Nettopp fått svs pb12-NSD i hus! Men.... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 355
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du manualen liggende lønner det seg å ta en kikk i den, eller google receiveren. Kanskje den har en magisk knapp som er godt gjemt Kjipt at du skal ha så mye trøbbel med utstyret. Lykke til videre!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du spiller når du tester etterpå?
    Du MÅ ha en DVD el. BD med x.1 lydspor, hvor det foregår litt i LFE sporet. Hvis ikke vil ikke elementet i suben røre spesielt mye på seg.

Du har nå prøvd to receivere og med samme resultat, da er det på tide å konsultere manualene slik som det er sagt her.

Når det er sagt så går det an å gå inn i menyen på 2016, manual setup, speaker setup å sette sub=both, da skal suben spille med hele tiden, samme hva slags signal du har inn, så lenge det inneholder noe bass under ca. 80 Hz. Ta navnene på menyene med en liten klype salt, er en stund siden jeg var inne i Pio mnyene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent litt, sender en reciver kun ut signal på sub out hvis den "oppdager" en subwoofer?

Siden subben sparker fra seg når linjene er tilkoblet direkte, så tyder det kansje på at reciver ikke oppdager subwoofer på en eller annen måte.

Har du testet begge linjeinngangene på subwoofer?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva er det du spiller når du tester etterpå?
    Du MÅ ha en DVD el. BD med x.1 lydspor, hvor det foregår litt i LFE sporet. Hvis ikke vil ikke elementet i suben røre spesielt mye på seg.

Du har nå prøvd to receivere og med samme resultat, da er det på tide å konsultere manualene slik som det er sagt her.

Når det er sagt så går det an å gå inn i menyen på 2016, manual setup, speaker setup å sette sub=both, da skal suben spille med hele tiden, samme hva slags signal du har inn, så lenge det inneholder noe bass under ca. 80 Hz. Ta navnene på menyene med en liten klype salt, er en stund siden jeg var inne i Pio mnyene.
    Takk for svar. Men det skal vel bli bass selv via pc? Går ikke ann å velge Bass out: Both. Bare Front eller sub.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Takk for svar. Men det skal vel bli bass selv via pc? Går ikke ann å velge Bass out: Both. Bare Front eller sub.
    Hvis du sjekker med en film er du sikker på at du får med et lfe-spor. Det er ikke vits i å tilføre flere usikkerhetsmomenter. DVD-spiller -> reciever -> sub, enkelt og greit.
    SB Touch

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Sub w til plus under speaker setting i menyen (5. Manual SP setup -> 5a Speaker Setup).
    (se Høyttalerinnstilling, side 46 i den Norske manualen som jeg fant på Pioneer.no).

Da får både fronter og sub signal...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvordan du har koblet til PC, men er det analogt blir dette tolket som et 2.o signal, altså ikke noe til sub.

Står det ikke i menyen hvor du velger hvorvidt du skal sette høyttalerne som smal/large/none osv. an å sette sub som YES/NO/PLUS? Troe det er det som er valgene hos Pioen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvordan du har koblet til PC, men er det analogt blir dette tolket som et 2.o signal, altså ikke noe til sub.

Står det ikke i menyen hvor du velger hvorvidt du skal sette høyttalerne som smal/large/none osv. an å sette sub som YES/NO/PLUS? Troe det er det som er valgene hos Pioen.
    Normalt går det ann å velge mellom YES/NO/PLUS, men siden recieveren ikke legger merke til suben kommer det ikke opp i menyen. Greit nok om lyden i suben er veldig lav o.l, men problemet er at suben ikke blir registrert i det hele tatt av reciever. Skjer INGENTING med elementet på sub, mens frontene spiller som vanlig. Blir ikke klok på utstyret mitt, ****!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mini jack fra pc til rca i cd inngangen på reciever.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rent stereosignal uten sub.

Du har sikkert svart på dette før, men har du kjøpt suben ny eller brukt? En snakk med selger er sikkert ikke dumt hvis problemene ikke løser seg snart. Har du prøvd å kjøre pc-signalet rett i suben? Blir det noe liv da?
    SB Touch

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dine fronter da blir satt som large (99,9% sikkert med pio og F-6, basert på erfaring fra 916 og F-6) så kommer det ikke et pip fra suben sålenge den PLUS funsjonen som jeg og sjøsprøyt referer til.
    Får du satt det så SKAL suben spille.

Kan du ikke putte en film i BD-spilleren din og sørge for at receiveren blir foret med et 5.1 signal ......

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det er rent stereosignal uten sub.
    Ok. Hvordan får man bass på et rent stereosignal?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET ER JO FORKLART NOEN POSTER LENGER OPP.

LES DA MANN !!!!

Beklager utbruddet, men spør du om hjelp må du lese svarene også. Der er det jo til og med referert til sidetall i manualen...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hvordan får man bass på et rent stereosignal?
    Et rent stereosignal inneholder alle frekvensene i musikken du spiller av, så det inneholder også bass. Kjør kablene fra pcen rett i suben og se om den spiller. Start med lavt volum og skru gradvis opp.
    SB Touch

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rent stereosignal inneholder alle frekvensene i musikken du spiller av, så det inneholder også bass. Kjør kablene fra pcen rett i suben og se om den spiller. Start med lavt volum og skru gradvis opp.
    Var vel prøvd for noen hundre poster siden ...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa det, med et godt resultat! Huset holdt på å ramle sammen ved gain på ikke enn 1/4! I motsetning måtte jeg ha gain på max bak på subb for å kjenne litt trykk når den var koblet fra receiever! Så bare mini jack til rca kabelen og sub virker! Er bare et eller anna jeg mangler på receiever som jeg ikke klarer å finne ut av!! :cry: Sub dB står på 0, bør jeg kanskje prøve å endre på dette?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel prøvd for noen hundre poster siden ...
    Herlig når det begynner å gå i ring.
    @ americanFord: sorry, men du har vel ikke en oddo dvd-spiller? :roll:
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    americanford: Hold deg til en ting av gangen, begynn med en DVD eller bluray som garantert har dedikert lydspor for sub, fungerer dette er alt som det skal være og du kan da, men bare da begynne å leke med andre instillinger så som å få sub til å fungere med lydsignal uten eget dedikert lydspor for sub.

Dette har blitt nevnt flere ganger og endel av responsen du har fått har vært basert på at du faktisk har gjort det som har blitt foreslått.

Er helt umulig å feilsøke når man hopper fra ene saken til den andre uten at du har fått bekreftet at de grunnleggende instillingene fungerer.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig når det begynner å gå i ring.
    @ americanFord: sorry, men du har vel ikke en oddo dvd-spiller? :roll:
    Har blu-ray spiller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa det, med et godt resultat! Huset holdt på å ramle sammen ved gain på ikke enn 1/4! I motsetning måtte jeg ha gain på max bak på reciever for å kjenne litt trykk når den var koblet fra receiever! Så bare mini jack til rca kabelen og sub virker! Er bare et eller anna jeg mangler på receiever som jeg ikke klarer å finne ut av!! :cry: Sub dB står på 0, bør jeg kanskje prøve å endre på dette?
    Godt å høre at den funker
    Les manualen for både receiveren og suben nøye og følg instruksjonene steg for steg og så kom med en tilbakemelding. Det er lite trolig at du har to defekte receivere. Og glem pcen er du snill. Bruk blu-rayen.
    SB Touch

Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •