Nettopp fått svs pb12-NSD i hus! Men.... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 355
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frxta
    Sett gain på fullt, og volum/level på kl 11-12. (står i manualen til rx-v 765)
    Hva slags side? Er jo bare gain på sub, ikke volum/level?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frxta
    Sett gain på fullt, og volum/level på kl 11-12. (står i manualen til rx-v 765)
    Nei, det gjør det ikke. Se på side 21 i manualen.

Nytt kontrollspørsmål: når du har kjørt YPAO, hva sier YPAO-resultatet om subwooferen? På første resultatsside står det f.eks. 3/2/0.1 som angir antall front, surround, presence og subwoofere. Hva står det hos deg? Videre, hvis du blar nedover i resultatssiden, så står det noe om Subwoofer Phase og Crossover? (Alle disse resultatsidene finner du bare FØR du trykker Set eller Cancel etter at YPAO har gjort sin kalibrering.)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens

Nytt kontrollspørsmål: når du har kjørt YPAO, hva sier YPAO-resultatet om subwooferen? På første resultatsside står det f.eks. 3/2/0.1 som angir antall front, surround, presence og subwoofere. Hva står det hos deg? Videre, hvis du blar nedover i resultatssiden, så står det noe om Subwoofer Phase og Crossover? (Alle disse resultatsidene finner du bare FØR du trykker Set eller Cancel etter at YPAO har gjort sin kalibrering.)
    Ok. Skal sjekke etterpå, men må vel ha en tv e.l for å vise dette fra reciever? Eller kommer det opp i displayet på reciever? Neppe..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må ha en TV tilkoblet for å se resultatene fra YPAO. Har du ikke hatt dette hittil?

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager var trøtt å glemtre å tenke. Crossover på fullt var det, og volume på 11-12. (på subben)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må ha en TV tilkoblet for å se resultatene fra YPAO. Har du ikke hatt dette hittil?
    Nei. Bare projektor noen ganger når jeg trenger mer info enn det jeg ser på displayet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha koblet til noe er det umulig å få vite hvilke innstillinger du har og følgelig litt vanskelig å gi gode råd ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har fått suben opp å kjøre kan du teste med denne RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Men obs! spill på meget lavt volum først, da denne går ned til 7Hz.. noe som de fleste suber ikke klarer, men det kan skade din sub om du spiller den for høyt.

De partiene der du ikke hører bass er når du evt skal bli urolig

Kan si at om jeg kjenner forsiktig på vinduene i huset kjenner jeg dem tydlig beveger seg i store bølger...og min sub klarer bare max ned til 15-17Hz på et effektivt nivå.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå. Resultatet på YPAO ble:

RESULT:
    SP : 2/2/0. 1
    DIST : 1. 40/ 3. 10m
    LVL : -1.0/ +1. 0 dB

Skjønner ingeting av det..

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene er satt til 1,4 meter fra målemic, og suben 3,1 meter fra målemikk. YPAO har satt volum(gain) ned 1 desibel på frontene, og opp 1 desibel på sub.

Ser slik ut selv om jeg ikke har Yamaha da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende at det går an å bla litt (se manual for fremgangsmåte) og se innstillinger for hver enkelt høyttaler. Da får du se avstand og nivå for hver enkelt, samt at du kan sjekke innstillinger i eq.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den resultatskjermen fra YPAO kan du bla i resultatene (bruk piltastene på fjernkontrollen) og se hvilke korreksjoner YPAO foretar samt avstand og størrelse for hver høyttaler, hvilke høyttalere den har funnet, level på hver høyttaler, fasen på sub'en, samt crossover frekvens. Mao. får du bekreftet om den finner sub'en din eller ikke. Etter at du har trykket på SET så får du ikke lenger tilgang til denne oppsummeringen, men du kan altså gå inn på manuelt oppsett og korrigere alle variablene (unntatt PEQ innstillingene).

Det at resultatsskjermen fortalte deg SP : 2/2/0. 1 betyr at den har funnet 2 fronthøyttalere, 2 surroundhøyttalere og 1 sub koblet til.

Tror du bør bruke litt tid på å finlese manualen et par-tre ganger til. Nei, den er ikke umiddelbart lett å forstå, men helt nødvendig for at du skal få dette til ordentlig. Les og klå samtidig, med TV tilkoblet så du ser hva du gjør.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den resultatskjermen fra YPAO kan du bla i resultatene (bruk piltastene på fjernkontrollen) og se hvilke korreksjoner YPAO foretar samt avstand og størrelse for hver høyttaler, hvilke høyttalere den har funnet, level på hver høyttaler, fasen på sub'en, samt crossover frekvens. Mao. får du bekreftet om den finner sub'en din eller ikke. Etter at du har trykket på SET så får du ikke lenger tilgang til denne oppsummeringen, men du kan altså gå inn på manuelt oppsett og korrigere alle variablene (unntatt PEQ innstillingene).

Det at resultatsskjermen fortalte deg SP : 2/2/0. 1 betyr at den har funnet 2 fronthøyttalere, 2 surroundhøyttalere og 1 sub koblet til.

Tror du bør bruke litt tid på å finlese manualen et par-tre ganger til. Nei, den er ikke umiddelbart lett å forstå, men helt nødvendig for at du skal få dette til ordentlig. Les og klå samtidig, med TV tilkoblet så du ser hva du gjør.
    Skal prøve å finne disse resultatene, men gikk ikke ann å bla med piltastene for å finne noe rett etter jeg hadde tatt YPAO og før man velger Set. Er det kanskje en annen plass jeg finner disse?

Merka forresten at suben var litt mer aktiv under film i sted enn tidligere, spesielt når den bomba sprenger i Rambo 4. Men allikavell mangler det mye her... PÅ musikk blir det mere bass fra bare frontene enn det suben lager om den er koblet til, rart?!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Merka forresten at suben var litt mer aktiv under film i sted enn tidligere, spesielt når den bomba sprenger i Rambo 4. Men allikavell mangler det mye her... PÅ musikk blir det mere bass fra bare frontene enn det suben lager om den er koblet til, rart?!

Hvilke modus bruker du når du ser på film eller hører på musikk? Straight, stereo, osv..?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å finne disse resultatene, men gikk ikke ann å bla med piltastene for å finne noe rett etter jeg hadde tatt YPAO og før man velger Set. Er det kanskje en annen plass jeg finner disse?
    Joda, det går fint. På den YPAO resultatskjermen; når pilen i venstremargen peker på Result, så trykker du Enter, så kommer du inn på de detaljerte resultatene, hvor du blar deg nedover innenfor hver resultattype og høyre/venstre mellom resultattypene (hhv. Wiring/Distance/Size/Equalizing/Level). Enter pånytt tar deg tilbake til hovedskjermen som du hadde, og Set lagrer så alle resultatene.

Det betyr i alle fall at suben er koblet til og at receiveren får et signal frem til den.

Kontrollspørsmål: Du sa at du aldri har hatt sub før, og samtidig at du har testet med tre forskjellige signalkabler. Hvilke kabler var dette? Har du kjøpt en ordentlig subkabel eller har du bare plugget inn noen gamle phonokabler du hadde liggende?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det går fint. På den YPAO resultatskjermen; når pilen i venstremargen peker på Result, så trykker du Enter, så kommer du inn på de detaljerte resultatene, hvor du blar deg nedover innenfor hver resultattype og høyre/venstre mellom resultattypene (hhv. Wiring/Distance/Size/Equalizing/Level). Enter pånytt tar deg tilbake til hovedskjermen som du hadde, og Set lagrer så alle resultatene.

Det betyr i alle fall at suben er koblet til og at receiveren får et signal frem til den.

Kontrollspørsmål: Du sa at du aldri har hatt sub før, og samtidig at du har testet med tre forskjellige signalkabler. Hvilke kabler var dette? Har du kjøpt en ordentlig subkabel eller har du bare plugget inn noen gamle phonokabler du hadde liggende?
    Skal prøve igjen i morgen tidlig. Jo, en venn av meg hadde en subkabel liggende, og denne vet jeg funker. I tillegg kjøpte jeg meg en 1.5 lang kabel hos lsound, men fant ut at denne ble veldig kort så kjøpte nå nylig også en 5 m kabel av samme merke, denne også fra lsound. Grunnen til at disse ble skaffet før sub var fordi jeg ville være forberedt :-D

Rart om ingen av disse funker? :-?

Må si at jeg er glad du ikke meldte pass tidligere i denne tråden. Makan til informasjon og forklaring har jeg knapt vært borti før! Så takk så langt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hvilke modus bruker du når du ser på film eller hører på musikk? Straight, stereo, osv..?
    Standard, men på film har vel ikke disse noe å si da de automatisk blir dekodet til lydtypen som hører filmen? dvs. dolby true HD, DTS HD etc....

Bruker også straight enchanser. Noe av dette som ikke sender ut bass? Har prøvd meg fram med forskjellige moduser, men bassen er den samme slappe.
    Normalt at jeg må sette sublevel på reciever til max, og gain på suben til kl. 13 for kjenne trøkk under musikk? Og da høres den også ikke bra ut, som om det interne i subben prøver å rumle seg løs på en måte. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [edit] dobbelpost

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard, men på film har vel ikke disse noe å si da de automatisk blir dekodet til lydtypen som hører filmen? dvs. dolby true HD, DTS HD etc....

Bruker også straight enchanser. Noe av dette som ikke sender ut bass? Har prøvd meg fram med forskjellige moduser, men bassen er den samme slappe.
    Normalt at jeg må sette sublevel på reciever til max, og gain på suben til kl. 13 for kjenne trøkk under musikk? Og da høres den også ikke bra ut, som om det interne i subben prøver å rumle seg løs på en måte. :-?
    Det kan være så enkelt som at musikken du spiller ikke innholder noe dyp bass, normalt går ikke musikk lavere enn 40-50Hz.

Om du forventer diskotek lyd som jeg tror de fleste forventer på sin første sub får man ikke det, da sub'er av bra kvalitet spiller av lyden som den skal være

Last ned filen ovenfor, den har! dypere bass enn all annen musikk du klarer oppdrive

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller nå av infected mushroom og jeg merker ikke bass før jeg skrur opp gainet til max baik svs pb12-nsd'n!!! Sier seg jo sjøl at noe er feil. Har en kompis som har en CW 15" sub som trykker HARDT i brystet mitt i forhold til dette. På max volum er det så vidt jeg kjenner det vibrerer i gulvet ved musikk! Forventer ikke diskotek bass, men skjønner jo at noe er veldig feil når frontene lager mer bass enn det suben gjør når frontene står på SMALL, og bass out: sub!!!
    Herregud, dette sier vel litt om hvor dårlig bassen er?

Under Bass, I love you av Bassthronics takler frontene bedre bassen, enn det suben gjør!

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •