Hjelp til Surround oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Surround oppsett

God dag! Ny bruker på forum og søker tips og info fra erfarne folk!

Jeg har satt meg et budsjett på rundt 11 tusen kr og trenger hjelp til å finne et system som passer meg best. Har brukt mye tid på å se rundt på nettet etter løsninger og har kommet frem til dette:

Krav til forsterker:God receiver, kan støtte 7.1/7.2 samt minimum 4hdmi

Har vært inne og sett på blandt annet disse høytaler pakkene:
    Alt. 1 Dynavoice M-65 EX 5.0 til 5 000kr 6 000 igjen til forsterker + bass.

Alt. 2 Dynavoice F-6 EX 5.0 F-4 til 3 000kr 8 000 igjen til receiver + bass.

Alt. 3 XTZ 80.1 surroundpakke 5.0 3 500kr 7 500 igjen til receiver + bass.

Alt. 4 Dynavoice F-6-5.1-pakke 5 000kr 6 000 igjen til reciever

Som dere ser er mitt synsfelt begrenset til surround.no for skikkelige pakker utenom plastikk varianter fra samsung og lg osv.
    Jeg trenger hjelp til å sette sammen en slik pakke, budsjettet vil være rundt 11tusen og ønsker til slutt å ende opp med et 7.1 system, hvor jeg bygger på med 2 høytalere i ettertid.

Bruker ps3 til spilling og blu-ray, hdmi tv dekoder, hdmi fra pc og eventuelt en til blu-ray spiller.
    85% til tv/blu-ray og 10% spilling og 5% musikk.

Ønsker å få en bra kinofølelse, men er ikke fintfølende, aldri hatt noe spesielt forhold til surround/bra høytalere så alt vil høres bedre ut

Så kan dere kaste ut en hånd og hjelpe? Ønsker et anlegg som kan levere god lyd til film på mitt nye samsung 7, 55" LED tv <3

Alle tips og info ønskes, og de 4 alternativene er bare det jeg har sett på. Om du mener det hadde blitt bedre med 2 skikkelige gulvhøytalere + receiver istedenfor noen av alternativene mine, kom med tips...

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar!

Så greit ut det anlegget du postet, eneste er at det matcher svært dårlig resten av anlegget. Bør være mørkt, sort eller sånn rødbrun trefarge ish:8)

Har som sagt veldig liten peiling på lyd, men har lest endel her inne på forum. Funnet en receiver på elkjøp for 4000 kroner som ser ut som den klarer å kjøre de høytalerene jeg ser på, men trenger hjelp til valg. Er en jungel der ute!

Elkjøp - Onkyo TX-SR607 receiver sølv

Passer denne sammen med

Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    til 4999

eller bør jeg satse på en dyrere receiver og gå for
    Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke 2999

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ellers så er det gode Proson/XTZ pakker ute til tilsvarende pris på surround.no.

Men hva med receivervalg? Er denne sterk og bra nokk til å drive disse høytaler alternativene på en bra måte i 5.1 format? og hva hvis jeg senere kjøper krafigere front høytalere og legger om til 7.1 format?

Fant også en side med gode tilbud på Subwoofere, men finner ikke tilbake til denne siden men hadde nesten halv pris ras på rotel receivere. Noen som kan hjelpe meg til denne siden?

Så, er receiveren jeg har funnet god nokk til å disse pakkene og eventuelt et litt kraftigere 7.1 anlegg i fremtiden? eller bør jeg korte ned pris på høytalere og fyre opp receiveren litt? Så hvis det er lite lydmessig forskjell på f-6 og m-65, så kjører jeg gjerne på med bedre receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amr4
    Hei takk for svar!

Så greit ut det anlegget du postet, eneste er at det matcher svært dårlig resten av anlegget. Bør være mørkt, sort eller sånn rødbrun trefarge ish:8)

Noe slikt: Proson R63 MKII Cherry Par Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •