Valgets kval... Ny subwoofer skal inn i hjemmet !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval... Ny subwoofer skal inn i hjemmet !

Hei.

Jeg vurderer sterkt en ny subwoofer i heimen.

Det blir brukt for det meste til musikk, men jeg vil også ha en som gir det lille ekstra til musikk. I flere tilfeller er det vanskelig å få i pose og sekk, men jeg håper jeg kan lure frem noe som virkelig duger.

Jeg ser det vil komme en eller annen med et utsagn om SVS eller XTZ. Jeg VET disse er bra, men jeg vil gjerne ha andre innspill til andre gode produkter, og ikke bare disse.

Jeg har budsjettert til noe rundt 4-6000,-
    Farge har ikke så veldig mye å si, men dersom den kan fåes i lys eik, hadde dette vært meget bra. Rommet det skal brukes i er ca 10-15m2, så jeg ser for meg en 10" eller 12" muligens.

Brukt er ikke noe problem heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har veldig mye imot det, så slenger jeg meg på spørsmålssiden i denne tråden. :-)

Jeg er veldig nysgjerrig på Velodyne CHT-Q-serien...
    For meg som er sub-newbie, så høres innebygd korreksjon helt fantastisk
    ut for å få et godt resultat...

Ellers har jeg også lagt merke til XTZ/SVS-merkene...
    Kan noen, som har hatt begge merkene, gi noen erfaringer rundt disse og ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nikita: Nå har jeg 'hengt' lenge på et engelsk forum og er sikkert veldig preget av diskusjonene som har pågått der, det er grunnet disse forum jeg har kjøpt høyttalerne jeg har og også sub..

Derfor vil jeg absolutt anbefale deg se på Home Page for quality UK manufactured subwoofers and sub bass systems sine suber, selv har jeg en Monolith DF som jeg er stor fornøyd med, og fungerer meget bra til musikk og også veldig bra til film.
    Bk electronics har ganske mange suber i sitt sortiment som skulle passe enhver økonomi og disse subene er da solgt uten noe mellomledd som gjør at prisene presses kraftig, i motsetning til visse andre merker som påstår det samme, men som faktisk glemmer at norsk distributør skal ha litt av kaka..

Sa jeg at bk electronics sine suber har en ekstremt bra finnish?
    Av yrke har jeg som oppgave og legge merke til detaljer i finnish og jeg må si det er over all forventning det jeg fikk levert.

Det du kan tenke på er frakt, en skikkelig tung sub som min på ca. 45kg får *høy* fraktm dvs det blir en vesentlig prosentandel av totalprisen, men tar noe lettere går frakten ned betraktelig..

Jeg kan nevne at jeg har den fordelene av at jeg er bosatt i Sverige, og jeg slipper alle problem med moms hit og dit og betaler kun engelsk moms + frakt, men om jeg ikke tar helt feil skal man som norsk da betale: produkt - engelsk moms + frakt + norsk moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen musikalsk britisk sub jeg kan anbefale er naturligvis REL.
    Denne spiller meget godt og er verdt en vurdering. Har gitt mye glede her i huset :-D

Stein

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har lyst og anledning så kan det være et alternativ å bygge subben selv.

Jeg kjøpte meg en kjøkkenbenkplate i heiltre eik hos coop bygg for 699.- og fikk de til å kutte den etter mine mål. Vel hjemme var det bare å lime og skru delene sammen.

Monterte en 12" peerless xxls basselement (ca. 1800 kr) i den 50 liter store kassa, samt subforsterker til ca. 2000 kr.

Ingenting hokus pokus for å koble sammen elektronikken, kun ett sett høyttalerkabler som kobles mellom forsterkeren og basselementet, skru fast elementet og forsterkeren, koble til strøm og signal og voila - så rister huset!

Veldig fornøyd med boksen min, til og med fruen har "godkjent" den siden resten av møblementet i stua også er i olja eik.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, REL sine subber har jeg sett en del på. Virker som noen potente produkter dem lager.

Hvordan er paradigm sett kontra SVS?

Bygge selv er nok ikke aktuelt, selvom det sikkert er en billig og god løsning.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du først lukta på SVS så må du minst doble prisen for å få noe bedre. Mange sier at de er bra på film, men ikke på musikk. Jeg har 2 x PC12-NSD som jeg etterhvert har fått kalibrert rimelig bra og jeg synes de spiller kjempebra på musikk også. Nå har ikke jeg verdens beste høyttalere ellers, men integreringen er jeg veldig fornøyd med.

Du skriver "Det blir brukt for det meste til musikk, men jeg vil også ha en som gir det lille ekstra til musikk." Jeg regner med at du mener mest til film og da er SVS uslåelig til prisen. XTZ har bra sub'er også, men de mangler noe som SVS har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er godt mulig. Musikken står på så og si hele tiden når jeg er hjemme, så det er i all hovedsak det er der det bør fungere best føler jeg.

Skal få kalibrert subben riktig nå når jeg får dB måleren fra Lsound. Så ser vi om det blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

kan ikke få rost mine2 xtz w10.16 mere opp i veret spiller mest musik nå om dagen og får fint fintdrat på såppas at ting danser og deter ned vis det er ønsket di henger også godt på nedover hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •