Vurderer Nye Fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer Nye Fronter

Hei og velkommen, jeg vurderer å kjøpe meg nye fronter, men vill ha noe som Lever knall høy Lyd og bass, samtidig som at lyden er fin å ikke gnellende å jævlig når jeg spiller høyt,

Di skal brukes til 5.1 surround (Film og Musikk)

Vurder å bruke 10-20 tusen på nye fronter

tarimot tips og alt

også hadde det vært fint om jeg slapp å bytte ut Rotelen min og yamahaen om dere skjønner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det kun 1 ting som gjelder. Det er Klipsch.
    Innenfor din priskatergori så ser jeg for meg Rf-63 som det beste valget. Hadde du hatt større forsterker så kunne du ha gått for Rf-83.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så absolutt mer enn kun klipsch som gjelder, for i denne prisklassen har du en mengde med gode muligheter. Dali Ikon 8, B&W CM9 eller 683, SVSene på brukten, JBL TL260 koster 15000 på soundgarden nå og er en klassehøyttaler, monitor audio GS-20 er et alternativ, og ikke minst er du innen brukt-pris på en MENDGE med kvalitetshøyttalere, f.eks B&W nautilus 804/803, monitor audio gs60, audiophysics scorpio, etc

Når du først skal bruke såpass mye penger burde du absolutt ta en lytterunde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Det er så absolutt mer enn kun klipsch som gjelder, for i denne prisklassen har du en mengde med gode muligheter. Dali Ikon 8, B&W CM9 eller 683, SVSene på brukten, JBL TL260 koster 15000 på soundgarden nå og er en klassehøyttaler, monitor audio GS-20 er et alternativ, og ikke minst er du innen brukt-pris på en MENDGE med kvalitetshøyttalere, f.eks B&W nautilus 804/803, monitor audio gs60, audiophysics scorpio, etc

Når du først skal bruke såpass mye penger burde du absolutt ta en lytterunde.
    Det er helt sant!. Jeg hadde også tatt en lytterunde,selv om Klipsch RF 63 er en knakende god høyttaler er de ikke det for alle. Jeg personlig liker lyden i klipsch veldig godt,men det er ikke alle som gjør det!. Hadde tatt meg tid til og høre forskjelige høyttalere i den pris klassen du har lagt deg på.
    ve

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM9 kan ikke seriøst nevnes som et godt alternativ for høyttalere med "knall høy lyd og bass". Det er min mening. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg, hadde jeg lagt ut 20 000 etter å ha blitt anbefalt disse når kriteriene er de nevnte.
    Ligger RF-83 på brukten nå og de bør gå for rundt 15 lapper. Klipsch er helt utrolig bra på film.

Helt enig at det finnes masse annet enn Klipsch til denne prisen, men når trådstarter beskriver sine behov som knallhøy lyd og bass og at høyttalerne skal tåle å bli spilt høyt på uten å stresse + at det skal brukes i et 5.1 oppsett, ja da har man nevnt ting som Klipsch utmerker seg meget sterkt på. Har man andre kriterier eller liker en snillere mer tilbakelent spillestil finnes det selvfølgelig bedre alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter fronter i samme prisklasse. De som ligger høyest på min liste akkurat nå er:
    Mozart fra Vienna acoustics

Vet ikke om de et de som spiller høyest lyd, men i min ører spiller de veldig bra. Verd en lyttetur :-D

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius78
    Jeg er på jakt etter fronter i samme prisklasse. De som ligger høyest på min liste akkurat nå er:
    Mozart fra Vienna acoustics

Vet ikke om de et de som spiller høyest lyd, men i min ører spiller de veldig bra. Verd en lyttetur :-D
    tror kankje desse er mer designet for et mer akustisk lydbilde. har selv et par gamle Bose 501 Mark1 fra begyndelsen av 70 tallet som lider av det samme. Mozart lyder vindunderlig mens rock blir for svakt i midt partiet. Men jeg også vill for all del anbefale en lytte runde, så hvorfor ikke da få med seg desse vianna høyttalerne. kankje de er perfekt. :-D

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse bør du få for 10-12K http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/54228/cat/12

Kostet vel 40000 nye

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye bra her ja har sett ganske mye på Dali Ikon 8, grunnet Diskanten (Bånd diskant) + at jeg synns di ser utrolig bra ut, å siden det er 2x8 tommers basser i di så tror jeg nokk ikke di kommer til å spille mindre bass en mine M-85 som jeg er nokså fornøyd med, + at jeg har hørt utrolig mye bra om di

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Patos Lyric 502? Har 402 selv og syntes de spiller bra med plenty bass.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis JEG skulle ha lagt såpass i nye fronter så hadde jeg bytta senteren samtidig.

Klipsch RF-82 og RC-64 blir 19.000kr hos Lsound ihvertfall. Mulig du finner de billigere andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan de her spiller:
    Dynavoice Finale 10 Tower i sort farve Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Men vil tro partyfaktoren er tilstede, ikke hifi :-P
    De har forøvrig 94db følsomhet!

Jeg har lyst å teste XTZ sine highend, ev. DF6 til dynavoice.. Selv om det ikke er HIGH HIGH end.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Klipsch RF82 eller RF63.