Maks effekt ved bi-amping ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Supert med innspill folkens. Men for å være ærlig ble dette i overkant teknisk for meg...
    Har lagt ved bilde av høyttaler-terminalen. HF-terminalen og LF-terminalen tenkte jeg skulle drives av hver sin kanal fra en 5x100w Rotel RB985.

Har dette noe for seg eller ikke ? Ja eller Nei 8) Jeg går for hva flertallet av eksperter mener...

(Kan gjerne gå i dybden for andre lesere, men for min del skjønte jeg ikke så mye av tidligere svar... sorry !)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan ha noe for seg.
    Husk å fjerne broa mellom bass og diskant.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du kan bruke din til biamp

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dro jeg bort bro bak på mine, la opp ekstra sett kabler og alt er klart til forsterkeren kommer=)

Nå får jeg bare håpe at AVshop får sent reciveren så fort som mulig. Blir spennende å prøve=)

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Men hva er da vitsen med aktiv deling i et oppsett med to terminaler og passive lavpass og høypass filtre?
    Det er det vel ikke så mye vits i nei, hvis man ikke ser for seg effekten av å kunne tweake frekvensgangen noe og få effekt forsterkerene til å jobbe litt mindre med fekvens områder som høytaleren ikke får "brukt" for.

Mye av poenget med aktiv deling er vel netopp å få bedre kontroll og kobble vekk de passive filter komponentene som jo står mellom forsterker og høytaler elementet og som struper og forbruker noe av forsterker effekten.

Aktiv deling kan vel også brukes vel til å optimalisere høytaleren sin frekvensgang til det lytterommet som de skal brukes til, da også gjerne sammen med rom korreksjons systemer.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i teorien ikke noe problem...
    Så lenge den største effektforsterkeren er utstyrt med gainkontroll (De fleste P.A-forsterkere er utstyrt med eget volum til R & L)
    Husker at L&B en gan i sin tid gjorde ett slikt stunt med Quadral. En god Hi-fi forsterker til HF og en solid P.A til LF.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •