Er GenEXXA GX 1000K noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er GenEXXA GX 1000K noe å satse på?

Hei Har noen eltax 500 som jeg lurer på å bytte ut.. Pga diskantene har tatt kveld og litt sånn.

Så har jeg kommet over GenEXXA GX 1000K på komplett.no, hvordan spiller dei i forhold til eltaxene? Hvordan er kvaliteten på disse?

Resten av anlegget:
    eltax avr 800 forsterker, men den vurderer jeg og bytte ut om de blit nye fronthøgtalere
    bakhøgtalere: Eltax Millennium Mini
    Senter: Eltax Millennium center

Har dere noen forslag til hvilken forsterker jeg burde kjøpe?
    Maks 4000kr.

Link til GenEXXA høgtalerene: Komplett.no - GenEXXA GX 1000K gulvhøyttaler

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den eltax forsterkeren hadde jeg kasta i søppla!! vel til rundt 4000kr får du en veldig kjekk denon eller nad hjemmekinoreciver hos hifiklubben! og når det gjelder genexxa, har jeg hatt disse! og vil anbefale deg og kjøpe noe annet! vist du bare er ute etter billige høgtalere som spiller greit, vil jeg anbefale dynavoice sine m65! får di nye her Dynavoice M-65 EX Natural Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten for 2990.- men finner di også rimelig på finn.no eller kansje på avtorget!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også heller ha satset på Dynavoice en Genexxa. Det er utroligt hva du kan finne hvis du leter litt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    den eltax forsterkeren hadde jeg kasta i søppla!! vel til rundt 4000kr får du en veldig kjekk denon eller nad hjemmekinoreciver hos hifiklubben! og når det gjelder genexxa, har jeg hatt disse! og vil anbefale deg og kjøpe noe annet! vist du bare er ute etter billige høgtalere som spiller greit, vil jeg anbefale dynavoice sine m65! får di nye her Dynavoice M-65 EX Natural Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten for 2990.- men finner di også rimelig på finn.no eller kansje på avtorget!
    Ok takker for svar. Men du hvet ikke hvordan genexxane spiller i forhold til eltax 500? :P For synst igrunn de spiller helt grett. Og får jeg samme "trøkket" med noen 6,5" i forhold til noen 10"? Og blir litt for for de dynavoice, da har ikke jeg råd til en ny forsterker..

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt genexxa, og kjenner flere som har hatt eltax! di spiller tålig likt ja! men di spiller jo langt fra pent! men om du bare er ute etter noe som buldrer og er billig er jo di genexxa`ene helt okey=) men du MÅ ha en ny forsterker, for den eltax greia er latterlig dårlig! di 5x150w kan du se lenge etter!=) ta en kikk på hifiklubben.no! der har du masse godsaker av recivere=) og i m65 får du rimelig godt trøkk ja! men er someregel ikke frontene som ska trøkke, er det subbene er laget for

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kikke litt rundt på FINN.no: Reise, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt, Tjenester og på Avtorget, så finner du sikkert HT og forsterker uten å gå over de 4000,- du har. Sub kan du jo kjøpe litt senere når du har lagt deg opp mer penger. Va det jeg gjore. Fant brukt Sony forsterker på 5 x 100w og kjøpte nye Dynavoice F-6 til 1000,- og sub JBL til 1000,-

Dynavoice er ikke bass monster, men det trøkker overaskende bra til å være 6,5" HT.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De genxxa høyttalerene er bygget på samme fabrikk som Dynavoice, Proson, etc.
    De bruker komponenter så er på ca samme kvalitet som det andre, men dette er spesial modeller som f. eks norek bestiller.

Jeg vurderer akkuratt nå å bestille et par til bruk til soverommet for å få litt trøkk.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M65 er en bra høyttaler til prisen, men dersom du er ute etter en mere "Morro"-høyttaler så er kanskje genexxaene veien å gå. M65 gir en penere lyd, men bassene gir ikke det samme "trykket", dersom det er viktigst for deg.

Skift ut eltax-forsterkeren som de andre her sier. dersom 4000 er budsjettet ditt for forsterker så gå for noe brukt. Harman/kardon f.eks. Litt amerikansk lyd med fylde i bassen. Kan bli morro med genexxa. Ikke spesiellt pent, men morro.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada, genexxa er mye morro per krone jeg hadde genexxa 1500 stone for 15år siden, var fjortis å spillte naboer sure mange ganger på disse.
    søstera mi har disse nå å er like gode i dag som da.
    til 1500kr så er gx1000 et kjempe kjøp. har hørt de samme høyttalerene som proson å de er helt ok.

Eltax er ikke bra, den bør byttes

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 1500kr er et par brukte Dynavoice M-65 bedre kjøp....

Skal man bruke såpass lite penger på så "mye", så holder man seg til brukten8) det er mitt tips

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har kjøpt enda får du Genexxa høytalerene til under tusen lappen her: Datakjeden Webshop / Genexxa GX 1000K gulvhøyttalerÂ*Sort, 2x10" bass, 1par

- Steinar -

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig?
    Ville ha spart pengene, og lagt tilsiden noe penger så kjøpt noe av bra kvalitet. Klipsch F-serie eller B3, en grei yamaha receiver og en sub så burde det være litt action Anbefaler med ditt budsjett å tråle bruktmarkedet. Trenger ikke å være siste modell av receiver siden du tydeligvis ikke er så kresen. Burde være en fair sjanse å få en som kostet 15K for en 4-5år siden for 4K?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er viktig å huske på her.

Alle som har hatt GeneXXa for noen år tilbake vil ikke kunne gi noen gyldige erfaringer om hvordan modellen Komplett nå selger vil være.

"Gamle" GeneXXa ble produsert i sverige under svært presset økonomi og resultatet var deretter.

JWS flyttet all produksjon til kina. Noe som resulterte i CAV, Dynavoice, QLN osv. Billig produksjon gjorde at de kunne bruke mer penger på utvikling. GX1000K er nok ingen kjempehøyttaler men jeg vil tro de er bedre enn hva tilsvarende modell fra sverige var. Og jeg vil også tro den er milevis bedre enn Eltax høyttalerene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shaquille
    Hvis du ikke har kjøpt enda får du Genexxa høytalerene til under tusen lappen her: Datakjeden Webshop / Genexxa GX 1000K gulvhøyttalerÂ*Sort, 2x10" bass, 1par

- Steinar -
    Det er så billig at man nesten burde kjøpe de bare for å ha et par høyttalere i backup om festen går litt hardt for seg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg merke til at Genexxa'ene er på 4ohm noe som drar mye strøm.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få testet disse i slutten av uka. Tviler på noen "wow" opplevelse men jeg er skikkelig sucker for billig kina hifi. Synes det er umåtelig morro å se hva de klarer få til for knapper å glansbilder der nede.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skal prøve å få testet disse i slutten av uka. Tviler på noen "wow" opplevelse men jeg er skikkelig sucker for billig kina hifi. Synes det er umåtelig morro å se hva de klarer få til for knapper å glansbilder der nede.
    Hehe, bestillte du et par? er sugen på et par jeg og.. sygt billig 1014kr inkl hjem på dør porto

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Hehe, bestillte du et par? er sugen på et par jeg og.. sygt billig 1014kr inkl hjem på dør porto
    Ja h*lvete heller. De er jo så billige at er det bare søppel kan jeg gi de i julepresang til min 10år gamle nevø. Han blir sikkert mer enn glad for noen store brautete høyttalere. Moren hans blir kanskje ikke like blid dog..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja h*lvete heller. De er jo så billige at er det bare søppel kan jeg gi de i julepresang til min 10år gamle nevø. Han blir sikkert mer enn glad for noen store brautete høyttalere. Moren hans blir kanskje ikke like blid dog..
    "Jeg vet om noen som må ligge på sofaen i romjula..."

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0