Bokhyllehøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bokhyllehøytalere

Hei,

Jeg ønsker å kjøpe nye høytalere til min hjemmekino. Ønsker å kjøpe bokhylle høytalere som ikke tar så stor plass for både front og bak. Trenger også senter høytaler til dette. En kraftig subwoofer har jeg fra før. Ny receiver skal kjøpes senere, feks Pioneer VSX LX52\Yamaha V1900\Onkyo RS 707...

Har sett på CERWIN-VEGA VE-5M Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-5M Høyttalere
    og på Dali Consept 1 Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 1 Høyttalere

Senter høytaler velges etter samme modell som front og bak høytaler. Er det noen andre jeg bør vurdere?

Jeg har også vurdert Harman Kardon HKTS11 men det vil kanskje bli for svakt?? Harman/Kardon HKTS11 Høyttalerpakke | Soundgarden

Krav er at de skal spille godt, høyt, kunne henges på vegg (bak høytaler), ha god lyd i film (action) og konsert dvder (rock, metal) og litt vanlig musikk.

Hva bør jeg velge? Har sett for meg en pris rundt 4000-6000,-

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SBS-01 x 4
    SVS SCS-01 x 1

Koster 5000kr hos Lsound. De får bare gode tester og kan henges rett på vegg så du slipper stativ eller veggfester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag. Ønsker gjerne flere. Hvis jeg skal gå opp en klasse, hvilke bør jeg så velge og vil det være store forskjeller i lydkvalitet og power?

Hvordan måler SVS og Dali seg opp mot B&W 685\686 som front og 686 som bakhøytaler med tilhørende center.
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM686 Høyttalere
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

Takk

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå sett endel mer på alternativer jeg har funnet og lest her på forumet\tråden. trenger litt anbefalinger og råd angående de jeg har funnet.

ønsker å henge front og bak høytalere på vegg, enten med integrert veggfeste eller med ordinært veggfeste. har lest at de med bassport foran eller bak bør plugges igjen for at ikke bassen skal bli ummel og romle mye hvis de henger for nære vegg..

hvilke vil være best til mitt bruk? hvor langt fra veggen bør noen av disse eventuelt henge?

mitt bruk er som sagt 70% film og konserter, 30% musikk. musikk sjanger er metal, rock, trance og noe akustisk. ikke bestemt meg for receiver men alternativer er yamaha rx1900 - denon 3310 - onkyo 807 - pioneer lx52 etc..

rommet er ca 15-20kvm. jeg har sub fra før, så ønsker 2 x front, 2x bak + center. har lest endel tester på bla. whathifi, techradar og andre. men blir ikke helt klok på dette.

mine alternativer hittil:

dali lektor 5.1 (lektor 2+1+center lcr+sub) får 4 stjerner. mens alene får lektor1 4stjerner og lektor2 får 5..
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 2 Høyttalere

b&w 685 theatre (685+686+center htm62+sub) får 5 stjerner samlet. mens alene får 685 5 stjerner og 686 får 3 stjerner..
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

svs sbs-01 theatre, får stort sett god kritikk på film, mens musikk ikke er helt optimalt. prismessig scorer disse høyt.
    SVS SBS-01

klipsch rb51/61 + rs42 + center...
    Klipsch RB-61

monitor audio silver rs1\rx1 + rsfx + center, funnet veldig lite tester på dette, bortsett fra rs1 på lydbilde hvor den vant.
    HI-FI Huset AS - RS1

hilsen en usikker
    lbn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen fler råd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå opp et hakk på SVS til SCS-01(M). Du kan velge mellom SCS og SBS til bakhøyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •