NYE fronthøytalere, noen forslag? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om du har gode innspillinger på plate.. så sjekk ut:

Dali Ikon 6 !!! Vannvittig røff sak! Eller kanskje se litt på Dali Lektor 8, som har fått relativt gode tester rundt om, og som fungerer bra også på dårlgie innspillinger!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du har gode innspillinger på plate.. så sjekk ut:

Dali Ikon 6 !!! Vannvittig røff sak! Eller kanskje se litt på Dali Lektor 8, som har fått relativt gode tester rundt om, og som fungerer bra også på dårlgie innspillinger!!
    Skulle akkurat til å foreslå Dali selv. Akkurat hørt på litt dyrere Mentor 6 (kr 23000) for 30minutter siden faktisk, den vs B&W CM9 . Dali lyden er varm, rimelig bra dybde i bassen og meget detaljert diskant. Tror denne vil passe perfekt for deg, dvs, Ikon6 mener jeg, denne skal låte mye det samme bare litt nedskalert.
    B&W hadde ekstremt bra oppløsning og mellomtonen var fantastisk, men ellers var bassen meget beskjeden. Alt i alt gav Dali den beste lyttegleden.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva folk ser i pappkasse lyd...men seff, er vel noen som liker det og ser det ut til.
    Var det jeg fikk ut av Klipsch RF-62 i lytterommet, en høyttaker i den prisklassen skal være litt bedre enn det.
    Satte på en Magnat i prisklassen rett under som spillte mye bedre.

Bare håper at ikke de øvrige seriene til Klipsch har samme "problemet"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mange ganger hørt at System Audio spiller veldig pent. Men hvordan spiller de metal? Syns Dali Ikon 7 bør vurderes. Klipsch RF3 er jo ei kule av en høyttaler, som man lett får tak i brukt. Horndiskant, ja men du har jo SVS-sub så...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Har mange ganger hørt at System Audio spiller veldig pent. Men hvordan spiller de metal? Syns Dali Ikon 7 bør vurderes. Klipsch RF3 er jo ei kule av en høyttaler, som man lett får tak i brukt. Horndiskant, ja men du har jo SVS-sub så...
    Jeg spiller mest metal og SA gjør jobben godt på den type musikk pga de raske elementene.

Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de SA høytalerne så jo grei og slank ut. Spiller de høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spiller høyt nok de, ivertfall for mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er tingen om du vil ha høy lyd, mest utav forsterkeren din og ikke minst heftig filmlyd.

System Audio er også et veldig godt valg, kanskje hakket roligere og mer musikalsk ? Men alikevel rask og kontant.

Lykke til i jungelen !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange gode forslag her og jeg skal ikke skryte på meg å ha hørt alle de forskjellige høyttalerne, men jeg ser at Dali blir nevnt. Jeg er jo en kjempefan av Dali, har generelt brukt altfor mye penger på det selv :-D

Men når det skal sies er jeg ikke fan av de billigere serien deres. Jeg føler ikke godlyden kommer før Mentorserien. Den er jeg veldig glad i. Om du tror at du får det samme, men nedskalert med Ikon er i hvertfall ikke jeg enig i det utsagnet. Du hører mye på metal og jeg mener Ikon serien er noe av det værre du kommer borti til denne typen musikk. Diskanten på Ikon og Mentor er i alle fall i mine ører meeeeget forskjellig. Ikon er en veldig populær serie, og synes du den høres bra ut så for all del, man må jo følge hva man selv synes. Min erfaring er i hvert fall at den er altfor skrikende for mine ører.

Klipsch og får alltid pepper for å ha en skrikende diskant, men som sagt jeg hadde rf-82 og synes egentlig det fungerte meget bra. Synes i hvert fall ikke den er mer skrikende enn Ikon serien. Concept har jeg ikke vært noe særlig borti desverre.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg har hørt på C372 og Ikon-serien, så er jeg helt enig med deg Vebbis. Er veldig usikker på om dette er en god match.

Har Mentor og Ikon lik diskant ? For hvis de har det, er jeg veldig overrasket over hvor forskjellig jeg opplevde disse to på NAD C372.

Syns nesten Lektor hørtes bedre ut på 372 enn Ikon nettopp pga diskanten...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er forskjellige diskanter i alle seriene til Dali, det er vel forsåvidt vanlig i alle høyttalerserier generelt. Jeg er ikke 100% sikker, men de låter så forskjellig at det kan umulig være de samme som du sier.

Lektor synes jeg og låter snillere, men jeg synes de låter litt ullent. Har kun hørt de en gang, men jeg blei ikke superimponert over de heller. Som nevnt mener jeg at det finnes bedre alternativer enn Dali i det billigere segmentet.

Ellers synes jeg Kef lager noen flotte høyttalere i overkant av 10 000 kronersklassen. Iq9, heter de vel, har en kamerat av meg og de synes jeg absolutt er meget bra. De kan jo være en idè å sjekke ut.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de fleste høytalerne som er nevnt ser relativt bra ut. Så det er vell bare og bestille et par av hvilke som helst av de: )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lihku
    Synes de fleste høytalerne som er nevnt ser relativt bra ut. Så det er vell bare og bestille et par av hvilke som helst av de: )
    det må du da for Guds skyle IKKE gjøre.. ;-)

bruk litt tid nå.. ta med deg forsterkeren din på tur rundt omkring å hør litt... da skal det MYE til for at du skal kunne bli misfornøyd...
    hvem vet.. kanskje noen til 5-6000 gjør deg kjempefornøyd.. er ikke nødvendig å bruke 15000 bare for å bruke 15000 hvis du kan bli fornøyd med mindre.. ;-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at jeg bor i Alta hvor det ikke er noen som selger sikkelige høytalere. Eneste vi har som kansje kan ha er euronics. Så blir litt vanskelig og gå rundt og høre på forskjellige høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha et par høyttalere som holder følge med suben. I tillegg skal de være oppløste, men IKKE skarpe i lyden til den musikken du hører på. De skal trøkke godt, og ha et stort lydbilde med god 3D effekt. I tillegg er det ikke så farlig at de spiller helt nydelig og musikalsk når du setter på annen musikk.

Swans F2.2F er tingen Ja jeg har de selv. Ja jeg har hørt SA, Dali, Audiovector, B&W ymse modeller, Gradient Revolution, Martin Logan, Sonus Faber osv. Synd du bor langt vekk for alt som står over er selvsagt subjektivt, men samtidig er det også mange som synes F2.2F låter bra. Er disse for dyre har 6.2 fått svært god omtale med en lydkvalitet i samme sjanger.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, da ser jeg problemet ditt...

vel.. en flybillett t/r koster jo ikke mer enn 5-600 kr.. bare en brøkdel av det du skal bruke uansett... ;-)

jeg har hatt C372 på DM683.. og jeg syns det var veldig bra..
    eneste jeg ville passet meg for, er høytalere som går for å ha en litt
    hard/kvass diskant.. vet ikke hva slags lytterom du har, men det kan fort
    bli litt lyst og hardt i toppen...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan annbefale Mordaunt Short Mezzo 8 i denne sammenheng, Aviano 8 er også en spennende høytaler som burde vurderes.
    Ellers liker jeg selv Monitor Audio og fra Klipsch syns jeg faktisk RF62 låter bedre enn storebror.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •