Lyst på nye høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyst på nye høyttalere

Hei

Har nå Abrahamsen V4 (yamaha rx-v3900 som pre) og PSB Image 1B. Jeg er veldig fornøyd med lyden, men føler kanskje at forsterkeren kan klare mye større høyttalere enn jeg har i dag.
    Problemet er rommet. Det er bare 12 kvadrat. Avstanden fra ht til lytteposisjon er ca 2,5m. Høyttaler må plasseres tett inntill bakvegg. Derfor vil ikke høyttalere med bassport bak fungere veldig bra. Jeg har hatt XTZ 99.26. Den manglet ganske mye i mellomtonen syntes jeg, og hadde store problemer med bassen pga bassport bak.
    Så spørsmålet er hvor store høyttalere kan jeg ha på rommet mitt? Anlegget brukes mest til musikk (techno, dance, pop, rap), film av og til. Jeg har center og bakhøyttalere fra PSB, ingen planer om å bytte disse.
    Jeg har lyst på gulvstående høyttalere, selv om mange anbefaler stativht til et så lite rom.
    Har lest litt om Tannoy Fusion 4. Etter hva jeg har lest er dette meget plasseringsvennlige høyttalere.
    Men hvis jeg legger enda mer penger i det, kan jeg få Dali Icon 6.
    Jeg har lest at disse kan bli litt lyse eller skarpe i toppen i noen rom og med feil forsterker. Abrahamsen V4 må jo være kjempefin match da. Men kan de bli for skarpe i et så lite rom som 12 kvadrat?
    Et annet merke jeg har vurdert er Monitor Audio Silver RS6. Den har bassport både foran og bak.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg undrer meg litt over hvorfor du har en effektforsterker med halve effekten koblet til receiveren. Musikkstilen du beskriver har jo gjerne fordel av litt effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Abrahamsen V4 spiller kjempebra. Watt er vel ikke alt? Fikk merkbart løft i lydkvaliteten etter jeg fikk V4 i hus.

Jeg har lest litt tester i whathifi, og i testene av høyttalerene jeg har nevnt står det at de trenger god plass, ikke på plasseres for nært bakvegg osv...
    Tror kanskje System Audio er et bedre valg. Men de har bassport bak. XP30 står det ingenting om bassport. Det står på nettsidene til soundgarden at de trives godt nært bakvegg, og er meget plasseringsvennlige. Hva tror dere om denne? Noen som har hørt den?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ser på strømforsyningen til V4.0 mot diverse recievere er det ikke helt overraskende at du opplever den som bedre. Har selv blitt skuffet av reciever watt.
    Tror System Audio kan være meget bra valg til et så lite rom.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    XP30 står det ingenting om bassport.
    Et bilde sier mer enn tusen ord. Eller i dette tilfellet bekrefter eller avkrefter bassport

-sa-xp30-pic06-jpeg

De har bassport foran.

Er sugen på nye høyttalere selv, men jeg vil gjerne høre SA XP60 før jeg bestemmer meg.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rs6 fra monitor audio er en kjempegod match til Abrahamsen, kan anbefales på det sterkeste! Kjempe flott høytaler!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •