Nettopp fått svs pb12-NSD i hus! Men.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 355
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, du må inn i den Advanced Setup menyen. Der inne kan du sette høyttalerimpedanse, bi-amping og endel slikt, og også resette systemet.

I flg. manualen din kommer du inn i den menyen ved å holde Straight og Main Zone On/Off inne samtidig (på min 663 holder jeg Tone Control og Main Zone On/Off inne samtidig). Først lyser det da Advanced Setup, og så kan du bla gjennom de ulike funksjonene ved å vri på Program-knappen, inntil du kommer til INIT. Bruk deretter Straight-knappen et par ganger til det står INIT-ALL i displayet. Så kan du skru av ved å trykke på Main Zone On/Off, og på igjen med den samme knappen. Da skal receiveren resette seg.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Nei, du må inn i den Advanced Setup menyen. Der inne kan du sette høyttalerimpedanse, bi-amping og endel slikt, og også resette systemet.

I flg. manualen din kommer du inn i den menyen ved å holde Straight og Main Zone On/Off inne samtidig (på min 663 holder jeg Tone Control og Main Zone On/Off inne samtidig). Først lyser det da Advanced Setup, og så kan du bla gjennom de ulike funksjonene ved å vri på Program-knappen, inntil du kommer til INIT. Bruk deretter Straight-knappen et par ganger til det står INIT-ALL i displayet. Så kan du skru av ved å trykke på Main Zone On/Off, og på igjen med den samme knappen. Da skal receiveren resette seg.
    Fungerer ikke her. Er dette eneste måten å komme inn på Advanced Setup?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du, "fungerer ikke her". Ta deg litt tid nå, les manualen nøye, og følg oppskriften punkt for punkt. Og, ja, dette er den eneste måten å resette receiveren på.

Det virker som om du trenger assistanse. Hvis du kjøpte receiveren lokalt så kan kanskje forhandleren hjelpe deg.

Det er også en Plan B for å koble til subwooferen:

Dropp signalkabelen mellom receiver og sub. Dra istedet høyttalerledninger fra Front Right og Left høyttalerutganer på receiveren og koble disse til High Level Input Right og Left på sub'en. Koble deretter høyre og venstre fronthøyttaler inn på sub'en der hvor det står High Level Output. Vær nøye med at alle Pluss og Minus blir riktig. Enable crossover på sub'en og sett denne på 80Hz. Sett fase på 0, Gain på ca. kl. 10. Kjør YPAO igjen, og sett etterpå Front høyttalerne til Large og LFE/Bass til Front.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du må gjøre, er enkelt og grett gjøre deg kjent med menyen på din yamaha.

En sub er ikke laget for å levere stort med lyd i noe annet enn *.1 lydfiler, om du ikke stiller inn receiveren til å gjøre noe annet. Og det er nok her problemet ditt ligger.

Så, bli kjent med menyen, finn ut hva de forskjellige instillingene som omhandler fronthøyttalere og sub gjør, og bare prøv deg fram

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er den knappen lengst til venstre under dispplayet hvor det står Zone 2 On/Off jeg skal trykke likt som Straight?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er Av & På knappen lengst ned til venstre, den samme som du bruker til å skru receiveren av og på, til venstre for hodetelefonuttaket.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du plassert sub'en din da?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er Av & På knappen lengst ned til venstre, den samme som du bruker til å skru receiveren av og på, til venstre for hodetelefonuttaket.
    Men da slår den seg bare av. Skjer ingenting annet. Jeg trykker inn straight, for så av og på knappen, men det skjer ikke noe annet enn at den slår seg av?

Ang. plassering har ikke den noe å si for øyeblikket. Den skal i hvertfall kunne lage bass på gain på kl. 11.. Så det er ikke plassering jeg prioriterer for øyeblikket. Er jo ikke bass i det hele tatt her!

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er i ferd med å falle inn under det jeg har omtalt her, så nå melder jeg pass.

Lykke til videre. Håper du finner ut av det.

(Edit: Receiveren må være avslått før du trykker Straight & Av/På samtidig.)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er i ferd med å falle inn under det jeg har omtalt her, så nå melder jeg pass.

Lykke til videre. Håper du finner ut av det.

(Edit: Receiveren må være avslått før du trykker Straight & Av/På samtidig.)
    Fikk nå resetta recieveren og kjørt YPAO på nytt, men ingeting endra seg. Er det normal at YPAO setter både surround ht, og fronter på LARGE hver gang? Kan dette tyde på at signalet til mot suben ikke er sterkt nok? Suben lyser i displayet, men er det en spesiel plass man skal aktivere den? Sorry, men finner ingeitng i manualen..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge front og alt annet er satt til large, så vil det ikke bli levert så mye lyd til subben.

Og ja, det er delvis normalt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Fikk nå resetta recieveren og kjørt YPAO på nytt, men ingeting endra seg. Er det normal at YPAO setter både surround ht, og fronter på LARGE hver gang? Kan dette tyde på at signalet til mot suben ikke er sterkt nok? Suben lyser i displayet, men er det en spesiel plass man skal aktivere den? Sorry, men finner ingeitng i manualen..
    Du må sette høytalere til SMALL etter du har kjørt YPAO for at SUB skal fungere i til musikk hvis jeg ikke husker helt feil. Beste er å kjøre de til SMALL uansett, så det er det først jeg gjør etter å ha kjørt auto oppsettet uansett hvilken surround forsterker jeg bruker.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Så lenge front og alt annet er satt til large, så vil det ikke bli levert så mye lyd til subben.

Og ja, det er delvis normalt.
    Ok. Men skifter jo selvsagt om til SMALL etter YPAO..

Men skal man aktivere suben på noe annen måte enn at man velger bass out: SWFR? Jeg har i hvertfall ikke aktivert den på noe anna måte.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, klarer ikke helt å melde pass ennå.

Du har nå altså klart å resette receiveren. Grattis.

Du har koblet til sub'en på Sub1 utgangen, tilsvarende inn på den rød Low Level In inngangen på sub'en, satt på strømmen på sub'en, disabled crossover på sub'en, satt Phase på 0 og Gain på ca. kl. 10?

Du har kjørt YPAO igjen?

Kontrollspørsmål: Når du kjørte YPAO, kom det da tydelige rumlelyder og lydsveip i sub'en?

Hvis det gjorde det, så er det innstillingene i receiveren som må følges opp (mao. sette alle ht. til Small, LFE/Bass Out til SWFR, Crossover til 80 Hz - that's it).

Hvis det ikke kom lyder i sub'en under YPAO, så er det enten koblingene det er noe galt med, ledningene til sub'en, eller teknisk feil med subutgangen på receiveren.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for og sjekke om sub utgangen er defekt elller om det er noe feil på subben så prøv og koble subben til pre out venstre eller høyre front.

Mulig du må inn på menyen til reciveren for og aktivere pre utgangene men det kan være greit og teste....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, klarer ikke helt å melde pass ennå.

Du har nå altså klart å resette receiveren. Grattis.

Du har koblet til sub'en på Sub1 utgangen, tilsvarende inn på den rød Low Level In inngangen på sub'en, satt på strømmen på sub'en, disabled crossover på sub'en, satt Phase på 0 og Gain på ca. kl. 10?

Du har kjørt YPAO igjen?

Kontrollspørsmål: Når du kjørte YPAO, kom det da tydelige rumlelyder og lydsveip i sub'en?

Hvis det gjorde det, så er det innstillingene i receiveren som må følges opp (mao. sette alle ht. til Small, LFE/Bass Out til SWFR, Crossover til 80 Hz - that's it).

Hvis det ikke kom lyder i sub'en under YPAO, så er det enten koblingene det er noe galt med, ledningene til sub'en, eller teknisk feil med subutgangen på receiveren.
    Har gjort alt! Prøvd alt! (Ganske sikker, desverre) Under YPAO er det bare en svak og lav "rumlelyd" i sub. Ikke noe lydsveip at all. Bass er satt på swfr, x-ove rpå 80 Hz, disablet x-over på sub, ht. på SMALL, og kjørt YPAO utallige ganger nå. Ja, alt. Har også prøvd forskjellige pre-out utganger uten hell. Har gain på ca. kl 10/11, men både under YPAO og musikk er det bare så vidt elementene vibrerer under fks. Infected mushroom og Basstronics! Kunne lure på om det er noe teknisk feil inni suben, eller hva?

Det nærmeste jeg har kommet bass var ved å kjøre minijak fra pc inn som rca inn i sub. Ikke mye bass, men et lite hakk over dynavoice f-6 sin bass, altså knapt bedre enn ingenting.

Som dere garantert har skjønt er jeg nybegynner, men ikke dum. Skjønner jo hva dere skriver, og har prøvd å lese meg til mye, men uansett så går det ikke! Er så frustrerende..

Beklager maset, men setter veldig stor pris på svar jeg får og har fått!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjentar: lydene under suben under YPAO, var der, men var nok lavere enn det normalt skal være. Så hvet ikke hva det kan bety? Ledning til sub er det ikke. Har prøvd 3 stk nå. Har også prøvd begge subutgangene (subw. 1 og 2) i reciever.

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Har gjort alt! Prøvd alt! (Ganske sikker, desverre) Under YPAO er det bare en svak og lav "rumlelyd" i sub. Ikke noe lydsveip at all. Bass er satt på swfr, x-ove rpå 80 Hz, disablet x-over på sub, ht. på SMALL, og kjørt YPAO utallige ganger nå. Ja, alt. Har også prøvd forskjellige pre-out utganger uten hell. Har gain på ca. kl 10/11, men både under YPAO og musikk er det bare så vidt elementene vibrerer under fks. Infected mushroom og Basstronics! Kunne lure på om det er noe teknisk feil inni suben, eller hva?

Det nærmeste jeg har kommet bass var ved å kjøre minijak fra pc inn som rca inn i sub. Ikke mye bass, men et lite hakk over dynavoice f-6 sin bass, altså knapt bedre enn ingenting.

Som dere garantert har skjønt er jeg nybegynner, men ikke dum. Skjønner jo hva dere skriver, og har prøvd å lese meg til mye, men uansett så går det ikke! Er så frustrerende..

Beklager maset, men setter veldig stor pris på svar jeg får og har fått!
    Sett gain på fullt, og volum/level på kl 11-12. (står i manualen til rx-v 765)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjører YPAO skal det jo komme lyd fra alle høyttalerne i tur og orden. Dette er "lydsveipet" vi snakker om. Du sier at ikke dette skjer?
    Etter mine erfaringer skal ikke subwooferen brumme spesielt høyt under YPAO-kalibreringen. Min var rimelig svak, men ble satt riktig fordét. Hvilke instillinger har du på receiveren når du hører på musikk eller ser på film? Sett den på "Surround decode" og sett på en film.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Når du kjører YPAO skal det jo komme lyd fra alle høyttalerne i tur og orden. Dette er "lydsveipet" vi snakker om. Du sier at ikke dette skjer?
    Etter mine erfaringer skal ikke subwooferen brumme spesielt høyt under YPAO-kalibreringen. Min var rimelig svak, men ble satt riktig fordét. Hvilke instillinger har du på receiveren når du hører på musikk eller ser på film? Sett den på "Surround decode" og sett på en film.
    Ok. Jo, det kommer lyd fra alle høyt. i tur og orden, men fra sub er den veldig svak men kanskje det er normalt. Så lydsveipet skjer, jeg som misforsto.

Side 3 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •