Elemental Designs - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter tilbakemeldingene å dømme, er dette subber som absolutt er verdt å sjekke ut før man kjøper sub.

Håper de får inn disse i Rakkestad, så kjører jeg en tur før jeg velger sub. Frister veldig å kjøpe en kun for å teste. Skulle tro at det ikke skulle bli problemer å selge unna hvis det mot all formodning ikke skulle passe seg å ha et kjøleskap ved siden av anlegget

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette subber som vill være gode på musikk og, eller vill disse være direkte konk.. til svs som er knall på film, og litt "dårligere" på musikk. Noen som vet??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Er dette subber som vill være gode på musikk og, eller vill disse være direkte konk.. til svs som er knall på film, og litt "dårligere" på musikk. Noen som vet??
    De lukkede subbene som bruker 13" element sies å være svært musikalske, ut fra det folk sier så er dem gode når det kommer til SQ. Selv den største som har 2stk 18" har blitt nevnt å være på høyde med JL Audio sine subber, men det er uttalelser fra tweakcity's eier.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Takker for bildet TheRACE, hvor fikk du det ifra? var innom bloggen dems men fant ikke det bildet der.
    Det ligger på forumet til eD: http://forum.edesignaudio.com/showth...tts-71942.html

Endelig var en prisliste ute, det frister med flere selv før jeg har fått de første:twisted:

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest mye positivt om eD på musikk også, selvom en subb med slik slaglengde og kapasitet kanskje fort regnes som kino subb så har jeg trua på at det skal gjøre en god jobb på begge deler.
    2x13" konstruksjonen minner jo nesten mer om JL audio's løsninger enn SVS, men siden jeg, Truls og TheRACE hører med til de første eD kundene må du nok vente litt på et godt svar på det spørsmålet.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheRACE
    Hva de heter de lukkede kassene med kun et 13Av.2 element i hver på dette bildet?

Finner de ikke på hjemmesiden...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Lest mye positivt om eD på musikk også, selvom en subb med slik slaglengde og kapasitet kanskje fort regnes som kino subb så har jeg trua på at det skal gjøre en god jobb på begge deler.
    2x13" konstruksjonen minner jo nesten mer om JL audio's løsninger enn SVS, men siden jeg, Truls og TheRACE hører med til de første eD kundene må du nok vente litt på et godt svar på det spørsmålet.
    Da venter jeg i spenning:-D . Trenger noe som kan fylle med mere punch enn pc12pluss klarer.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva de heter de lukkede kassene med kun et 13Av.2 element i hver på dette bildet?

Finner de ikke på hjemmesiden...
    De heter P7s-650. Det er en modell bestående av 2 kabinetter som kobles sammen, da med forsterker i det ene kabinettet på samme måte som med P7 650. Denne modellen finnes foreløpig bare på det europeiske markedet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du opdaterte listene igjen. Jeg er litt sjokket over vekten på subbene, noen som har tips om hvordan man kan flytte dem rundt omkring uten å slite ut ryggen?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Så du opdaterte listene igjen. Jeg er litt sjokket over vekten på subbene, noen som har tips om hvordan man kan flytte dem rundt omkring uten å slite ut ryggen?
    Det eneste jeg kan se for meg, er en slik løftetralle hvor man vipper opp subbene slik at du kan kjøre de rundt. Problemet er opp og ned trapper.... Det hindrer meg i å kjøpe disse per nå.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp og ned trapper er ingen problem. da ber man bare kjente om hjelp.

Jeg tenkte mer til å flytte dem rundt i stuen, for å finne optimal plassering. Men ja, en slik løftetralle, slik man vipper bak.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vekt på dem ja, men den vekten er jo i frakt, så er vel 50 - 55kg per enhet på de jeg har kjøpt.
    Har en "løftetralle" til å få dem på plass med, og siden de skal stå under frontene er det begrenset hvor mye jeg skal flytte på dem uansett.

Har bært langt tyngre saker opp trapper tidligere uansett.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp og ned trapper er ingen problem. da ber man bare kjente om hjelp.

Jeg tenkte mer til å flytte dem rundt i stuen, for å finne optimal plassering. Men ja, en slik løftetralle, slik man vipper bak.
    Når det kommer til å bære 178kg opp og ned en trapp, så må man tenke på om trappen tåler dette... Si to-tre mennesker på gjennomsnittlig 80kg per person = 240kg + 178kg er godt over 418kg.. Bør spre den vekten ganske godt utover for at det skal holde altså.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Når det kommer til å bære 178kg opp og ned en trapp, så må man tenke på om trappen tåler dette... Si to-tre mennesker på gjennomsnittlig 80kg per person = 240kg + 178kg er godt over 418kg.. Bør spre den vekten ganske godt utover for at det skal holde altså.
    Har aldri hørt om en trapp som har gitt etter når en f.eks. frakter piano (veger normalt rundt 200 kg) så dette går nok fint. Ellers kan en se her hvordan en bærer 150-200 kg høytalere opp ei trapp, ca 4min og 50 sek

Mine DIY kasser veger nok rundt 100 kg stk og det er litt vanskelig å flytte rundt alene men med to personer så går det selvsagt fint. Hadde de kun vært i en kasse derimot så hadde det litt værre. På andre siden, de som først kjøper en 400 liters kasse bør kanskje ha tenkt igjenom først hvor den kan plasseres da den ikke akkurat er noe en gjemmer bort

Jeg har hatt SVS og har nå eD, personlig synes jeg eD spiller bedre og mer musikalsk men SVS er kanskje noe mer "brutalt". Det SVS er mest kjent for (dvs virkelig dypbass, gjerne under 20 hz) mangler litt på mine eD ihvertfall, de går dypt men ikke med slikt trøkk som SVS heeeeelt i bunn. Mine spiller nå relativt flatt ned til 20hz men da har jeg relativt mye EQ på 20-25hz, under 20hz er det lite å hente. Men OBS: min sammenligning går på mine erfaringer og det begrenser seg til det "gamle" 18" elementet til eD og SVS PB12Plus/2. Hvordan andre SVS og eD spiller tørr jeg ikke si så mye om da jeg ikke har prøvd det hjemme hos meg selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 18" elementet som sitter i A7-900 du har Baldrick? Hvilke vitale kasseegenskaper har du brukt? (antall elementer, kassevolum og tuningfrekvens).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2 stk 190v.2 (som i a7-900), hvert element har seperat 200 liters kasse. Brukte først trykkammer men valgte så å porte den for å prøve. Prøvde først med svært lav tuning (16-17hz, men det ble for lavt) og så opp mot 30 hz men det som jeg har endt opp med som fungerte best er tuning på rundt 20hz. Synes vell egentlig at trykkammer og EQ fungerte best alt i alt selv om den ideele løsningen nok er vesentlig større kasse med lav tuning, 400 liters kasser på hvert element med tuning på 16-17hz hadde nok blitt brutalt (men stort )

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har med andre ord 200l/20Hz?

eD kjører vel 170l/17Hz på dette elementet. Det skulle gi en litt annen frekvensgang og en del mer output under 20Hz. Hvordan fungerte det hos deg med tilsvarende egenskaper? 200/17 burde gi nesten samme resultat bare med en anelse mer output i området under 25Hz.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes så lav tuning som 16-17hz fungerte litt dårlig, kassen er rett og slett for liten for så lav tuning til dette elementet. En fikk mindre lyd rundt 20-25 hz og økning under 20 hz var svært begrenset, derfor jeg gikk bort ifra dette.

Og mine antakelser ble egentlig litt bekreftet iform av det siste nyhetsbrevet fra eD, der er det en kar som har gjort akkurat dette jeg har lurt på, lagd en stoor LLT kasse, 350-400 liter og tunet til 15 hz.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...noen som har tips om hvordan man kan flytte dem rundt omkring uten å slite ut ryggen?

Jeg har en rimelig tung sub, og en utrolig enkel måte å flytte den rundt er bare å putte et teppe under, og skyve subben langs gulvet. Funker veldig bra på parkett!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    new ED A7s-650 - 1300 watt dual 13's - Page 5 - AVS Forum

Spørs om det er en som gleder seg etter å lest dette:O Tror nesten jeg må takke Jørn Rune for å tipset meg om denne subben,selv før jeg i det hele tatt har fått hørt den=)

:-D :-D

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •