Heisann,

Jeg har foreløpig kjørt 2.1 med 2 Cerwin Vega CLS-12 og en eldre 12" CV sub. Dette var egentlig en "prøve" på om cv har noe tess, som fort endte med det som alle sier: de suger balle ved mindre man hører på techno og hip hop døgnet rundt.

Min musikksjanger er for det meste metal, og vil derfor ha litt trøkk i høyttalerne, men samtidig et fint og ryddig lydbilde. Jeg skulle gjerne hatt et høyt, høyt budsjett, men har dessverre ikke dette..

Det jeg har tenkt på er:

GULVSTÅENDE:

Dynavoice M65-EX: Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Proson Conquest: Proson Conquest 6030 MK2 Black Oak Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Klipsch F1: Klipsch F-1 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Tenker meg rundt 3000-4000 klassen.. Har også vurdert meg å kjøpe stativhøyttalere istedenfor gulvstående (som så kan bli bakhøyttalere når jeg har samlet penger til evt. noen dyrere fronter). Det som er det store "spørsmålet" her er jo om jeg kan få noe særlig trøkk ut av disse og volum? Vet det vil være mye mindre enn med en fronthøyttaler, men vil det være brukbart i stereo med trøkk og bass UTEN en sub i starten?

Jeg har tenkt å kjøpe en HK forsterker Komplett.no - Harman Kardon AVR255 Surround Receiver

eller evt. en onkyo!

Takk for tilbakemeldinger og hjelp