GET HD PVR lager ulyder i sub-en min!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR lager ulyder i sub-en min!

Etter at jeg startet denne tråden og prøvde diverse har jeg funnet ut at det er HD PVR-boksen fra GET som lager disse lydene jeg kun hører i min XTZ 99 W10.16.

Boksen er koblet inn på en HDMI-switch sammen med min PS3 og så til min Denon 2808. Dersom jeg tar ut HDMI-kabelen til HD PVR-boksen forsvinner lydene. Om jeg kobler med komponent eller scart er ett fett. Har også prøvd å koble den rett på TV-en både med HDMI og komponent med samme resultat siden TV-en også er koblet med HDMI til reciveren.

Har fått ny boks av GET for tre dager siden, uten at det gjorde noe forskjell (også strømadapter etc). Det er heller ikke forstyrrelser på kabel-nettet siden det er ett fett om antenenkabelen står i eller ikke.

Noen som har noe smarte tips? Dette gjør i praksis subben min ubrukelig!

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med galvanisk skille på strømkontakten til Get boksen? Jeg hadde et tilsvarende problem for lenge siden og det løste seg med et slikt skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope - det har jeg ikke. Aner ikke hvordan det ser ut en gang :P har en jordfeil-bryter.. hehe.

Om det er på antennekabelen du tenker så gjør det jo ikke noe utslag om den står i eller ikke..

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da vil nok neppe et galvanisk skille hjelpe. Hvis det hadde vært slik at lyden forsvant når du dro ut antennekabelen, så hadde nok et slikt skille hjulpet. Uansett så koster det en hundrings og fås kjøpt i alle elektronikkbutikker og anbefales på alle flatskjermer. Hvis du bruker både jordede og ujordede støpsler kan det kanskje ligge noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er jordet. Har alt kobla på ei strømpadde, kan jo prøve å sette boksen på et annet strømuttak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    Etter at jeg startet denne tråden og prøvde diverse har jeg funnet ut at det er HD PVR-boksen fra GET som lager disse lydene jeg kun hører i min XTZ 99 W10.16.

Boksen er koblet inn på en HDMI-switch sammen med min PS3 og så til min Denon 2808. Dersom jeg tar ut HDMI-kabelen til HD PVR-boksen forsvinner lydene. Om jeg kobler med komponent eller scart er ett fett. Har også prøvd å koble den rett på TV-en både med HDMI og komponent med samme resultat siden TV-en også er koblet med HDMI til reciveren.

Har fått ny boks av GET for tre dager siden, uten at det gjorde noe forskjell (også strømadapter etc). Det er heller ikke forstyrrelser på kabel-nettet siden det er ett fett om antenenkabelen står i eller ikke.

Noen som har noe smarte tips? Dette gjør i praksis subben min ubrukelig!
    Hei,

Har samme problem selv. Hvis jeg setter GET HD PVR i standby forsvinner ulyden. Alt tyder på at disken i PVR påvirker Sub kabelen. Subben er ubrukelig på film sett på GET HD PVR pga støyen. Mulig en kabel uten skjerm koplet i plugg til sub ville eliminert dette.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg fra canal digital da:P Jeg har den, og den skurrer ikke :-D

Regner med det er noen kabler som forårsaker problemene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •