Kjøpe CW`s nye sub - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 304
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann.
    Kan desverre ikke svare på alle spm, men kan gi noen hint som kan hjelpe.
    - Sett alle høyttallere på SMALL, dette vil utgjør en stor forskjell vil eg tro.
    - Har du kjørt kalibrering om igjen btw?
    - Crossover på sub skal stå på fullt eller være slått av hvis du kan det. Dette skal recieveren ta seg av.
    - Spill med litt volum og få noen til å vri på PHASE kontrollen mens du sitter i lytte posisjon for å finne hvor den skal være for å få best lyd. Du kan evt justere dette selv ved å stille avstanden til subben i recieveren. (scroll ifra 1m til 10 m for å finne best/høyest lyd)

Håper dette kan hjelpe noe

André

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens.

Ville bare si at jeg har fått noe sinnsykt trøkk i basskassa mi nå.. Sjekka bakpå, og den "Link out" bryteren man kan velge "Master" eller "Slave". Den sto på Slave, og stilte den bare over på Master for moroskyld, og fikk noe sinnsykt trøkk, og brått virka Level knappen og alt som var..

Så leste i brosjyra til subben, da sto det at når den "Link out" sto i Slave, da virket ikke level kappen, osv..

Så nå virker alt topp, og har fått et hel.... trøkk forhold til før, hehe.
    Men jeg bør kanskje ikke spille bønn guffe så mye nå i førsten??

Og til deg/dere som har denne subben, bør denne kjøle seg ned etter spilling, evt med å spille lavt et par min, eller bør den kjøle seg etter at resten av anlegget er av, eller kan jeg bare skru den av med engang jeg er ferdig å spille??

Håper på svar =)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke denne subben, men om du har hatt fest eller spilt virkelig høyt i lang tid bør du la det spille lavt noen minutter etterpå for å kjøle ned.

Om elementet er like godt som de eldre stroker modellene så tåler det veldig mye, hadde et sånt i bil og det var null problem med varmegang osv, så det skal ikke være noe problem å bare skru det av etter normal bruk. (det er helt normalt for dette elementer å spille 110db f.eks)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre som har noen innspill ang dette?? Behøver den ikke spilles lavt med mere enn et par min, selv ved hard bruk? Og en annen ting, er forsatt skeptisk til å skru opp lyden jeg. Tørr lissom ikke spille ordentlig med den ennå, fordi jeg selv føler at jeg må spille den pent inn. Er nok noe jeg selv innbilder meg, selv om jeg innerst inne har lyst til å guffe opp litt. Hehe. Til deg som hadde denne subben, lar du den kjøle seg ned på noen måte etter spilling? Og spiller du hardt med den? Evt hvor har du stilt level knappen hen? Jeg har den ikke halvveis engang, midt mellom 0 og halv har jeg den. Håper på svar. Som sagt, har lite peil på sterio, faktisk første gangen jeg har et ordentlig anlegg. Hehe. Og angrer ikke et sekund på at jeg brukte pengene på dette. Helt frelst i musikk og anlegg jeg. Vil lære mer. Hehe

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva har du crossover i reciveren din på? Bakpå min sub så har jeg følgene innstillinger. Da merker jeg om jeg forrander på gain.
    gain lvl: kl 12
    High pass: bypass
    Link out: Master

crossoveren i reciveren din står sikkert for lavt.
    Da var det bare link out som var problemet ditt da. Nevnte det jo tidligere8)
    Jeg pleier bare å ha min på hele tiden, så slipper jeg å stresse med det, tror ikke den bruker så mye watt på idle. Det er bare til å kjøre på egentlig. Med 1200/2400 watt så kan du trygt trøkke på, Jeg har aldri hørt min vise anntydninger til å knele, selv med massivt volum. Kanskje min er litt mer innspilt enn din, det vet jeg ikke.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du pleier å ha basskassa stående på hele tiden??
    Kanskje ikke en dum idè.
    Ja var bare link out som var feilen.. Fikk et hel.... trøkk nå etterpå, som jeg aldri har hatt før. Først NÅ ser (hører) jeg hva CV er laget for =) hehe.

Er STOOOOR med denne kassa. Angrer ikke et sek.

Ostemannen, hvor lenge og hvordan spilte du den inn da?
    Hvor har du stilt level knappen hen? Jeg har den ikke halvveis engang, midt mellom 0 og halv har jeg den. Og tørr ikke guffe opp helt, fordi jeg føler jeg må spille den inn pent. Ikke vet jeg. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse958
    Kanskje ikke en dum idè.
    Ja var bare link out som var feilen.. Fikk et hel.... trøkk nå etterpå, som jeg aldri har hatt før. Først NÅ ser (hører) jeg hva CV er laget for =) hehe.

Hvor har du stilt level knappen hen? Jeg har den ikke halvveis engang, midt mellom 0 og halv har jeg den. Og tørr ikke guffe opp helt, fordi jeg føler jeg må spille den inn pent. Ikke vet jeg. hehe
    Ingen?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke en dum idè.

Pleier å ha den stående på, siden jeg bruker den veldig mye. Sikkert min 4 timer hver dag. Som regel mye mer. Lite tips for at den skal spilles inn raskere, det er å ha på noe musikk hele tiden, selv når du er vekke. Den var ganske innspilt når jeg fikk den, 50-100 timer vil jeg anta. Den STOOOORE SUUBEN er laget for å spille høyt, så den tåler nok at du gir litt på. Jeg har hatt to andre subber, som jeg har spilt inn, og de gav jeg bånn guffe på med en gang.

What doesn't break it, only makes it stronger. Kjør på du. naboene klager før du får vrengt elementene anyway.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?
    etter 10 timer så kan du garantert skru opp til øra detter av
    det er ikke som en bilmotor som skal slites til.. det er bare litt stive oppheng som skal bli myke... så om du spiller lavt eller om du spiller skamhøyt så tar ingen av delene skade på høyttaleren. tar bare kortere tid å spille den inn ved fullt volum...
    å spille den inn er bare et uttrykk for at etter den er innspillt så har den den lyden\mykheten i høyttaleren som produsenten ville at høyttaleren skal ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig hvor opptatt noen er av å ikke bruke denne skikkelig i starten og at den må kjøle seg ned osv. Hva er dette for noe tøv. Det er bare å kjøre i vei med denne subben. Opphenget er mykt og tar ikke skade at den spilles inn realtivt hardt. Kjøles ned... ? når man ikke bruker den lenger vil den kjøles ned. Ikke noe å tenke på i det hele tatt.

Det med frekvensgang på denne subben er nok også litt misforstått. Det er meget konservativt målt som mye av PA sakene er. ved f.eks +- 10 db vil den garantert ha en helt annen frekvensrespons og det kan liker gjerne ved ved næremere + 10db enn - 10 db

Disse subbene bør høres selv før man uttaler seg. Akkurat disse PA sakene kan overaske alle og enhver og at den ikke passer til film tror jeg ingen ting på. Skal selv teste ut dette snart.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Merkelig hvor opptatt noen er av å ikke bruke denne skikkelig i starten og at den må kjøle seg ned osv. Hva er dette for noe tøv. Det er bare å kjøre i vei med denne subben. Opphenget er mykt og tar ikke skade at den spilles inn realtivt hardt. Kjøles ned... ? når man ikke bruker den lenger vil den kjøles ned. Ikke noe å tenke på i det hele tatt.

Det med frekvensgang på denne subben er nok også litt misforstått. Det er meget konservativt målt som mye av PA sakene er. ved f.eks +- 10 db vil den garantert ha en helt annen frekvensrespons og det kan liker gjerne ved ved næremere + 10db enn - 10 db

Disse subbene bør høres selv før man uttaler seg. Akkurat disse PA sakene kan overaske alle og enhver og at den ikke passer til film tror jeg ingen ting på. Skal selv teste ut dette snart.
    +1 Er enig med deg på alt egentlig. Den funker utmerket på film. Den går bare ikke så dypt. Så "we were soldiers"(blu-ray) i går, og den var super bass på. Det meste bass på film ligger vel 35hz++??

Skulle investert i denne subben for 1 år siden. Ultimate musikksub8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det meste bass på film ligger vel 35hz++??
    I nye filmer ligger det også ofte enormt med bass dypere enn det. Er faktisk til tider overrasket over hvor mye informasjon det til å med er under 20Hz på film.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som "Sound_sound" sier, så bør jeg altså ikke bry meg om innstilling eller noe? Jeg kan bare spille så høyt som jeg selv vil, og skru den av etter jeg ikke skal høre mer?

Etterpå skal jeg fyre opp litt musikk for "meg selv" hehe..
    Til de som ikke har hørt denne subbèn, dra på hi fi klubben og hør. Dette er den sykeste jeg har hørt, og den fungerer fint til film, har prøvd å sett film med den selv oxo.

Men hvordan er det med "level" knappen, kan den stå på fult, i førsten når man spiller. Eller bør den stilles opp etter man har spilt en del timer??

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som "Sound_sound" sier, så bør jeg altså ikke bry meg om innstilling eller noe? Jeg kan bare spille så høyt som jeg selv vil, og skru den av etter jeg ikke skal høre mer?

Etterpå skal jeg fyre opp litt musikk for "meg selv" hehe..
    Til de som ikke har hørt denne subbèn, dra på hi fi klubben og hør. Dette er den sykeste jeg har hørt, og den fungerer fint til film, har prøvd å sett film med den selv oxo.

Men hvordan er det med "level" knappen, kan den stå på fult, i førsten når man spiller. Eller bør den stilles opp etter man har spilt en del timer??
    gjør det du føler for selv. Min står på kl 12. Dvs rett opp. Skrur den faktisk ned litt på film. Da den "virker" litt annerledes på film enn musikk. Prøv deg fram, og finn det som passer deg.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, takk skal du ha. Ellers kan jeg spille hvor høyt jeg selv vil? Bør ikke bry meg så ille om innspilling

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    I nye filmer ligger det også ofte enormt med bass dypere enn det. Er faktisk til tider overrasket over hvor mye informasjon det til å med er under 20Hz på film.
    Det er bare vi som har SVS som vet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til hi fi klubben for en GOOOD stund siden ang dette med innspilling, osv. Fikk dette til svar:

"Du kan helt klart spille slik at elementet vibrerer litt - det som er viktig er å ikke spille så høyt at det vrenger seg, så fort elementet har blitt mykere, så vil elementet kunne spille både høyere og med større slaglengde.

Så under innspilling bør spille såpass at elementet beveger litt på seg, men ikke så mye mer enn det :-) Etter 25-50 timer kan du dra på mer!

Med vennlig hilsen

...................."

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om innspilling, avkjøling, osv.
    Det er IKKE et problem med en sub som dette.
    Innspilling er mer aktuelt når det er snakk om en høyttalerkonstruksjon med flere elementer, komplisert delefilter, osv.
    For en kasse med en stor forsterker og en stroker, så kan du spille så høyt at bikkja til naboen blør neseblod før du trenger å bekymre deg om vrenging, varmgang eller noe sånt tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv hørt denne suben hos Svend Louis som klagde på sinn her tidligere. Denne suben spiller helt latterlig høyt, å panelene på huset til svend louis ristet å beveget seg.

Greit, den går ikke sånn vanvittig dypt i bassen, men den flytter noe inni hell mye luft å er faktisk den første suben som har gitt meg synsforstyrrelser i en stua. Noe som man ofte kan få med råå bilanlegg.!!

Men den er stor, ikke bare litt stor, den er helt fantastisk javla stor å nesten ubruklig å ha i en stue der en vil ha oppmerksomheten på noe annet en suben.

Hadde jeg hatt eget hus å økonomi til det, sko jeg hatt denne suben bare for å hatt den.!

Å til dere som har handlet denne, det er bare til å gi gass!! Du gir deg nesten før suben gir seg.! (hvertfall vis du er normal)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Tok en liten quote fra audiokarma.com

As you may know, the voice coil is a coil of copper wire around a tube attached to the cone. This coil is surrouned by the magnet. High power and/or distortion push a lot of current through this coil. This causes heat, a lot of heat. The real killer is when the coil swells from the heat and touches the magnet causing a dead short; i.e. "blown" speaker. When switched off the coil stops moving and without movement, it cannot cool down fast enough.
    Dette er vel og merke som oftest tilfelle med PA høyttalere da de blir brukt hardere å lengere enn Hifi. Men det er logiskt å tro at om man bruker hifi som PA vil de samme reglene gjelde. Ellers ville nok de fleste utesteder stappet lokalene sine fulle av hifi anlegg istedet og spart tusner av kroner.

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •