Kjøpe CW`s nye sub - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 304
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    den nye stroker bassen er i bunn å grunn ett pa element. den orginale stroker var og ett pa element som blei modifisert til bilbruk. bilde av bassen som står i HFA-21SX.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tenkt å kjøpe denne subben. Den spiller rått. Satt selv en time bare og hørte musikk nede på hfk i Bergen. Jeg var redd for at den var for treg, men den holdt bra takten i hardstyle etc. Den funket veldig bra i forholdsvis lite rom også. Brakk bein i brystet på middels volum også.

Dere som er skeptiske om cv leverer varene. Denne subben kan ikke sammenliknes med tidligere mindre cv subber som de har hatt på hfk. Denne er noe for seg selv. De ansatte sa at den også gav veldig mye trøkk under film også. Salgstriks eller sant? Jeg orker ikke spekulere i det, men all erfaring tilsier cv = bass 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    De ansatte sa at den også gav veldig mye trøkk under film også. Salgstriks eller sant?
    Klart den gir masse bass i film også, bare ikke fra 35hz å nedover som den virkelige morroa er på film
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Klart den gir masse bass i film også, bare ikke fra 35hz å nedover som den virkelige morroa er på film
    Morroa varer ned til 5hz

Men det er jo ikke det denne suben er laget for heller, og skulle en tune en 21 tommer sub til å rulle av ved ca 12 hz så ville kassa neppe kommet under 500 liter.

Jeg synes at hestesparkbassen er like så morro bare det er nok av den!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg tid til å lese hele denne morsomme tråden før jeg sier noe.

Først får jeg gratulere trådstarter så mye med å gå for en orntlig stor subb!
    Syns det er kult at noen tørr og kan gå for det største man finner

Det sagt så ville ikke jeg selv gått for den subben til normal hjemmebruk, det har jeg vel allerede vist ved å gå for eD subber som faktisk var dyrere, men så tror jeg heller ikke vi er på jakt etter det samme her.
    Har forrøvrig ikke plass til en slik volsom subb heller
    Hadde jeg alikevel hatt annledning til å kjøpe noe stort hadde nok A7 - 900 vert høyt på min liste: Elemental Designs
    Etter sigende skal en del av de som syns SVS er det aller helligste kunne få seg en real overaskelse av subbene fra eD 8).

Tror nok CV subben kommer til å selge greit da så mange kan få demo på dem, er ikke så lett å forstå hvor kult det kan være med orntlig trykk (også under 28hz) om man aldri har fått det demonstrert.

At cv har tatt en PA subb og gjort den en tanke mer "husvennlig" er det vel liten tvil om, trenger ikke betale halvparten engang for like kraftig eller kraftigere PA: http://midgardaudio.no/pro/prod/images/WP/wp2800.gif
    (var den første jeg fant egenlig) og om man sammenlikner litt på den og CV'en så er de vel ikke så langt frahverandre ytelsesmessig.

Frequency response (±3dB): 35Hz~250Hz vs Frequency Response (+/- 3dB) 35 Hz – 135 Hz
    Maximum SPL: 138dB vs Max SPL 135 dB
    18 mm Hardwood Finish vs Enclosure material: 18mm plywood
    Net Weight 180 lb (82 kg) vs Net weight: 85Kg

Husker ikke prisen på den men 2 sånne og forsterker så kommer du kanskje på 20k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

21"

Denne subben går dypt og jeg lurer faktis på om det er noen SVS subber som kan slå den i voldsomhet. Tror absolutt ikke det. Dette er en PA Cerwin sub og noe helt annet enn Hifi rukelet dems. De som ikke har testet en stor PA sub fra CW vet ikke hva de prater om. Denne subben kan rive ned en stor nattklubb hvis man vil og er jo primært designet til å holde følge på store DJ sammenkomster, konserter og lignende.

Jeg har hatt en 18" PA sub fra CW i hus og det var rimelig ekstremt. Alt som ikke var boltet ned fikk seg en god runde rundt i huset.

Ikke tenkt for mye på teknisk data, men lytt i steden. PA sakene til CV er råe saker og denne er en av de råeste subbene av dem alle

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter ikke at folk tar av pga denne subben. Det er en PA sub med integrert forsterker. Ingen ting galt i det.
    Og folk tar helt av pga 135db som er MAX SPL ved PEAK effekt, det er selvfølgelig høyt til hjemmebruk, men ordinært i PA sammenheng. Hva den kan levere kontinuerlig med den forsterkeren er antakeligvis langt lavere. Som sagt er man virkelig på jakt etter bass som sparker finnes det løsninger som går greit utenpå dette og skal man ha filmsubb likeså. Denne er et ok kompromiss til hjemmebruk, som gjør PA enkelt tilgjengelig for folk flest. CV! logoen gjør dette til et trygt og attraktivt produkt for massene. Tror mange kan få masse glede ut av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og film

18" på film dro lett SVS subben jeg nedgaderte til, men dog SVS'en passer bedre i en vanlig stue - for noen

igjen ikke se dere blind på teknisk data. Ikke på disse PA sakene, test heller selv om dere tør

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Denne subben går dypt og jeg lurer faktis på om det er noen SVS subber som kan slå den i voldsomhet. Tror absolutt ikke det. Dette er en PA Cerwin sub og noe helt annet enn Hifi rukelet dems. De som ikke har testet en stor PA sub fra CW vet ikke hva de prater om. Denne subben kan rive ned en stor nattklubb hvis man vil og er jo primært designet til å holde følge på store DJ sammenkomster, konserter og lignende.
    At den er i stand til å rive ned hus betyr ikke at den går dypt. PA SUB'er går ikke dypt. De er lagd for å trøkke helt andre plasser. 35Hz er faktisk ikke dypt i det hele tatt sånn sett.

Perfekt SUB for å spille flatt jern med sammen med noen store CV høytalere, men ikke noe kul SUB til film i forhold til masse annet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og film
    18" på film dro lett SVS subben jeg nedgaderte til, men dog SVS'en passer bedre i en vanlig stue - for noen

igjen ikke se dere blind på teknisk data. Ikke på disse PA sakene, test heller selv om dere tør
    Jeg har hatt PA subber i hus som hver seg spiller 10db høyere kontinuerlig enn det CV subben gjør peak. Jeg har også hatt en av CV sine 18" folded horn subber så jeg tror jeg har sammenlikningsgrunnlaget i orden. Dette er definitivt ikke noe av "det råeste som er laga", det er et kompromiss mellom PA og Hi-fi.
    Som det blir nevnt her er det ikke den ultimate subben for hverken dypbass eller ekstremt høytspillende bass, men et kompromiss som kanskje er gull for mange. Jeg har ingen ting imot CV, men det holder at folk syntes dette var veldig bra, uten at de skal fortelle alle hvor mye bedre og råere dette er enn alt annet for det er tull.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg har hatt PA subber i hus som hver seg spiller 10db høyere kontinuerlig enn det CV subben gjør peak. Jeg har også hatt en av CV sine 18" folded horn subber så jeg tror jeg har sammenlikningsgrunnlaget i orden.
    Har du noen tips til subber som er like gode på å rive ut beina i kroppen som cv? Jeg er selv på jakt etter en rå subb. til musikk osv. cv 21" er den som er øverst på min ønskeliste.

Har selv en samson d1800a. Den klarer ikke det sikkelig. Hvilke merker er det som er bra til akkurat den oppgaven. send pm hvis det blir for ot.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    AMPLIFIER MODULE
    Power Rating 1200 watt / 2400 watt peak
    Dette stemmer ikke med hva HiFi Klubben har lagt ut av info. tatt cut and paste fra HiFi Klubbens hjemmeside.

Til Hi-Fi bruk stilles det høyere krav til målemetodene, og i denne sammenheng er forsterkeren reelt på cirka 700 watt.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har du noen tips til subber som er like gode på å rive ut beina i kroppen som cv? Jeg er selv på jakt etter en rå subb. til musikk osv. cv 21" er den som er øverst på min ønskeliste.

Har selv en samson d1800a. Den klarer ikke det sikkelig. Hvilke merker er det som er bra til akkurat den oppgaven. send pm hvis det blir for ot.
    Som jeg sa over tror jeg denne CV kan være et godt kompromiss for mange, ingen tvil om det. Man slipper å ha forsterker ved siden av, den har en kasse som er hakket penere enn de fleste PA kasser osv. Hvis du i tillegg har hørt den og mener den funker for deg tror jeg det er veldig godt valg. Den er helt ok priset også i mine øyne.
    Har hatt stroker som bilstereo og var veldig fornøyd!

Jeg beklager hvis innleggene mine fremstår som slakt av denne CV subben, det er det ikke ment som, kun for å sette ting litt i perspektiv. Når CV kommer med nye produkter er det alltid noen som har behov for å si at dette er det råeste som fins.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt denne og den spiller HØYT og trykker fryktelig mye til å være en hjemmesub, så enkelt er det bare. Har hatt SVS og har 2x18" eD og ingen av delen er i nærheten av å lage slikt trøkk som denne leverer. Javisst spiller de begge dypere enn CVen og har mer lyd under 35 hz men når det gjelder trøkk (også på film) er dette brutale greier til hjemmebruk!

Hadde alt skjedd under 35 hz så hadde vell kinohøyttalere spillt dypere enn de gjør? De færreste proff kinosuber er tunet lavere enn 25hz og mange like høyt som CVen på 35. Er selv fan av at det spiller under 20hz, men det å dømme denne nord og ned pga den ikke gjør det blir for dumt.

Denne spiller ikke ned til 20 hz men det er ikke heller poenget med den. Og de som har SVS og sier at en mister mye på film når en ikke spiller ned til 15 hz.... prøv noe alla dette og bli klar over hvor mye trøkk dere faktisk mangler mellom 35 og 50 hz

Foresten... dersom noen rundt Haugesund distriktet skal ha en slik så skal en bekjent selge sin for 10.000

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubbens 21" er uansett billigere enn pa versjonen. Den koster 20,5k+ frakt fra musikklink. Cerwin-Vega CVA-121X Subwoofer - Musikklink AS. Koster "bare" 17. Hvertfall 4 høvdinger å spare. 8-)

Jeg er sånn passe inni frekvens diskusjonen, men lurer på noe: Hvor vil denne subben være stille under film? Tenker der som svsfanboys mener at svs er så sykt bra(noe jeg ikke er uenig i) /vil spille sykt bra. Tenker på de stedene i filmen hvor frekvensen er 15-35 hz. Hvilke lyder er det cv ikke spiller? Jeg bare forstår det ikke helt. Regner med det er det at cv subben ikke spiller de frekvensene. Men den gir liksom trøkk gjennom hele filmen. Har ikke savnet noe lyd når jeg har sett på min egen sub. Selv om den bare går ned til 30 hz. Fint hvis noen hadde kommet med noen forklaring eller link til annen artikkel der akkurat denne problemstillingen. Helst uten sånne "frekvenstabeller" Jeg skjønner det bedre med en forklaring enn tabell.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo f.eks den typisk scenen i "Pulse" filmen. Her er det masse informasjon under 20Hz. Testet denne hos en kompis som hadde høytalere med aktive subber (15") i hver. Disse var oppgitt til å gå til 18Hz hvis jeg ikke husker feil, noe de absolutt ikke gjorde. I "Pulse" scenen som omtrent får huset til å rase sammen med mine 2 Ultra'er merket man ingenting hos kompisen min. Det var som om ikke det var spilt inn med bass. Hadde vi ikke vist bedre hadde vi nok trodde filmen skulle være sånn, men når vi kom fra SUB'er som faktisk taklet dette å over på han sine ble han litt pødden kan man si

Uansett, jeg er ikke negativ til denne CV SUB'en. Synes den virker rå. Vet bare ikke helt om det er den jeg hadde valgt hvis jeg skulle ha kino SUB. Gleder meg til noen blader får testet den så vi får litt feedback på lydkvalitet, og også frekvens respons.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tenke meg kombinasjonen av en CV 21" og en PB-13 ultra som er satt opp riktig vil være morsomt :razz:

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Jeg kan tenke meg kombinasjonen av en CV 21" og en PB-13 ultra som er satt opp riktig vil være morsomt :razz:
    Heilt enig! har pc 13 ultra, men syns den trøkker litt for lite.. Men når det er dypbass er den voldsom!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Heilt enig! har pc 13 ultra, men syns den trøkker litt for lite.. Men når det er dypbass er den voldsom!
    Indeed 2x ultra bak til det under 35hz og 2 x CV 21 fra 35-120h hadde vært gøy =)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Indeed 2x ultra bak til det under 35hz og 2 x CV 21 fra 35-120h hadde vært gøy =)
    Hadde vore rått ja:razz:

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •