Dali ikon 6 vs Bose - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som tror at Bose er veien og livet. Les hva redaktøren av Stereophile skriver i siste avsnitt i sin anmeldelse av PSB Alpha B1:

"I very much enjoyed my time with this unassuming but attractive-looking little speaker. Considering its price, the PSB Alpha B1 is quite extraordinary in its way. Even if not in the market for a cheap mini, audiophiles should buy them for their Bose-owning friends and family, to give those unfortunates more than a taste of what a true high-end loudspeaker is capable of."

John Atkinson vet hva han skriver om. Kan vi sette punktum snart?

Les resten her: Stereophile: PSB Alpha B1 loudspeaker

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gitterbass
    John Atkinson vet hva han skriver om. Kan vi sette punktum snart?
    Les resten her: Stereophile: PSB Alpha B1 loudspeaker
    . :-D

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Men ihvertfall så har jeg et sett med aktive BOSE Acoustimass 5 som jeg og alle som har hørt de synes spiller veldig bra. Jeg har også hørt Jewel kubene og de spiller likedan. Dere må huske at det er forskjellige utgaver av BOSE kubene ikke bare store og små. Mine er redline som er de beste. Men jeg påstår ikke at dette er high-end, men for de som vil ha små høyttalere som spiller ganske bra så er BOSE et godt alternativ. Ikke Lifestyle-systemene da de nok er for dyre i forhold til hva du får. De rene høyttalerne er bra nok for de som hører til målgruppen.
    B&W M1 + PV1 er biligere og bedre en de rimeligere BOSE sakene du kan få kjøpt på El-kjøp.

Oppsettet i ren stereo koster 14k for subben og 3400,- for høytaler, suroundpakke koster da litt over 20k.

Penere og bedre lyd en BOSE, da har man ikke så mange grunner til å gå videre med planer om BOSE, har man det

Men det er klart, da må man ut av Elkjøp og in i andre, litt mer skremmende konsepter som HFK eller lignende...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det BOSE Companion du mener så har du sikkert rett. Mine BOSE'er er som sagt fullaktive og hørte egentlig til Lifestyle-systemene. De kosta 9500kr for snart 15 år siden. Og jeg mener fortsatt at de spiller bra. Men det er jo som å snakke til veggen så ettersom det ikke spiller noen rolle for meg så gidder jeg ikke mer.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det BOSE Companion du mener så har du sikkert rett. Mine BOSE'er er som sagt fullaktive og hørte egentlig til Lifestyle-systemene. De kosta 9500kr for snart 15 år siden. Og jeg mener fortsatt at de spiller bra. Men det er jo som å snakke til veggen så ettersom det ikke spiller noen rolle for meg så gidder jeg ikke mer.

Vi gir oss der

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Vi gir oss der
    Vi får bare være enige om å være uenige.

Jeg har sikkert ikke samme krav til lydkvaliteten som det du og mange andre har. Men poenget mitt er at for mange som ikke er superaudiofile så vil BOSE være helt flott.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bare være enige om å være uenige.

Jeg har sikkert ikke samme krav til lydkvaliteten som det du og mange andre har. Men poenget mitt er at for mange som ikke er superaudiofile så vil BOSE være helt flott.
    Helt enig:-D

Det er det som er så herlig med lyd, det er subjektivt. Jeg har selv gått en runde med kona og kjøpt "penere" høytalere som ikke ruver med kubikk av sjeldene tresorter. Nå er det nede på stativhøytalere og en pen subb. Men jeg har klart å holde på en bra lydkvalitet alikevell (mener jeg da ).

Takk for kampen
    See ya around

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig:-D

Det er det som er så herlig med lyd, det er subjektivt. Jeg har selv gått en runde med kona og kjøpt "penere" høytalere som ikke ruver med kubikk av sjeldene tresorter. Nå er det nede på stativhøytalere og en pen subb. Men jeg har klart å holde på en bra lydkvalitet alikevell (mener jeg da ).

Takk for kampen
    See ya around
    Jeg skal innrømme at BOSE'ene mine er sidesurrounder for tiden og de fungerer perfekt til det.

Sneiks.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal innrømme at BOSE'ene mine er sidesurrounder for tiden og de fungerer perfekt til det.

Sneiks.
    Jeg så det på bildene dine, bra kino

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så det på bildene dine, bra kino
    Takk. Den er jo nokså amatørmessig og bærer preg av å være bygget med stramt budsjett, men det spiller faktisk veldig bra. Det gir veldig mye for pengene.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Den er jo nokså amatørmessig og bærer preg av å være bygget med stramt budsjett, men det spiller faktisk veldig bra. Det gir veldig mye for pengene.
    Så bra, har samme prinsippet her. Bra lyd for en grei penge er målet. Nå er det XTZ 99.26/25 i front rekka, Dali Ikon W2 bak og B&W PV1 sub. NAD t-754/T-535 og en 46led fra Samsung. Dette i tv-stuen. Syns det låter knallbra:-D uten å være allt for dominerende i kubikkmeter. Kjører kun 5.1 da tv-stuen ikke er mer en 5m lang og 7.1 bare blir mye vill ha mer, uten å oppnå den store lydforbedringen (jeg å bytte amp og kjøpe flere høytalere i tillegg).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 7.1 bare pga at jeg starta med SBS-01 til front og oppgraderte til STS-01. Kunne like gjerne henge SBS'ene opp som å pakke de ned.

Jeg er sikker på at vi er minst like fornøyde med anleggene våre som de som aldri klarer å gjøre annet enn å kalibrere og lete etter feil på multi-hundretusen anleggene sine.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 7.1 bare pga at jeg starta med SBS-01 til front og oppgraderte til STS-01. Kunne like gjerne henge SBS'ene opp som å pakke de ned.

Jeg er sikker på at vi er minst like fornøyde med anleggene våre som de som aldri klarer å gjøre annet enn å kalibrere og lete etter feil på multi-hundretusen anleggene sine.
    He he, ja du er kansje inne på noe der. Det er det som er gøy (når man ikke er Røkke), å få så od lyd som mulig innenfor et budsjett. Så oppgraderer man litt sånn etter hvert, det er bare gøy det:smile: Så går man fra gulv, til stativ, så til gulv igjen....

Jeg har sjekket litt rundt og alle anbefaller meg å holde meg unna 7.1, de mener at jeg ikke vil ha så veldig mye igjenn for investeringen (surroundreceiver og høytalere).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forsvinnende få filmer som har 7.1 lydspor. Jeg har ca 40 BD'er og 2 har 7.1.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forsvinnende få filmer som har 7.1 lydspor. Jeg har ca 40 BD'er og 2 har 7.1.
    Det er vel kasje det beste poenget Men 2 til i front (precense heter det vel, over bildet), det har jeg tro på. Og der kan det kansje komme BOSE:twisted: eller Dali der også, ja ja, noe å jobbe med er det...yes!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •