Kjøpe CW`s nye sub - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 304
    Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skeptisk.... så mellom bass slaga kan høyttaleren brenne seg da? den slutter jo å bevege seg mellom sangene og...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    skeptisk.... så mellom bass slaga kan høyttaleren brenne seg da? den slutter jo å bevege seg mellom sangene og...
    Hehe det blir som å ta av vifta på prosessoren din det. Den overlever noen minutter den også før ribba blir så varm at den throttle'r ned.

De lærde strides om dette temaet.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at på grunn at coilen blir varm så utvider den seg så mye at den tar borti magneten?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan deformeres om den blir for varm ja.

Men det er mer sannsynlig at lakken over kobberet smelter å lager en kortslutning.

Edit : går utifra at du har en hørt et sprengt element som fremdeles klarer å spille men som bare lager skrapelyder. Det kommer enten av at coil har truffet bakplata så hardt at den er blitt deformert eller at det har skjedd pga varme. Fleste elementer idag har spider og oppheng som ikke tillater coil å treffe bakplata ved xmax.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan oversette det i en kjapp setning for meg:

As you may know, the voice coil is a coil of copper wire around a tube attached to the cone. This coil is surrouned by the magnet. High power and/or distortion push a lot of current through this coil. This causes heat, a lot of heat. The real killer is when the coil swells from the heat and touches the magnet causing a dead short; i.e. "blown" speaker. When switched off the coil stops moving and without movement, it cannot cool down fast enough.

Så hvordan mener dere jeg kan spille? Bare fyre løs det jeg kan? Eller ta det litt pent? Er det ok at elementet beveger seg litt?? Bør jeg spille lavt en stund føre jeg slår av?? Blitt veldig usikker her jeg nå

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos HFK og hørte den nye Stroker subben med 18" igår, og jeg må si at jeg ble ikke noe som helst imponert, den sto i rom som var noe over 20 kvm og spillte ilag med CV XLS 15. Men jeg ble faktisk meget imponert over XLS 15 ht'ene! De spillte både høyere og mye bedre enn subben, og var generelt mye bedre enn forgjengerne clsc og cls.... 8)

Når selgeren koblet inn subben så hørtes det mest ut som om det satt en ape inni en pappeske og ville ut!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse958
    Noen som kan oversette det i en kjapp setning for meg:

As you may know, the voice coil is a coil of copper wire around a tube attached to the cone. This coil is surrouned by the magnet. High power and/or distortion push a lot of current through this coil. This causes heat, a lot of heat. The real killer is when the coil swells from the heat and touches the magnet causing a dead short; i.e. "blown" speaker. When switched off the coil stops moving and without movement, it cannot cool down fast enough.

Så hvordan mener dere jeg kan spille? Bare fyre løs det jeg kan? Eller ta det litt pent? Er det ok at elementet beveger seg litt?? Bør jeg spille lavt en stund føre jeg slår av?? Blitt veldig usikker her jeg nå
    Syns du skal lese gjennom hele tråden din, fordi du har fått di samme svarene MANGE ganger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarene jeg har fått mest av er at jeg kan spille omtrent som jeg selv ønsker. Og det har ikke noe å si om elementet beveger seg litt. Og den bør ikke stå å kjøle seg ned etter spilling..
    Dette stemmer det da??

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarene jeg har fått mest av er at jeg kan spille omtrent som jeg selv ønsker. Og det har ikke noe å si om elementet beveger seg litt. Og den bør ikke stå å kjøle seg ned etter spilling..
    Dette stemmer det da??
    gjør som du selv ønsker
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for det.. Men en ting jeg lurer på, Kan eller bør jeg spille så høyt av elementet beveger seg over tid? eller bør det kun være for en liten stund??

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å kjøre på. så lenge det ikke er forvregning går det bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, men hvordan høres forvrengning ut?? hehe, sikkert et sinnsykt dumt spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, men hvordan høres forvrengning ut?? hehe, sikkert et sinnsykt dumt spørsmål
    Og skal det mye til å forvrenge denne 21" subben?

Vil forvrengning si at elementet beveger seg for mye? eller åssen er det?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare KJØR på. Hører du ulyder, blåselyder eller ting som ikke låter slik du mener det skal gjøre skrur du ned. Du bekymrer deg litt mye tror jeg. Skjønner at du har brukt mye penger på ny sub her, men dette elementet skal tåle mye juling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du traff nok spikeren på hodet der du, jeg bekymrer meg nok litt mye, hehe.. Jeg får spille og kose meg =) hehe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til normalt bruk er det bare å kjøre på. Når det er snakk om nedkjøling etter bruk så snakker vi 6-7 timer med virkelig hardkjør. Med andre ord er det noe du sjeldent vil ha behov for.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Til normalt bruk er det bare å kjøre på. Når det er snakk om nedkjøling etter bruk så snakker vi 6-7 timer med virkelig hardkjør. Med andre ord er det noe du sjeldent vil ha behov for.
    Og hvis du, lasse, klarer å spille i 6-7 timer med bånn pinne er jeg veldig imponert. Da skal du bo ytterst alene uten naboer i km omkrets. Det er det vel faktisk få i Norge som gjør.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjør CW21" mot feks SVS PB13-Ultra? Film / Musikk

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvitt jeg har fått med meg så eier CV sub'en SVS i musikk men det er temmelig motsatt på film.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til hi fi klubben for en GOOOD stund siden ang dette med innspilling, osv. Fikk dette til svar:

"Du kan helt klart spille slik at elementet vibrerer litt - det som er viktig er å ikke spille så høyt at det vrenger seg, så fort elementet har blitt mykere, så vil elementet kunne spille både høyere og med større slaglengde.

Så under innspilling bør spille såpass at elementet beveger litt på seg, men ikke så mye mer enn det :-) Etter 25-50 timer kan du dra på mer!

Med vennlig hilsen

...................."
    En del rart her i tråden syns jeg, når det gjelder innspilling så er det faktisk noen produsenter som gjør det før de sender ut subbene eller høytalerene, og da gjøres det gjerne med maksimal bevegelse i elementet i en kort priode.

Bare tull å si at man skal være så forsiktig på starten osv, er motorer det som ikke skal tuktes for mye for fort. Innspilling trengs ikke fordi du ødlegger elementet, men fordi høytaleren endrer seg noe under innspilling.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ellers ville nok de fleste utesteder stappet lokalene sine fulle av hifi anlegg istedet og spart tusner av kroner.
    ? dette var kanskje i en sammenheng jeg ikke forsto, men slik det står så er jo det feil. PA finnes jo i forskjellige prisklasser det også, og fordelen er jo ofte at PA gir deg noe helt annet enn det Hifi gjør, utesteder og puber etc kjøper som regel PA fordi det gir den lyden de trenger til en billigere penge enn det såkaldt hifi kan gjøre.

Har sett noen steder hvor Klipsch har blitt brukt i de stillere delene av et lokale, men det var vist nok en dyr løsning i forrhold til å bruke PA.

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_Vega
    Var hos HFK og hørte den nye Stroker subben med 18" igår, og jeg må si at jeg ble ikke noe som helst imponert, den sto i rom som var noe over 20 kvm og spillte ilag med CV XLS 15. Men jeg ble faktisk meget imponert over XLS 15 ht'ene! De spillte både høyere og mye bedre enn subben, og var generelt mye bedre enn forgjengerne clsc og cls....

Når selgeren koblet inn subben så hørtes det mest ut som om det satt en ape inni en pappeske og ville ut! .
    Nå kan det jo være ca hundre grunner til at det ikke låt bedre med subben, så jeg skal ikke begynne med det, men hva får deg til å mene at det er sån forskjeld fra forgjengerene?
    Om det ikke er noe mer vesentlige endringer enn ved forrige oppgradering så er det bare tull spør du meg, testet de forrige i samme rom med samme utstyr og selvom noen hevdet at forskjeldene var "veldig store" så lot de seg ikke skille lydmessig i gamle leiligeheten.

Ser det er noen som forsøker å sammenlikne SVS med disse CV subbene, og det er vel litt meningsløst vel? Om du vurderer SVS så er det ingen grunn til å vurdere CV og visa versa.
    Veldig stor forskjeld på dem, og det blir en latterlig stor forenkling å si at CV eier SVS på musikk, disse CV subbene er PA og er kanskje noe for de som syns CV er verdens beste, men for den som er intressert i noe som kan kalles Hifi eller en små serriøs hjemmekino så er ikke det veien å gå.

Missforstå meg rett, tror det kunne vert orntlig morro med en eller to slike på fest, Selvom ikke jeg til vanlig har så veldig lyst på en enorm peak på frekvenskurven ved 30 - 60 Hz kan jeg jo skjønne at slikt kan være morro.

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •