Knatrelyd i sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knatrelyd i sub

Har nettopp byttet inn den defekte XTZ 12.16 suben jeg kjøpte med hjemmekinoanlegget mitt. Den nye gir i hvert fall lyd i fra seg og det låter helt greit på musikk og stort sett på film, virker som jeg har klart å plassere og stille den inn ganske greit. Når den presses litt (har imidleritid hele tiden vært forsiktig - sovende barn i huset!) - f. eks. under eksplosjoner - kommer det en knatrelyd fra suben. Det minner ikke som den typiske skrapelyden fra et sprengt elemet, høres mer "elektrisk" ut. Ingen ulyder når jeg presser inn elementet med gjevnt trykk.
    Når jeg setter på lavpassfilteret på suben er problemet borte, men pokker ta - jeg kjøpte en 12-tommer for å kjenne bassen!
    Han noen noe tanker om hva det kan dreie seg om? Kan det være forsterkeren i suben? Og viktigst av alt - er dette noe man kan gjøre noe med uten å bytte suben igjen? Føler meg fristet til å levere hele greia og kontakte et visst sted i Arendal....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umiddelbart høres det ut som om elementet bunner, utifra din beskrivelse?
    Forsvinner problemet om du reduserer volumet litt, er nok dét årsaken. :-?

Arendal neste?

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er det ikke så enkelt...

Har aldri hatt gain på over 4 og forsterker på over -25 dB - hadde vært absurd om elementet skulle bånne.
    Jeg har nå vært litt mer hardhendt når jeg har kjent på elementet og når jeg kommer et stykke mot bunnen kommer sprakelyden.
    Fyndbørsen får skaffe meg et nytt element pronto - ellers blir det definitivt Arendal...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •