtrent får huset til å rase sammen med mine 2 Ultra'er merket man ingenting hos kompisen min. Det var som om ikke det var spilt inn med bass. Hadde vi ikke vist bedre hadde vi nok trodde filmen skulle være sånn, men når vi kom fra SUB'er som faktisk taklet dette å over på han sine ble han litt pødden kan man si

Uansett, jeg er ikke negativ til denne CV SUB'en. Synes den virker rå. Vet bare ikke helt om det er den jeg hadde valgt hvis jeg skulle ha kino SUB. Gleder meg til noen blader får testet den så vi får litt feedback på lydkvalitet, og også frekvens respons.
    Takker for forklaring. Det gjorde faktisk det forstålig. Dere som ikke har hørt 21", så bør dere teste den på hfk. Gleder meg til lønningen kommer på fredag. :P Da blir det CV.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Takker for forklaring. Det gjorde faktisk det forstålig. Dere som ikke har hørt 21", så bør dere teste den på hfk. Gleder meg til lønningen kommer på fredag. :P Da blir det CV.
    Som sagt... der er en til salgs her i Haugesund for 10.000 dersom du vil spare noen tusenlapper

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Som sagt... der er en til salgs her i Haugesund for 10.000 dersom du vil spare noen tusenlapper
    Har sendt pm
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svart deg, og for ordens skyld, det er ikke jeg som selger men en bekjent Dette er ikke min type sub i det hele tatt, den spiller høyt og brutalt men ikke noe jeg personlig ville hatt

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde selv vert vesentlig mer intressert i Audiopuls elementet som står på bordet der
    Men for 10k så går det jo ann å teste om man er på jakt etter litt PA punch

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er vell helt enig i det, men heldigvis er der mange forskjellige meninger og preferanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

snodig snodig..

var opp til en kompis i dag som testet 18 tommeren sammen med sine cls15 drevet av en a2.6.. Kjørte på litt, men det som slo oss mest var hvor sinnsykt mye støy som kom fra selve elementet, og da snakker vi ikke om basslyder, men om direkte støy. Vanskelig å beskrive i ord, så hvis noen andre har testen den, så gjerne kom med innspill på hva dere syntes selv.. Her ble den ihvertfall ikke godkjent.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    var opp til en kompis i dag som testet 18 tommeren sammen med sine cls15 drevet av en a2.6.. Kjørte på litt, men det som slo oss mest var hvor sinnsykt mye støy som kom fra selve elementet, og da snakker vi ikke om basslyder, men om direkte støy. Vanskelig å beskrive i ord, så hvis noen andre har testen den, så gjerne kom med innspill på hva dere syntes selv.. Her ble den ihvertfall ikke godkjent.
    Vært borti dette på en clsc-15sx også, men de skal ikke være sånn. Er nok en feil på forsterkeren et sted.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Feil på forsterker er det nok ikke.. For dette hørte jeg på faktisk 18" og 21" som er nye CV basserne. Men kan være noe med strømnettet å gjøre, men da syntes jeg det er rart at CLS-15SX ikke var sånn, som til og med sto på samme nett.

Men 21" spiller ikke spesielt dypt. Vi kjørte noen sinustoner på hifiklubben på CV kvelden som var i Porsgrunn for ca 1 mnd siden. Bassmusikk ble også spilt, og 18" spiller jo mye villere i dypbassen enn 21". Til og med CLS-15SX spilte mye mer brutalt på dypbass enn 21".

Men på techno, Hardstyle osv osv, så tipper jeg 21" slår MYE som er på markedet. Jeg har hørt mye PA bass, og det er først nå jeg virkelig fikk føle på hvor mye trykk det er ved ca 35 og 40hz. Så partybass til denne prisen er det ikke kjempe mye som holder følge med. Iallefall ikke til hjemmebruk.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hmm.. Feil på forsterker er det nok ikke.. For dette hørte jeg på faktisk 18" og 21" som er nye CV basserne. Men kan være noe med strømnettet å gjøre, men da syntes jeg det er rart at CLS-15SX ikke var sånn, som til og med sto på samme nett.

Men 21" spiller ikke spesielt dypt. Vi kjørte noen sinustoner på hifiklubben på CV kvelden som var i Porsgrunn for ca 1 mnd siden. Bassmusikk ble også spilt, og 18" spiller jo mye villere i dypbassen enn 21". Til og med CLS-15SX spilte mye mer brutalt på dypbass enn 21".

Men på techno, Hardstyle osv osv, så tipper jeg 21" slår MYE som er på markedet. Jeg har hørt mye PA bass, og det er først nå jeg virkelig fikk føle på hvor mye trykk det er ved ca 35 og 40hz. Så partybass til denne prisen er det ikke kjempe mye som holder følge med. Iallefall ikke til hjemmebruk.
    Ja da fikk vi ihvertfall bekreftet misstanken min om at den ikke duger som film SUB. Er laget for enorme volumer på musikk istedet med andre ord, noe som egentlig burde være innlysende siden det i teorien (og i prakisk også) er en ren PA SUB.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan nok duge som en uhyyyre morsom film sub, om du får kalibrert det skikkelig godt i sammen med for eks SVS som går skamdypt. Da kan ting fort bli voldsomt gøy når du har et spekter fra 10hz da for eks, til oppover mot 100.. Da kan vi begynne å snakke morsom kino

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Den kan nok duge som en uhyyyre morsom film sub, om du får kalibrert det skikkelig godt i sammen med for eks SVS som går skamdypt. Da kan ting fort bli voldsomt gøy når du har et spekter fra 10hz da for eks, til oppover mot 100.. Da kan vi begynne å snakke morsom kino
    Selvsagt, da kan det nok bli liv i huset.

Tenkte helst på de som kun skal ha en av disse å også skal kjøre endel film. Da ville jeg heller valgt noe annet.

Er poenget å ha fest hver helg å spille fletta av alle andre, jo da har vi nok SUB'en her

Når var det den rullet skikkelig av? Testet dere det B&W'Eier? Var det rundt der den er oppgitt til, altså ca 35Hz?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe som egentlig burde være innlysende siden det i teorien (og i prakisk også) er en ren PA SUB.
    Blir litt OT, men lurer bare litt på hvor du har det fra at PA ikke kan spille dypt? Har selv hatt Altec PA sub som hadde f-3db på 20hz, helt uten EQ! JBL har også hatt suber med tilsvarende tall. Pr idag tror jeg ikke JBL (som jeg kjenner best til) har noe som i org kasser har så dyp -3db, men de har bl.a. denne som har -3db på 25 hz, peaker på 141db @ 25-200hz, ved 20hz så peaker den på ca 134dB. Hvordan slike element ville spillt i kasse tunet lavere vites ikke da det skjeldent er bruk for særlig lyd ved 15 hz til PA bruk

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt, da kan det nok bli liv i huset.

Tenkte helst på de som kun skal ha en av disse å også skal kjøre endel film. Da ville jeg heller valgt noe annet.

Er poenget å ha fest hver helg å spille fletta av alle andre, jo da har vi nok SUB'en her

Når var det den rullet skikkelig av? Testet dere det B&W'Eier? Var det rundt der den er oppgitt til, altså ca 35Hz?
    den har elektronisk Høypassfilter på 25hz... og er oppgitt til 35 ja

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt OT, men lurer bare litt på hvor du har det fra at PA ikke kan spille dypt? Har selv hatt Altec PA sub som hadde f-3db på 20hz, helt uten EQ! JBL har også hatt suber med tilsvarende tall. Pr idag tror jeg ikke JBL (som jeg kjenner best til) har noe som i org kasser har så dyp -3db, men de har bl.a. denne som har -3db på 25 hz, peaker på 141db @ 25-200hz, ved 20hz så peaker den på ca 134dB. Hvordan slike element ville spillt i kasse tunet lavere vites ikke da det skjeldent er bruk for særlig lyd ved 15 hz til PA bruk
    Kunne sikkert funket bra. Hele poenget er at de ikke er laget for å spille dypt. De ofrer som regel det for å få mer output høyere oppe der det trengs til f.eks konserter. Jeg har ikke hørt alt av PA SUB'er så kan sikkert finnes noen som er slemme i dypet, men min erfaring er at det er fra 30 - 40hz og oppover de er syke, ikke derfra å nedover.

Denne SUB'en bekrefter på en måte hva jeg har misstanke om, selv om det kanskje ikke er en tommelregel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaa, testet å testet. Jeg satt på bakerste rad bare for morroskyld med Radioshacken, og den rullet av rundt ca 30. Da var det ferdig finito. Da var det bare "blaffring" og pustelyder. Så dypere enn 30hz går den ikke gitt.. Ikke etter det rommet iallefall.. Det rista igrunn ikke veldig heller da den rulla av, så..

Men er som du sier.. Skal man kjøre denne suben alene i en kino, så blir det nok bare veldig gøy i begynnelsen, så blir man bare oppgitt over at det ikke går dypt nok.

Min konklusjon. Til musikk som techno og hardstyle mm, hadde jeg valg denne, men langt ifra til film, så lenge den skal brukes alene.

Da hadde jeg heller sett på Klipsch RT12-D istedet tror jeg, for denne gir også veldig god mellombass, og går temmelig dypt..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De færreste har behov for noe særlig lyd under 30hz på konserter, derfor lages det relativt få PA suber som er tiltenkt for dette bruket. Men for de som har bruk å spille dypt så finnes der egnede PA løsninger for dette.

JBL sine dyreste suber til hjemmebruk (f.eks. Array 1500) er bassert på modifiserte PA element, det samme er også bl.a. (de sinnsykt dyre) Revel subene.

Men tilbake til topic... Jeg er for all del enig i at denne ikke er den perfekte kinosuben siden den ikke spiller særlig under 35hz, men dersom en ser i første innlegg og også senere så er det heller ikke det trådstarter spør om snarere tvert imot skriver han at den kun er til musikk

CV sier 135dB fra denne boksen og det burde holde for de fleste så jeg tror trådstarter blir fornøyd med valget sitt

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV sier 135dB fra denne boksen og det burde holde for de fleste så jeg tror trådstarter blir fornøyd med valget sitt
    Uten tvil. Bør holde for de fleste. Trådstarter blir helt sikker kjempefornøyd. Var bare litt snakk om å kjøre den som kino SUB litt før i tråden, noe jeg ikke trodde den ville funke noe bra til grunnet alt for høy kutting, noe som forsåvidt også stemte.

Uansett, skal bli morro å få sett litt tester i blader også så vi får litt mer info om MAX SPL, frekvensegang, og også støyen i elementet som ble nevnt på toppen av siden. Hørtes ikke bra ut..........

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støyen likte ikke jeg iallefall.. Men fy flate for et trykk at gitt.. Makan. Hørt mye PA både inne og ute på samme størrelse med sikkert dobbelte av effekt. Aldri hørt makan til brutalitet i 40hz området :-D

Vinner jeg på lotton skal jeg ha meg en sånn en for morroskyld, og kjøpe meg et hus så langt inni skauen som mulig

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •