Kjøpe CW`s nye sub - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 304
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lasse958
    hmm, ser det er mye frem og tilbake ang innspilling..
    Jeg har spilt rolig med høytalerne mine 6-7timer nu, her omdagen så dro jeg opp litt, da så jeg elementet såvidt vibererte litt, ikke mye, bare sånn litt. Er dette farlig at jeg spillet på et slikt volum siden basskassa er ganske ny?
    Neida, gi gass gutt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikker? er så mye frem og tilbake her se. Så jeg tørr lissom ikke spille høyere jeg, når jeg ser elementet viberere... Da stopper jeg med å vri volumet høyere

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, at elementet vibrerer synlig er ikke skadelig. Du vet: alt med måte. Du skal jo ikke presse det til maks, men å gi det arbeid er ikke farlig. Et element som er i en slik subb er laget for å tåle litt ekstra juling. Og en slik stor subb lager mye lyd selv når den har en relativ avslappende arbeidsmengde:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, så jeg kan altså guffe opp enda mere på den om jeg vil, utenom at det er skadelig?? Bare så det er sagt så er "level" knappen på kassa stilt helt på null, altså den står på minimum.. Spiller noe sinnsykt uansett synes nå jeg. hehe.

Prøvde å spille veldig lavt å stille denne "level" knappen på max, hørte ikke noe forskjell. Men man må kanskje spille litt høyt, for å merke forskjell når man stiller på "level" knappen??
    Eller er det noe galt med min?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig morsomt at du kjøper en 21" sub fra cv og så tør du ikke skru opp mer når elementet vibrerer litt. cv er laget for å få juling!

Når det gjelder innspilling så er det ikke mye frem og tilbake her som du nevnte tidligere. Alle har sagt at du kan spille som normalt, Det eneste som er nevnt er at du bør være forsiktig med å dra på max, men da tror du tydligvis at du må stoppe når elementet vibrerer litt. nær max på denne suben er utrolig høyt.

jeg kan si det enda en gang. Bare spill som normalt. test suben skikkelig nå da og gi oss en tilbakemelding på hvordan monsteret fungerer Jeg kan nesten garantere at ørene dine gir seg før det er fare for at du ødelegger suben.

Kan denne diskusjonen om innspilling være over nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minn er spilt inn ganske bra meen eg må si at den gir seg for fort,lukter svidd å ikje er eg inponert over denn enorme slaglengden som di påstår på dette elementet skal ha,vrenger seg for fort på rap sanger/lave frekvenser.
    har ein yamaha yst-sw1500 subb denne spiller ræva av den stroooooooooooker dritten,men nå skal det vell sies at denne subben er ment for 300kvm ikje i ei lita stue
    så 17k er noe fjas for denne subben, kjøp heller di 21"erene på finn.no fra svergie samma møkka bare halve prisen laget på samme kina fabrikk er di o

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svend louis
    minn er spilt inn ganske bra meen eg må si at den gir seg for fort,lukter svidd å ikje er eg inponert over denn enorme slaglengden som di påstår på dette elementet skal ha,vrenger seg for fort på rap sanger/lave frekvenser.
    har ein yamaha yst-sw1500 subb denne spiller ræva av den stroooooooooooker dritten,men nå skal det vell sies at denne subben er ment for 300kvm ikje i ei lita stue
    så 17k er noe fjas for denne subben, kjøp heller di 21"erene på finn.no fra svergie samma møkka bare halve prisen laget på samme kina fabrikk er di o
    Da har vi helt forskjellige meninger om denne subben. Testet den på hfk og da spilte den veldig bra, og den hadde ikke antydning til å virke sliten eller brent eller hva. Denne subben går ikke så dypt som yst-sw1500. Det er derfor den vrenger seg... Jeg får også mitt eget eksemplar på lørdag. Så da skal jeg gi tilbakemelding.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva slags høyttaler og forsterker var det snakk om i de tilfellene du har hørt om?

Finn gjerne en link til en produsent som mener at høyttalerne ikke tåler normalt bruk under innspillingsperioden.
    Har man kalde komponenter kan jeg være enig at man bør være forsiktig med og dra full pupp, men ikke fordi de er nye.
    Dette blir jo litt av den samme myten som innspilling egentlig.

Jeg behandler høyttalerene mine som jeg behandler bilen min egentlig.

Jeg drar aldri på max om motoren er kald. Jeg kjører den inn de første 10k eller hva det er produsenten annbefaler før man går over annbefalt turtall og pådrag. Jeg kjører alltid litt rolig med den etter den har blitt presset hardt før jeg skrur den av igjen.

Jeg vet jeg har lest i en bruksanvisning til et høyttalerpar eller 2 at de annbefaler så så mange timer med spilling på "normalt" lyttenivå. Hvis det er viktig kan jeg sikkert ta meg bryet imorgen med å spore opp dette.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor du får virkningen mot at det lukter svidd av suben, er fordi den er helt ny. Husker en nevnte på et forum at hans Paradigm sub lufta svidd, men det ble borte ettervert. Det var visst nok pga at den var ny.

Leste i en tråd her på forumet om "lukter" og så sant som det sies. Det lukter av mye utstyr, både godt og vondt

Tilbake til topic. At den 21" spiller søppel er vel å ta litt i mr Svend.. :-) Den spiller brutalt på alle mulige måter, men er ikke noe dypbass-monster, selvom mange skulle ønske den hadde vært det. :-) CV lyver ikke på hva de har oppgitt.. Den gir seg på 35hz..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg vet jeg har lest i en bruksanvisning til et høyttalerpar eller 2 at de annbefaler så så mange timer med spilling på "normalt" lyttenivå. Hvis det er viktig kan jeg sikkert ta meg bryet imorgen med å spore opp dette.
    Fint om du kunne det, jeg tror du muligens feiltolker det som står i bruksanvisningen.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om forsterkeren CV har brukt er litt svak om man spiller virkelig høyt og lavt i frekvens. Har selv hatt 24" subber og prøvde dem på en klasse D 600W, en AB 1500W og en 3200W forsterker og 600W var alt for lite, vrengte seg alt for fort (denne hadde 1000 i dempefaktor). Mer enn watt som teller selvfølgelig, men selv om følsomheten er høy betyr ikke det at man kan spille høyt med kontroll på under 40hz. Bare en tanke aner ikke om det stemmer her.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den yamaha sjiten spiller max 122db og det er en 12"
    Yamaha YST-SW1500 - Home Theater Systems - Electronics and Forum - HomeTheaterShack

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Fint om du kunne det, jeg tror du muligens feiltolker det som står i bruksanvisningen.
    Tok bare et par utklipp fra bruksanvisningene til to tilfeldige produsenter.
    Se vedlegg :

Første er fra Proson Conquest. Andre er fra JMlab Utopia.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de mener i de utklippene du linker til Revox er at klangkarakteristikken til høyttalerne kommer til å forandre seg drastiskt den første perioden før de er innspillt. Man skal da ikke sitte og "finlytte" på de før den er ferdig innspillt.

Sånn tolker ihvertfall jeg det... 8)

Edit: Ser jo faktisk at Focal anbefaler å spille musikk med mye bass i under innspilling

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant. Men de presiserer også at man skal spille de med middels volum før man gjør drar de til max.

Sånn tolker jeg det i tillegg til din tolkning.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja det er sant. Men de presiserer også at man skal spille de med middels volum før man gjør drar de til max.

Sånn tolker jeg det i tillegg til din tolkning.
    Skjønner ikke hvordan du kan tolke det utifra de to utklippene du postet?
    Det står ingenting der om at man ikke skal spille max under innspillingsperioden.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    kansje du veit kor mye 122db i ei stue er fra ein 12er å da snakker man ikje om diskantene som hyler rundt øra dine også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har kommet mange nye innlegg her.. Som dere har sagt så har jeg spilt litt høyere enn normalt med min 21" de siste dagene. Dette har gått helt fint, elementet har viberert litt, og det har viberert mye, hehe. Helt konge denne kassa, dette er min mening, er STOR fornøyd med den.
    Spiller den inn med volum knappen der jeg synes det er passe høyt for øra mine, hehe..

Men en annen ting, "Level" knappen bak står ikke på, altså den står i 0. Hvis jeg spiller sånn passe, så synes jeg ikke det skjer noe når jeg skrur den på fult.. Hvorfor ikke? Jeg merker kanskje ikke noe forskjell før jeg spiller ganske høyt? Eller åssen er dette??

Og min mening til slutt er at denne kassa er helt topp, spesielt til techno og metall =) hehe..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse958
    Ser det har kommet mange nye innlegg her.. Som dere har sagt så har jeg spilt litt høyere enn normalt med min 21" de siste dagene. Dette har gått helt fint, elementet har viberert litt, og det har viberert mye, hehe. Helt konge denne kassa, dette er min mening, er STOR fornøyd med den.
    Spiller den inn med volum knappen der jeg synes det er passe høyt for øra mine, hehe..

Men en annen ting, "Level" knappen bak står ikke på, altså den står i 0. Hvis jeg spiller sånn passe, så synes jeg ikke det skjer noe når jeg skrur den på fult.. Hvorfor ikke? Jeg merker kanskje ikke noe forskjell før jeg spiller ganske høyt? Eller åssen er dette??

Og min mening til slutt er at denne kassa er helt topp, spesielt til techno og metall =) hehe..
    +1 Fikk min i går. Jeg har riktig nok ikke fintunet den enda, men det er bra lyd i svettespot allerede.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •