Dårlig medialøsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig medialøsning?

Har ikke veldig mye peiling på Audio, på hva som er smart og ikke smart, hva som ødelegger lyden og hva som ikke. Jeg lagde en tegning for å gjøre det litt lettere å få forklart.

Det jeg lurer på her, er om dette gjør at lydsignalet blir dårligere. Og evt. vil en som ikke er like lydfiksert kunne merke forskjell. Er dette en mulig løsning for en uten så mye penger å rutte med som allerede har to stereoanlegg hjemme?

Jeg tenker på å kjøpe denne:
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Kommer til å bruke den i mediaspilleren i skapet som bare har en stereoutgang. Vil dette føre til "ødeleggelse" av lyden?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du risikerer å få noe mer støy når det "tjuvkobles" på denne måten.
    Det koster jo ikke mange kronene å teste det da, men jeg ville uansett unngått å ha på både mediaspiller og TV samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Du risikerer å få noe mer støy når det "tjuvkobles" på denne måten.
    Det koster jo ikke mange kronene å teste det da, men jeg ville uansett unngått å ha på både mediaspiller og TV samtidig.
    Mediaspilleren er en Popcorn Hour A-110 så den må jo spilles sammen med TV'en. Poenget er at det skal komme lyd fra begge stereoanleggene samtidig ved bruk av AUX utgang.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.
    Var ikke helt lett å se hvor du vil plassere den nye kablen på den tegningen.

Planen er da alså å splitte lyden som kommer ut av TV'en, slik at den går inn på begge stereoanlegg?
    Det vil gå fint.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville koblet det slik:
    Vedlegg 56504

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.
    Var ikke helt lett å se hvor du vil plassere den nye kablen på den tegningen.

Planen er da alså å splitte lyden som kommer ut av TV'en, slik at den går inn på begge stereoanlegg?
    Det vil gå fint.
    Lyden som går ut av popcorn hour A-100 til begge stereoanleggene ved å splitte lyden ja, vil det føre til tap?
    Ser på tegningen din nå, men jeg vet ikke om det er mulig pga. for lite utganger på tv'en. Men blir ikke det det samme om jeg gjør det til popcorn hour A-100, siden jeg skal spille lyden fra den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henalv
    Lyden som går ut av popcorn hour A-100 til begge stereoanleggene ved å splitte lyden ja, vil det føre til tap?
    Nei det går bra.
    Ser på tegningen din nå, men jeg vet ikke om det er mulig pga. for lite utganger på tv'en. Men blir ikke det det samme om jeg gjør det til popcorn hour A-100, siden jeg skal spille lyden fra den.
    Bruker du linje-ut fra TV'en til noe annet anlegg? Hvis ikke er den jo ledig.
    Det fungerer fint å ta lyden direkte fra popcorn også, men da er det jo kun lyd fra popcorn boksen som går ut på stereoanleggene.

Så spørs det om popcorn har mulighet for å regulere utgangsnivået da. Hvis ikke vil du jo få et evig problem med å justere volum på to stereoanlegg hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det går bra.

Bruker du linje-ut fra TV'en til noe annet anlegg? Hvis ikke er den jo ledig.
    Det fungerer fint å ta lyden direkte fra popcorn også, men da er det jo kun lyd fra popcorn boksen som går ut på stereoanleggene.

Så spørs det om popcorn har mulighet for å regulere utgangsnivået da. Hvis ikke vil du jo få et evig problem med å justere volum på to stereoanlegg hele tiden.
    Godt poeng der! Bruker forsåvidt ikke det så får prøve på det i morgen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •