Klarer forsterkeren min å dra b&w dm604 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klarer forsterkeren min å dra b&w dm604 ??

Har en Sansui au-919, skal kjøpe brukte b&w dm604 og lurer på om sansuien klarer å dra de bra eller om jeg må oppgradere.
    Har ikke alt for mye erfaring med b&w.

specs:
    http://www.sansui.us/images/Manuals/au919_spec.JPG

Trykk på bilde for å få det større!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel om forsterkeren er strømmsterk skal ikke det være noen problem.
    Jeg har en Electrocompaniet aw 120 denne funker bra men blir faktisk litt liten om jeg spiller veldig høyt i flere timer. Den slo seg ut på varmen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil selvsagt få lyd men jeg tviler på at du vil få så veldig bra lyd med denne receiveren på disse HT`ene dessverre.
    En kompis av meg har disse HT med en Denon 2310 som er på 7x105w eller noe sånt er det vel.Selv med bi ampede fronter(dvs 2 utganger pr høyttaler) så låter dette flatt og lite engasjerende,(kan være innstillinger eller noe annet som spiller inn ) mine 684 med ett element mindre på yamaha rxv1800 spiller flere ganger så bra.

En god regel er jo at jo mer effekt jo bedre
    Hvor mye har du eventuelt og bruke på forsterker?(hvis det er aktuelt da)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men lyden ut ifra denne forsterkeren er helt utrolig ren og varm. Og med volumet på kl 9 så spiller det så høyt at jeg nesten må holde meg for ørene. Men det finner jeg jo fort ut når jeg får de!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onde tunger vil ha det til at B&W DM604 er umulige å få til å spille godt. Jeg har hatt dem i en del år her hjemme, og vil ikke gå så langt - jeg var godt fornøyd med dem - men kraftig og strømsterkt må det være hvis det skal komme noe godlyd ut av disse høyttalerne. Sansui'en din KAN muligens gjøre jobben - Sansui-klangen burde i utgangspunktet passe godt til B&W, men jeg kan ikke garantere noe.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har en bra forsterker den drar b&w dm604 helt greit, knall match hadde nok vært feks 603 ellers pleide vi å selge mye mordaunt short ms50i til den forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 603 s3 er den jeg har mest lyst på, men er vannskelig å finne en til en grei pris. Ligger noen ute til 6000 men har ikke så mye penger å bruke.
    Men så fant jeg 604 til 3.500 og tenkte det må jo være mye høytaler for pengene. Håper dere er enige, hehe.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM604 er mye bedre enn sitt rykte. En overraskende god høyttaler - med den rette, kraftige elektronikken. "Problemet" med DM604 er at den trenger elektronikk som er adskillig kraftigere og dyrere enn det man vanligvis tenker på som naturlig å bruke sammen med denne høyttaleren. Og så trenger den masse plass. En meter eller så fra alle vegger, og den viser seg fra en helt annen side.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •