Kjøp av hjemmekinoanlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kjøp av hjemmekinoanlegg!

Hei!:-D

Funderer på om jeg skal kjøpe et 5.1 suround anlegg med dvd spiller og forsterker til tv'n på rommet!
    Rommet er lite, og har ikke alfor stor plass til høytalere bak. Vil gjerne at høytalerene skal spille greit høyt og grei bra på musikk og film. Jeg har sett litt på disse pakkene og lurer på om dere har noen anbefalinger utover dette eller tips til et annet tilsvarende rundt samme prisklasse. Vet det ikke er store summen den er snakk om, men setter pris på all hjelp!
    Høytalerpakke 1
    Høytalerpakke 2
    Høytalerpakke 3

5.1 er ikke krav. Hvis dere har noen forslag til bra 2.1 eller soundbar forsjåvidt i samme prisklassen gjerne si ifra!

På forhånd tusen takk!

Mvh
    Herofish

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra de du lister opp ville jeg gått for pakke 1

Da får du noe som egner seg like bra til musikk som film.
    Mer trøkk i mellomtone osv..

Personlig mener jeg satelitthøytalere ikke egner seg like bra til musikk..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei herofish og velkommen.

Har erfaring med forrige generasjon av det Sony systemet, og det er absolutt mye lyd for pengene, men jeg hadde selv ikke vert i tvil om å gå for en surround reciever og et par høytalere i første omgang.

Har testet Dynavoice høytalere tidligere flere modeller, og kan annbefale dem i din prisklasse: Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Det er både senter og bakhøytalere i samme serie og finish, men jeg ville startet med en reciever og et par høytalere av litt kvalitet før jeg gikk for surround.

På reciever siden ville jeg sett på Yamaha og Onkyo's modeller rundt 4000,-
    eks http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...5T(122911,4319)
    og http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...EB(122638,4319)
    Gode utgangspunkter.

Yamaha sine høytalere er også gode og verd å vurdere: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...55(094803,4324)

Sitat Opprinnelig postet av herofish
    Hei!:-D

Funderer på om jeg skal kjøpe et 5.1 suround anlegg med dvd spiller og forsterker til tv'n på rommet!
    Rommet er lite, og har ikke alfor stor plass til høytalere bak. Vil gjerne at høytalerene skal spille greit høyt og grei bra på musikk og film. Jeg har sett litt på disse pakkene og lurer på om dere har noen anbefalinger utover dette eller tips til et annet tilsvarende rundt samme prisklasse. Vet det ikke er store summen den er snakk om, men setter pris på all hjelp!
    Høytalerpakke 1
    Høytalerpakke 2
    Høytalerpakke 3

5.1 er ikke krav. Hvis dere har noen forslag til bra 2.1 eller soundbar forsjåvidt i samme prisklassen gjerne si ifra!

På forhånd tusen takk!

Mvh
    Herofish

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Hva med dette oppsettet?

Takk for hjelpen så langt!

Ingen av dere vil anbefale høytalerpakke 2?
    Har i grunn ikke så stor plass til front høytalere heller men en løsning der vil nok dukke opp.
    Hva med evt. denne løsningen i første utkast og så evt bygge videre på den?
    Yamaha RX-V465T/Onyo TX-SR507EB
    Dynavoice F-6 EX Black PAR

Vil denne løsningen fungere greit som hjemmekino anlegg til film og musikk med greit futt i?

Leser at frekvensområdet til "Dynavoice F-6 EX'en" strekker seg helt opp til 32 kHz! Vil dette si bra diskant, eller bare en smule unødvendig ettersom det menneskelige øre hører til ca 20 kHz?

Har også hørt at det ikke følger med høytaler-kabler når man kjøper høytalene. Hvilke trenger jeg isåfall og hvor vil det være best og billigst å kjøpe dette? Hørt noen andre si at Biltema sine fungerer bra.

Mvh
    Herofish

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg personlig har hørt fram og tilbake på flere kabler og kommet fram til at jeg ikke hører forskjeller. uansett på dette prisnivået er det bare tull å legge penger i kabler.
    kjøp biltema du

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •