Tips til valg av utstyr trengs - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant Ut at harman Kardon har en CD spiller med balansert XLR-utgang (HK HD990). Soundgarden selger denne for 4000. Andre CDspillere med XLR?
    Tror denne vil duge??

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for guds skyld du får muligheten til å teste en kombinasjon rør/horn.Har hatt mye hifi utstyr gjennom tiden og til det du beskriver så er kombinasjonen klipsch/hyperion med rørforsterker noe av det beste jeg har hørt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, men et eller annet sted må jeg starte...?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olrev
    Nå blir det HFK tur...
    CD-spiller, burde en hvilkensomhelst spiller fungere såfremt den har digital utgang? Vil denne fungere; NAD C515BEE? Jeg tar Lyngdorf med D/A konverter, så da kan vel i prinsippet CD-spilleren være så enkel som dette??
    Denne vil sikkert fungere utmerket på Lyngdorf

Fant Ut at harman Kardon har en CD spiller med balansert XLR-utgang (HK HD990). Soundgarden selger denne for 4000. Andre CDspillere med XLR?
    Tror denne vil duge??
    Du trenger ikke balanserte utganger hvis du kun skal bruke cd-spilleren som drivverk... Da bruker du kun en digital kabel. :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Håper for guds skyld du får muligheten til å teste en kombinasjon rør/horn.Har hatt mye hifi utstyr gjennom tiden og til det du beskriver så er kombinasjonen klipsch/hyperion med rørforsterker noe av det beste jeg har hørt
    Rør er vel og bra det, men for en som ikke har all verdens erfaring med hifi så er det jo tryggere å starte med en ordinær transistor eller klasse D forsterker...

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du bor i Oslo området ville jeg så absolutt tatt turen til OHC og hørt på Burmester og Audio Physic sine høyttalere .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Denne vil sikkert fungere utmerket på Lyngdorf

Du trenger ikke balanserte utganger hvis du kun skal bruke cd-spilleren som drivverk... Da bruker du kun en digital kabel. :-D
    Men jeg (les: samboern) liker designet på HK sin spiller og hun må ha matchende radiomodul... Så for å få aksept kan det hende at dette er den avgjørende WAF jeg må ta...

Vil HK sin spiller være en ulempe, eller vil den gjøre jobben som drivverk/evt om jeg kobler via XLR?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her berørte du et tema jeg også er veldig nysgjerrig på!

I dette tilfellet: digitalt fra cd-spiller eller balansert fra cd-spiller.. hva er best der ? og hvorfor...?

jeg vil tippe at Lyngdorf'en har en bedre DAC enn den CD-spilleren... og at digitalt er best.. men dette er tipping.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Her berørte du et tema jeg også er veldig nysgjerrig på!

I dette tilfellet: digitalt fra cd-spiller eller balansert fra cd-spiller.. hva er best der ? og hvorfor...?

jeg vil tippe at Lyngdorf'en har en bedre DAC enn den CD-spilleren... og at digitalt er best.. men dette er tipping.. :-)
    Det vil jeg også tippe nemmelig, men har hatt HK i mange år og er stort sett fornøyd med den som drivverk... Men kanskje jeg er helt på trynet... Jeg har som sagt ikke super peil på dette.

Har nå hørt B&W CM9 og Dali Mentor 6 likte CM9 hakket bedre... tror kanskje det blir den, men må tenke litt til...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf og CM9 må jo være helt fantastisk...
    har ikke hørt akkurat denne komboen, men har hørt TDA2200 på CM7, 804S og 805S og Lyngdorf og B&W passer hvertfall utrolig godt sammen i mine ører.
    kaaaanskje litt for "pent"..

men fikk hvertfall gåsehud av Dream Theater på TDA2200 og 804S, så den takler det meste av musikk vil jeg påstå! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf og CM9 må jo være helt fantastisk...
    har ikke hørt akkurat denne komboen, men har hørt TDA2200 på CM7, 804S og 805S og Lyngdorf og B&W passer hvertfall utrolig godt sammen i mine ører.
    kaaaanskje litt for "pent"..

men fikk hvertfall gåsehud av Dream Theater på TDA2200 og 804S, så den takler det meste av musikk vil jeg påstå! :-)
    Så bra.. Da er det jo nesten het bestemt. Lyngdorf en, CM9 og HK cdspiller og radiomodul...... Nå er det bare å få bestilt alt sammen og vente.......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du "må" bruke 4 lapper på CD-spiller. ;-)

Dog får du nå uansett et stereoanlegg som virkelig ser bra ut og ikke minst låter fantastisk.

Det var så at du har testet TDA2200 med både CM9 og Dali Mentor 6 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du "må" bruke 4 lapper på CD-spiller. ;-)

Dog får du nå uansett et stereoanlegg som virkelig ser bra ut og ikke minst låter fantastisk.

Det var så at du har testet TDA2200 med både CM9 og Dali Mentor 6 ?
    Ja, hver for seg da, men følte CM 9 var litt "finere", men jeg har ikke mye peil, så rommet kan sikkert avgjøre en del det også. Skal inn til Oslo HFK så fort jeg får tid for å teste de side by side.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hva DU skal kjøpe - så trenger du jo ikke ha peil i det hele tatt da. Sålenge du er fornøyd, så spiller det jo liten rolle hva andre måtte mene.

Kanskje du tilogmed kunne gått ned på DM683 til TDA2200. Kanskje det er mer enn bra nok for deg. Potensialet i 683 er stort, og det er helt vanvittig hvor forskjell det var med C372 alene og NAD M15(pre) og Parasound Halo A23(effekt) til disse.

Når det gjelder forsterker, får du en knallbra DAC samt en knallgod integrert forsterker i TDA2200. Så alternativene her er kanskje ikke så mange. Ville eventuelt vært Lyngdorf SDAI2175 og bedre cd-spiller/DacMagic (e.l). Fortstått det som at du likte lydsignaturen til Lyngdorf ? Ellers ville jo NAD C375BEE og en god cd-spiller/dac vært interessant. Men da er kanskje designet ikke bra nok for sjefen i huset ?
    M3 er jo også satt ned til 20k. Den sikler jeg virkelig på!

Jeg har slått meg til ro med at mine høytalere er bra nok for meg. Selvom jeg siklet på oppgraderinger en stund, så syntes jeg ikke mellomlegget hadde vært verdt det.

Syns du for moro skyld skal arrangere en lyttetest med CM9 og DM683 side om side, og se om du mener de er verdt 10k ekstra.

Mitt "dilemma" var DM683 vs CM7, og i mitt hode der og da var det ingen tvil. Siden jeg syns 683 trykket bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. jeg likte den enormt detaljerte og "veldefinerte" lyden/lydbilde denne lyngdorfen ga. det var "helt perfekt". Det eneste høytaleren gjorde var å formidle alle disse momentene/parameterne som var spilt inn på CD'n, lest og konvertert av CDspiller/lyngdorf. Det var litt sprøtt, for lydbildet var like godt definert på begge, men følte CM9 hadde mer "rom/varme i lyden" men Mentor 6 ble "litt skrikende" i diskanten?? Men nå vet jeg ikke om dette er sånn jeg burde forklare inntrykkene da... Mentor 6 virket litt nervøs i de høyeste diskant/mellomtonepartiene (noen ganger er det ville "kombinasjoner" i akustisk musikk i dette registeret). Nesten som en ikke innkjørt bil kan virke litt "nervøs" ved giring/gassing. CM 9 følte jeg fikk frem detaljene bedre uten å virke nervøs...

Menmen.. Jeg liker finishen på CM 9 så tror nesten jeg har bestemt meg... Kan evt vurdere å ta med lyngdorfen (når den er kjøpt inn) og prøve den hos andre med andre oppsett... Det ville jo vært litt stilig..

Designet er viktig for sjefen, da vi flytter hele hjemmekinoen ut av stua til fordel for dette nye anlegget. Da må det se fint ut.... Hjemmekinoen gjenoppstår i kjelleren der det nå blir kino med musikkrom (trommesett, gitar, synt etc...) kjellerstue, spillrom, peisestue...

Hjemmekinoen er et sett fra Cabasse (front, sub, senter, surround bak og senter bak) drevet av Harman Kardon AVR635. kunne sikkert puttet på noe effekt-/forforsterkere, men det fungerer greit nok slik det er. En Panasonic prosjektor, helt OK versjon, med et ADEO Tab tension lerret TM350... når ungene blir større og ikke legger seg så tidlig, blir nok ekstra forsterkere til dette prioritert...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Men da er det jo bare å kline til! :-)

Det er jo uten tvil en kjempematch sånn i utgangspunktet.
    Og en fantastisk forsterker og høytalere du har valgt.
    (Selvom jeg aldri har hørt CM9. Men er det en CM7 med mer trøkk, så blir det som å lage suppe med toro-pose.. Får ikke gått galt! ;-) )

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg (les: samboern) liker designet på HK sin spiller og hun må ha matchende radiomodul... Så for å få aksept kan det hende at dette er den avgjørende WAF jeg må ta...

Vil HK sin spiller være en ulempe, eller vil den gjøre jobben som drivverk/evt om jeg kobler via XLR?
    Det kommer jo helt an på dac´en i cd-spilleren. Sikkert helt ok den, men vil nok tro at Lyngdorf-forsterkeren har en bedre dac.
    WAF må (og bør) man ta hensyn til, iallefall så lenge man ikke har et dedikert rom til anlegget, men skal ha det i stua.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf + B&W = SANT :-D Heller bare mer og mer mot den kombinasjonen selv om dagen. Kan se ut som det kommer B&W i hus igjen, men Klipsch og Doxa frister også veeeeldig ;-)

Håper du blir fornøyd med oppsettet ditt! Dali Mentor 6, og CM9 er av eget kaliber. Jeg personlig liker CM9. Syntes Mentor har litt for mye pondus etter min smak, men for all del, en kjempe god høyttaler som fort kunne havnet i mitt eget rom :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det kommer jo helt an på dac´en i cd-spilleren. Sikkert helt ok den, men vil nok tro at Lyngdorf-forsterkeren har en bedre dac.
    WAF må (og bør) man ta hensyn til, iallefall så lenge man ikke har et dedikert rom til anlegget, men skal ha det i stua.
    Det går jo an å koble kun via digital utgang, ikke XLR.. Da vil vel det være som en standard CD spiller og DAC'en i lyngdorfen som gjør jobben?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo an å koble kun via digital utgang, ikke XLR.. Da vil vel det være som en standard CD spiller og DAC'en i lyngdorfen som gjør jobben?
    Helt korrekt det

Men da klarer du deg med Harman/Kardon HD980 CD-spiller, som koster 1500,- mindre enn HD990 og har akkurat det samme utseende.

http://www.soundgarden.no/shop_item....84,185&id=1335

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •