Er GenEXXA GX 1000K noe å satse på? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

vurderer disse selv. har hatt genexxa gx 680 høytallere i et par år. er ganske førnøyd med de, eneste er at diskatene sprengtes. men bytta de ut så ble det bra. synes de spiller ganske bra, men den mangler litt på bassen...

men er usikker på om forsterkeren min klarer å drive gx1000 høytallerne.
    har en kenwood kaf1010

Technical Details

* Rated at around 40 watts RMS per channel.
    * Outputs for two pairs of speakers you can select pair A or B or both together
    * Inputs for CD, Tuner, Phono (Turntable), DAT/Tape 1 DAT/Tape 2 Inputs and outputs
    * Size 440 x 145 x 400 W x H x D
    * Dial controls for Bass, Treble, Balance and Volume

Kenwood Integrated Hi-Fi Separate Amplifier Model KAF-1010: Amazon.co.uk: Electronics & Photo

Revox:
    bestilte du fra datakjeden ?

du må gi tilbakemelding når du får de 8)

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~GM~
    vurderer disse selv. har hatt genexxa gx 680 høytallere i et par år. er ganske førnøyd med de, eneste er at diskatene sprengtes. men bytta de ut så ble det bra. synes de spiller ganske bra, men den mangler litt på bassen...

men er usikker på om forsterkeren min klarer å drive gx1000 høytallerne.
    har en kenwood kaf1010

Technical Details

* Rated at around 40 watts RMS per channel.
    * Outputs for two pairs of speakers you can select pair A or B or both together
    * Inputs for CD, Tuner, Phono (Turntable), DAT/Tape 1 DAT/Tape 2 Inputs and outputs
    * Size 440 x 145 x 400 W x H x D
    * Dial controls for Bass, Treble, Balance and Volume

Kenwood Integrated Hi-Fi Separate Amplifier Model KAF-1010: Amazon.co.uk: Electronics & Photo

Revox:

ja, en kamerat av meg har en bitteliten hard kartong (Harman Kardon) på sine proson 1000 som er samme høyttalere å de spiller tøfft de

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

så du tror det vil funke bra ?

40w rms hørtes lite ut, men så har jeg ikke sååå mye peiling på elektronikk :-P

vist jeg spiller hardt å lenge med gx680 høytallerne så bynner det å lokte svidd fra nånplass, kansje ikke helt bra. men de funker som **** enda... 8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~GM~
    Revox:

Fikk såvitt sett litt på de idag. Bestillte de fra Komplett.

Første inntrykket var litt både og.
    De er tunge! Kabinettene virker ganske solide. Baffel, topp og sideplatene er meget stive og består "klakke" testen meget bra. Bakplata virker til å være tynnere dog å gir litt resonans.

Som jeg trodde har de fått helt nye elementer iforhold til de gamle GX1000 som ble produsert i sverige.
    Disse virket faktisk vesentlig bedre også. Mellomtonen hadde stor slaglengde og virket kraftig. Samme med bass elementene. Kunne skimte magneten på den ene fra bassporten og den var temmelig massiv.

Byggekvaliteten er litt så som så. Begge høyttalerene virker til å være litt støvete egentlig. Men det var ikke støv man bare kunne dra vekk med handa. Har ikke prøvd å vaske de enda, men regner med at jeg får det bort.

Når jeg tok av frontdekselet på den ene høyttaleren fulgte innmaten med den ene "pinnen". Nappet den av å stappet den inn i hullet sitt igjen men den fulgte med neste gang også. Her må det litt lim til.

Siste jeg la merke til er at i finish'en bak i hjørnet har den ene tydeligvis hatt en veldig liten skade som det ser ut som er blitt fikset med sprittusj. Se bilde. Kan skimtes et lilla "skjær" fra sprittusjen. Dette er helt bakerst i hjørnet på den ene høyttaleren og ikke noe stort problem. Men det hjelper ikke på førsteinntrykket.

Jeg hadde dessverre ikke så mye strøm å teste de på eller kilder for den saks skyld så det ble en Ipod koblet til en Yamaha RXV-465. Og det låt for å være helt ærlig, jævli!!

På lave volum å sanger som Dire Straits - Brothers In Arms var lyden ganske bra men med engang det kom en sang med litt trøkk i og jeg dro på litt forsvant mellomtonen og bassen ble mer eller mindre sammenhengende. Det var ingen punch i bassen eller pause etter. Det ble liksom bare en sammenhengende buldring.

Prøvde også en sang som jeg vet hadde ganske heftig bass. Black Eyed Peas - Boom Boom Pow. Og dette var nærmest komisk. De lavere frekvensene forsvant i en slags vibrering mens de høyerer hørtes ut som de ble spillt igjennom en tønne.

Rett å slett grusomt.

MEN!! Og jeg understreker MEN! Før noen starter et hylekort om at disse høyttalerene er ubrukelige skal det nevnes at jeg ikke tror dette er høyttalerene sin skyld egentlig. Denne forsterkeren er i mine øyne søppel på slike høyttalere.

Jeg skal prøve å få testet de litt mer imorgen og da på en Onkyo TX-NR807 samt en Harman/Kardon AVR-355 hvor jeg bruker en Harman/Kardon BDP-10 blu-ray spiller som kilde.

Regner med og forventer at det vil bli bedre.

Edit : beklager dårlige bilder. Tatt med mobil i hastverk

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Store høyttalere skal vi ha, men forsterkere over 50 skikkelig watt med litt kontroll.... NÆH???

Men ska spøk til else.

Synd at slike produksjonsfeil går gjennom kvalitetskontrollen.
    Jeg personlig tror også at det har litt med valg av hvordan finishen skal legges har noe å si for slutt ressultatet. Slik at når finishen ligger kant i kant blir det vanskeligere enn vis på på en måte skal brettes inn. Men de høyttalerene kan du sikkert på godkjent retur på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hmm.... Store høyttalere skal vi ha, men forsterkere over 50 skikkelig watt med litt kontroll.... NÆH???

Men ska spøk til else.

Synd at slike produksjonsfeil går gjennom kvalitetskontrollen.
    Jeg personlig tror også at det har litt med valg av hvordan finishen skal legges har noe å si for slutt ressultatet. Slik at når finishen ligger kant i kant blir det vanskeligere enn vis på på en måte skal brettes inn. Men de høyttalerene kan du sikkert på godkjent retur på.
    Jauda kan sikkert få sendt de tilbake når den tid kommer.

Er litt spent på å komme igang med dem igjen på noe litt mer ordentlig forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva fant du ut ?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par GeneXXa gx 1000 i garasjen, disse spiller opp til enhver sommerfest... Kjøpte disse for ca 10 år siden - fungerer kjekt ennda....

Men vil nå tro at di ikke er duganes til noe annet lydmessig..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Har et par GeneXXa gx 1000 i garasjen, disse spiller opp til enhver sommerfest... Kjøpte disse for ca 10 år siden - fungerer kjekt ennda....

Men vil nå tro at di ikke er duganes til noe annet lydmessig..
    De nye kan ikke sammenlignes med de gamle. Har hatt et par av de gamle GX 1000 selv og de nye er bedre.

Konklusjonen er at de på mange måter er solid bygd men sluttproduktet bærer preg av dårlig tid og dårlig løsninger. (ref løse fester på gitteret, skader i finish som er fikset med tusj, møkkete overflate osv)

Lyden er helt OK iforhold til hva man kan forvente. De krever en ganske stor forsterker for å holde kontroll. Det virker dog som de ikke er tunet skikkelig. De har noen ganske høye peaks på enkelte frekvenser og dette blir irriterende om man hører på musikk alla Drum'N'Bass hvor meste parten av bassen kun er sinus toner i forskjellige frekvenser.

Til typisk listepop på en fest så er de mer enn gode nok til å skape liv å røre og er egentlig et ganske godt kjøp. Men å sitte alene å høre på musikk. Nei takk. Det siste kommer sikkert ikke som en overraskelse. Flesteparten her ville ikke sittet ned for å slappe av med et par Cerwin Vega høyttalere heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nja..

Har et par av de GenEXXA GX 1000k Od de spiller nokså bra.. Med grei forsterker da. Har hatt de borte hos en venn me CV Ve-12 og Genexxa'n spilte bedre..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bisk3n
    Har et par av de GenEXXA GX 1000k Od de spiller nokså bra.. Med grei forsterker da. Har hatt de borte hos en venn me CV Ve-12 og Genexxa'n spilte bedre..
    åssen forsterker bruker han som har di VE?
    Jeg har hatt GX-1000 selv og kjøpte også ett par CV clsc-6 og dem syns jeg spillte bedre enn GX-1000 på alle områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke sikker..

Njaa vet ikke modell men det er en ganske ny og kraftig Yamaha .
    Har Yamaha Hjemmekino reciver selv , Og de spiller som ****..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    åssen forsterker bruker han som har di VE?
    Jeg har hatt GX-1000 selv og kjøpte også ett par CV clsc-6 og dem syns jeg spillte bedre enn GX-1000 på alle områder.
    CLSC-6 faktisk. Ja det sier jo sitt

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    CLSC-6 faktisk. Ja det sier jo sitt
    Ja. det er noen råtasser som alltid overrasker.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genexxa GX1000 er jo rett og slett noen søppelhøyttalere. Så det meste med snev av litt kvalitet låter nok bedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •