Nettopp fått svs pb12-NSD i hus! Men.... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 355
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Jeg spør igjen: Hvor har du plassert sub'en?
    Et sted jeg bodde tidligere, var det så og si ingen lyd i sub'en hvis den stod et spesielt sted. Dette stedet satt jeg sef sub'en når jeg skulle sette den opp første gang.
    Da køddet jeg akkurat som du gjør nå.

Beveger elementet ditt seg mye når du spiller?
    Hadde det først midt i rommet, men nå har jeg det i hjørnet til to yttervegger så det skulle fungere bra det. Er jo ikke bare å flytte den rundt i rommet heller, i hvertfall ikke alene. Heavy!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=harman/kardon]En kort test... hent analog lyd ut fra pcn og rett i suben... er det da ikke lyd i suben så er det noe feil med suben.

Om det er lyd da så er det litt ekstra lesning av bruksanvisning og justering av yamahaen som må til[/QUO
    Prøvde dette i går. Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden. Ble lyd, men krevde at jeg skrudde opp gainet i mellom kl 12, og max for å høre noe særlig bass, noe som sikkert er for mye. Hva bør jeg stille crossover på sub'n på i så fall? 80 Hz? Kan jo alltids prøve igjen..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + At elementet beveger seg heller ikke noe særlig, bare mye rask vibrering, og litt ekstra når det skjer en skikkelig eksplosjon. Er ikke akkurat slik at man føler at elementet er i ferd med å hoppe ut liksom. På Dynavoice F-6 beveger elementene seg mye mer selv om bassen står som OUT: subwoofer.. Merker forresten ikke noe forskjell på bassen i subben om jeg har bass out på Subwfr eller Both, eller om frontene står på Large.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plugg Subben Rett I Audio Out På Sony Bluray Spillerern Din Og Sett På En Plate Med Mye Bass..sett Volum Til 0- Og øk Så Gradvis..er Det Iukke Noe Liv Da Er Det Noe Galt Med Subben Din..
    Signalet Ut Ifra Spilleren Skal Gi Mer En Nok Til At Du Klarer Full Guffe På Subben..blir Selfølgelig Bare Bass Du Vil Høre Da Men Det Vil Gi Deg Svaret På Om Den Er Ok..du Skal Kunne Spille Bra Høyt Da Normalt Sett..lykke Til8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=americanFord]
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    En kort test... hent analog lyd ut fra pcn og rett i suben... er det da ikke lyd i suben så er det noe feil med suben.

Om det er lyd da så er det litt ekstra lesning av bruksanvisning og justering av yamahaen som må til[/QUO
    Prøvde dette i går. Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden. Ble lyd, men krevde at jeg skrudde opp gainet i mellom kl 12, og max for å høre noe særlig bass, noe som sikkert er for mye. Hva bør jeg stille crossover på sub'n på i så fall? 80 Hz? Kan jo alltids prøve igjen..
    Gain skal ikke trenge være høyere kl 12.
    Delefilter på 80hz når kilde ikke har delefilter.

Still lydnivå til 100% på utgangen på pc og spill bassrik musikk.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobla nå suben gjennom pre-out front på reciever, og satte front på LARGE som Stevens sa. Skrudde gain på kl. 10, og volum på reciever til 15 dB. Da kjente jeg dyp bass på Basstronics-bass, I love you. Er dette normalt? Noen andre med svs som vet om dette kan harmonere? Siden jeg ikke har noe annet å sammenligne med fra før.. Jeg kobla forresten av både surround L og R, og Frontene, slik at det bare var subben som spilte som "rollen" til frontene. Ble bare bass, men nå ligna det faktisk på bass.

Hvorfor ble det ikke slik før jeg kobla ut alt, og kjørte de andre ht. på SMALL?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er en bug på yamaha som kan fucke litt med sub out. Det hjalp for en annen på forumet å ta en factory reset.

Jeg råder å prøve det hvis du ikke har gjort det alerede.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som at Yamahaen ikke oppfatter subben eller noe ja... røsk ut strømmen av alt og la de "hvile" i 5 minutter! :P..koble opp alt.. skru på SVS'en (ikke noe automatisk tull)... så slår du på yamahen etter et minutt eller noe..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt factory resett, uten hell. Men får røske ut, og prøve igjen i morgen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Virker som at Yamahaen ikke oppfatter subben eller noe ja... røsk ut strømmen av alt og la de "hvile" i 5 minutter! :P..koble opp alt.. skru på SVS'en (ikke noe automatisk tull)... så slår du på yamahen etter et minutt eller noe..
    Men det med at yamahaen ikke oppfatter suben. Den gjør jo det, bare at når de andre ht. også er koblet til blir suben veldig dau og tam på en måte. Så halveis av et signal får den jo. Eller?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testa litt mer. Suben spiller som den skal når den er koblet til pre-out front R, mens front R er koblet ut av terminalene. Dermed spiller surround L og R og Dynavoice f-6 i vanlig front L og sub i Pre-out front R. Da spiller suben som den skal! Den fungerer, så at den kan være defekt er nå utelukket.

Men.. Blir den koblet til en av pre-out sub utgangene på reciever fungerer det ikke som det skal. Suben lager da knapt lyd selv om x-over står på 200 Hz, og gain på max.

Hva kan det være som forårsaker dette?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Har nå testa litt mer. Suben spiller som den skal når den er koblet til pre-out front R, mens front R er koblet ut av terminalene. Dermed spiller surround L og R og Dynavoice f-6 i vanlig front L og sub i Pre-out front R. Da spiller suben som den skal! Den fungerer, så at den kan være defekt er nå utelukket.

Men.. Blir den koblet til en av pre-out sub utgangene på reciever fungerer det ikke som det skal. Suben lager da knapt lyd selv om x-over står på 200 Hz, og gain på max.

Hva kan det være som forårsaker dette?
    I post 55 ble du anbefalt og teste subben på pre out, nå 200 !!!! poster etter har du gjort det og funnet ut at den virker... Gratulerer !!!!!

Så har det vært forslått att du resetter forsterkeren din og at det kan være en bug i software, kanskje da på tide og sjekke dette ???

Greit at du er en newbee her, men ikke alle her inne er ute etter og drite deg ut vi prøver faktisk og hjelpe deg, men dette her begynner og bli ganske hysterisk.....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    I post 55 ble du anbefalt og teste subben på pre out, nå 200 !!!! poster etter har du gjort det og funnet ut at den virker... Gratulerer !!!!!

Så har det vært forslått att du resetter forsterkeren din og at det kan være en bug i software, kanskje da på tide og sjekke dette ???

Greit at du er en newbee her, men ikke alle her inne er ute etter og drite deg ut vi prøver faktisk og hjelpe deg, men dette her begynner og bli ganske hysterisk.....
    Testa det for mange poster sia ja, men virker ikke som mange fikk det med seg så ville teste igjen med litt grundigere sjekk. Har også resetta mange ganger. Det hjalp desverre ikke. Men er så rart at jeg må ha sub kobla til pre-out front for å få den til å fungere. Kan sub out utgangene være defekte?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ta ett nettsøk, du er ikke den eneste som ikke får subutgangen til og virke, her er en løsning, les siste post.

No bass to sub on Yamaha RXV-663 - Home Theatre

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ta ett nettsøk, du er ikke den eneste som ikke for subutgangen til og virke, her er en løsning, les siste post.

No bass to sub on Yamaha RXV-663 - Home Theatre
    Takk! Skal lese gjennom det. Og beklager at jeg virker hysterisk!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Testa det for mange poster sia ja, men virker ikke som mange fikk det med seg så ville teste igjen med litt grundigere sjekk. Har også resetta mange ganger. Det hjalp desverre ikke. Men er så rart at jeg må ha sub kobla til pre-out front for å få den til å fungere. Kan sub out utgangene være defekte?

Grunnen til og bruke pre out front var for og TESTE om det var noe feil med subben, altså eliminere ett problem. det som er irriterende er at du ikke gjorde det med en gang, hadde du gjort de så hadde vi hatt en 150-200 poster mindre i denne tråden.

Men nå må en finne ut av hvorfor du ikke har noe lyd på pre out sub 1 og 2 utgangene.

Det er to muligheter :

1 : Defekt reciver.

2 : Feil innstillinger.

Jeg vedder en tier på at det er grunn nummer 2. 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt LFE/Bass out til Both ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt LFE/Bass out til Both ?
    Ja, har gjort det. Tok nettopp en ny YPAO of fikk Warning: (1)..

W-1: OUT OF PHASE
    Reverse Channel
    FL

Hva betyr dette? (Nå var sub koblet til subw. 1 utgangen, og de andre ht. koblet der de skal.)

Er det noe utfasing som skjer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har byttet om + og - på venstre front høytaler.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett den ledningen som går til + på - og den som går til - på +.

skru av reciveren når du gjør dette.

når du har byttet om ledningene kjører du YPAO igjen

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •