Nettopp fått svs pb12-NSD i hus! Men.... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 355
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan også være at lavnivåinngangen på sub'en er gåen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 14 sider med råd uten å komme noen vei anbefaler jeg å prøve å få besøk av noen med litt mer forståelse til å hjelpe deg her. Mulig noe er galt, men sitter personlig igjen med en mistanke om at noe er koblet eller justert feil på en eller annen måte......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Etter 14 sider med råd uten å komme noen vei anbefaler jeg å prøve å få besøk av noen med litt mer forståelse til å hjelpe deg her. Mulig noe er galt, men sitter personlig igjen med en mistanke om at noe er koblet eller justert feil på en eller annen måte......
    Har nå rydda bort Pio'n slik at jeg kan konsentrere meg 100% med yamaha'n for her fungerer alt bortsett i fra sub. Sitte selv igjen med den mistanken om at det er en eller annen innst. eller kobling som er feil, men jeg har prøve alt jeg har lest og hørt minst en gang. Har GRANSKET både manualog menyen på yamahaen og kan ikke se at det er noe jeg har hoppet over! (Selv om det sikkert er en eller annen filleting :???: )..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spr.mål, men hva om du kjører ut fra pre-out front på forsterkeren og så kobler andre enden til SUB'en din? Skjer det like lite? Blir det fullt rabalder da, så er det ihvertfall ikke noe galt med SUB'en.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet disse fra internett, men regner med det er slik ditt utstyr ser ut. Du har testet begge mulighetene både på forsterker å SUB som jeg har merket opp her?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha innstillinger kan jeg ikke, men Pioneer vet jeg noenlunde hvordan fungerer og det er så enkelt at dersom sub er koblet til så skal den bli oppdaget i auto oppsett, så det har ikke med innstillinger å gjør!

Suben din står på "on" hele tiden og ikke auto power on? Dersom den står på auto så kan det teoretisk være at den ikke slå seg på under autoinstillinger og dermed du ikke får lyd...

Og jeg spør igjen: brukte du samme kabel når du koblet sub til front utgangen og fikk mye lyd eller kan det være så enkelt at det er brudd e.l. i phonokabelen din?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Suben står i et hjørne. Gainet bak på suben står nå 3/4 og da kjenner jeg det godt på bass, I love you - Basstronics! Men er det normalt å måtte skru opp så høyt? Nei
    Fremdeles problemer med og øke gain på subben ?????

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spr.mål, men hva om du kjører ut fra pre-out front på forsterkeren og så kobler andre enden til SUB'en din? Skjer det like lite? Blir det fullt rabalder da, så er det ihvertfall ikke noe galt med SUB'en.
    Pre out er sjekket og det var bra med bass, problemet er at han har kjørt mye på 2.0 matriale under testene sine sammen med feil innstillinger i reciveren.

Han har også kjørt subben direkte fra PC med høyt lydtrykk, problemet her er at vi ikke vet hvor høyt utsignalet er fra PCn

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Yamaha innstillinger kan jeg ikke, men Pioneer vet jeg noenlunde hvordan fungerer og det er så enkelt at dersom sub er koblet til så skal den bli oppdaget i auto oppsett, så det har ikke med innstillinger å gjør!

Suben din står på "on" hele tiden og ikke auto power on? Dersom den står på auto så kan det teoretisk være at den ikke slå seg på under autoinstillinger og dermed du ikke får lyd...

Og jeg spør igjen: brukte du samme kabel når du koblet sub til front utgangen og fikk mye lyd eller kan det være så enkelt at det er brudd e.l. i phonokabelen din?
    Står på ON. Har prøvd 3 forskjellige kabler så er nok ikke brudd som skylder det.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Neida, men selvom jeg har gain på max bak subben dunker det ikke i nærheten like mye som på 1/4 når jeg kjørte ut fra pc. Er dette som irriterer meg no sinnsykt!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick

Suben ble ikke oppdaget under auto oppsett, det som er problemet.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet disse fra internett, men regner med det er slik ditt utstyr ser ut. Du har testet begge mulighetene både på forsterker å SUB som jeg har merket opp her?
    Selvsagt!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Neida, men selvom jeg har gain på max bak subben dunker det ikke i nærheten like mye som på 1/4 når jeg kjørte ut fra pc. Er dette som irriterer meg no sinnsykt!
    **** å merkelig da. Høres jo ikke ut som det er noe galt med SUB'en da, for den trøkker jo masse så lenge du får ordentlig signal inn på den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblingene er også godt over ett dusin ganger tidligere i tråden og skal være korrekte, problemet er er utrolig mye virring,synsing basert på null kunnskap og ingen evne til og gå systematisk frem.

Det er en av grunnene til at jeg prøvde og få andre til og roe seg litt ned med og hjelpe mannen uten resultat.

Det er jo ganske pussig og sitte her og se at ting blir gjort om og om igjen....

Det er ingen her som vet hvor mange db han har, mulig at det er noe feil ett eller annet sted også, men nå er det vel på tide og få tak i noen som har greie på det til og ta en titt ?

Og... Dette er det siste innlegget mitt i denne tråden, kanskje like greit, tror ikke jeg vil bli savnet...

Men makan til umedgjørlig tilfelle tror jeg aldri at jeg har vært borti noen gang

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilkoblingene er også godt over ett dusin ganger tidligere i tråden og skal være korrekte, problemet er er utrolig mye virring,synsing basert på null kunnskap og ingen evne til og gå systematisk frem.

Det er en av grunnene til at jeg prøvde og få andre til og roe seg litt ned med og hjelpe mannen uten resultat.

Det er jo ganske pussig og sitte her og se at ting blir gjort om og om igjen....

Det er ingen her som vet hvor mange db han har, mulig at det er noe feil ett eller annet sted også, men nå er det vel på tide og få tak i noen som har greie på det til og ta en titt ?

Og... Dette er det siste innlegget mitt i denne tråden, kanskje like greit, tror ikke jeg vil bli savnet...

Men makan til umedgjørlig tilfelle tror jeg aldri at jeg har vært borti noen gang
    +1 på alle punkter!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre out er sjekket og det var bra med bass, problemet er at han har kjørt mye på 2.0 matriale under testene sine sammen med feil innstillinger i reciveren.

Han har også kjørt subben direkte fra PC med høyt lydtrykk, problemet her er at vi ikke vet hvor høyt utsignalet er fra PCn
    På Yamaha så spiller sub'en med på 2.0 materiale med mindre han har satt fronter til large eller bruker Pure Direct...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at han skal dra på full pupp på sub'en? Hvis det er rommet som er problemet og han må ha så høy gain for å få trykk så er det fort gjort å passere grensen til sub'en. Jeg har plenty bass i et meget bassdrepende rom og jeg har gain på 10-11, men jeg klarer å passere grensen med bassheftig musikk. Hvordan blir det da med gain dobbelt så høyt?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest alle innleggene, men husker ikke alt. Har du prøvd annen sub på receiveren?

Har du prøvd begge utgangene og begge inngangene? Har du prøvd begge samtidig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    På Yamaha så spiller sub'en med på 2.0 materiale med mindre han har satt fronter til large eller bruker Pure Direct...
    Vel... på min rx-v3800 så spiller subbene med på Pure direct... så føler meg litt utnefor :-/

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vel... på min rx-v3800 så spiller subbene med på Pure direct... så føler meg litt utnefor :-/
    Ok. Det gjør de ikke på min 663 så jeg generaliserte visst litt.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •