XTZ W12.16 Innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W12.16 Innstillinger

Hej, og velkommen

Jeg lurer på hvordan jeg skal stille subbene for å få mest trykk og punch når jeg spiller musikk å film, og at det skal riste litt

Jeg har nå Freqencyn på 0, phase på 0 og volumet går alt fra 1/4 til 1/2 går etter hvor mye bass og trykk det er i filmene/musikken

Men viss jeg skal få full Ytelse på lyden og få den beste film opplevelsen hvordan skal jeg da stille inn subben? jeg har en Yamaha RX-v663 surround forsterker. på innstillingene der, når jeg ser film, er som følger,

Forsterker:
    Channel = Straight
    Bass på forsterker = 10+
    LFE Bass Out = Both
    Front = Small
    Frecqensen (HZ) = 80
    Normal/reverse = Normal

Subb:
    Frecency= 0
    Phase=0
    Volum= justerer etter film og lyd osv
    EQ1= On
    EQ2= On
    High Pass= Off

på film er jeg ganske fornøyd med subbene, men i visse Cener så fiser den luft når det blir mye bass er det sånn det skal være? for eksempel i filmen (GO FAST) når bassen blir litt sånn rar så fiser den på en måte, hørest helt forferdelig ut å unasett hvor mye jeg skrur ned så hører jeg det fremdeles, å på filmen Pirates of the Carribean (Dead Mans CHest) på starten så høres det ut som om den når bunnen. kommer på en måte mettal mot mettal lyd :S eller så er det helt fint på alt

å når det gjelder musikk så virker det som om at di bare står å bråker å krangler med frontene, men på noen sanger spiller di utrolig bra i lag der er innstillingene som følger.

Forsterker:

Bass på forsterker = 10+
    LFE BSS OUT = Both
    Front = Large
    Channel = Straight
    Frecqence = 80

Subb:
    Freqence = 0
    Phase = 0
    Volum = varierer fra samme som lengre oppe.
    High pass = off
    EQ1= On
    EQ2= On
    Normal/reverse = Normal

Er det noen som har noen tips hvordan dette kan bli bedre?? både til film og musikk, for er ikke 100% fornøyd, å merka ikke mye forskjell på bassen når jeg fikk inn subb nr 2 heller så jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt,

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne
    Hej, og velkommen

Jeg lurer på hvordan jeg skal stille subbene for å få mest trykk og punch når jeg spiller musikk å film, og at det skal riste litt

Jeg har nå Freqencyn på 0, phase på 0 og volumet går alt fra 1/4 til 1/2 går etter hvor mye bass og trykk det er i filmene/musikken

Men viss jeg skal få full Ytelse på lyden og få den beste film opplevelsen hvordan skal jeg da stille inn subben? jeg har en Yamaha RX-v663 surround forsterker. på innstillingene der, når jeg ser film, er som følger,

Forsterker:
    Channel = Straight
    Bass på forsterker = 10+
    LFE Bass Out = Both
    Front = Small
    Frecqensen (HZ) = 80
    Normal/reverse = Normal

Subb:
    Frecency= 0
    Phase=0
    Volum= justerer etter film og lyd osv
    EQ1= On
    EQ2= On
    High Pass= Off

på film er jeg ganske fornøyd med subbene, men i visse Cener så fiser den luft når det blir mye bass er det sånn det skal være? for eksempel i filmen (GO FAST) når bassen blir litt sånn rar så fiser den på en måte, hørest helt forferdelig ut å unasett hvor mye jeg skrur ned så hører jeg det fremdeles, å på filmen Pirates of the Carribean (Dead Mans CHest) på starten så høres det ut som om den når bunnen. kommer på en måte mettal mot mettal lyd :S eller så er det helt fint på alt

å når det gjelder musikk så virker det som om at di bare står å bråker å krangler med frontene, men på noen sanger spiller di utrolig bra i lag der er innstillingene som følger.

Forsterker:

Bass på forsterker = 10+
    LFE BSS OUT = Both
    Front = Large
    Channel = Straight
    Frecqence = 80

Subb:
    Freqence = 0
    Phase = 0
    Volum = varierer fra samme som lengre oppe.
    High pass = off
    EQ1= On
    EQ2= On
    Normal/reverse = Normal

Er det noen som har noen tips hvordan dette kan bli bedre?? både til film og musikk, for er ikke 100% fornøyd, å merka ikke mye forskjell på bassen når jeg fikk inn subb nr 2 heller så jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt,
    Hvis du har frekvens på sub til 0,er det vel ikke rart du syns det spiller dårlig?
    Den bør stå på max,da dette styres i reciver! Eq knappene bør vel vere til off i de fleste tilfeller! Sett i begge skumproppene,dette gir vanligvis den jevneste frekvensgangen!
    Og når du har to suber,så må du da forsikre deg om de spiller i fase - gjort det? Hvordan er de plassert?
    Og du skal da slettes ikke behøve å gå inn å justere volumet på suben -dette kan du vel i så fall justere på reciver! Gjerne med et film oppsett,og et musikk oppsett - jeg har noen ekstra db (3-4) til film!
    Sett x-over i reciver på 80 hz,og høytalere til small,og demp den bass innstillingen på +10 db!!!
    Sett volum på suber til ca kl11 f.eks og kjør romkorreksjon i reciver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasen står på 0 til meg, så jeg har ikke stilt det inn, subbene står forann lystte posisjon sånn,

0= Front Høytaler
    )= Tv Bord
    /= XTZ subb

Så oppsette mitt er sånn

0 / ) / 0
    Front. Subb. TV bord. Subb. Front

Prøvde oppsette ditt på film og ble fornøyd, men på musikk så mangler jeg trykke som jeg hadde før med bare 1 subb.

noen tips???

vet ikke hvordan jeg lager meg oppsett på Recivern heller har lest i manualen men finner det ikke. så må skifte om på alle innstillinger for hver gang jeg skal se film eller høre musikk.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: LES MANUALEN EN GANG TIL!

2: Søkefunksjon avforum: Subwoofer Kalibrering!

3: Kjøp Feil oppstod

Plassering av sub er Alfa Omega! Dette leser du om ved punkt #2.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvordan jeg lager meg oppsett på Recivern heller har lest i manualen men finner det ikke. så må skifte om på alle innstillinger for hver gang jeg skal se film eller høre musikk.
    veit ikke hvordan det er hos deg, men hos meg så velger jeg forskjellige oppsett på forskjellige lydformater.
    Du hører jo feks ikke musikk i Dolby Digital/DTS/++
    Så vertfall hos meg når jeg stiller inn på de (mens en film står på, slik at det formatet er valgt) så blir det lagret der.
    Musikk blir som regel alltid "surround off" å da stiller jeg inn der. så lagres det der.

har ikke en egen "funksjon" for å sette opp forskjellige oppsett.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mer trykk med én sub enn med to så har du garantert utfasing. Sett begge sub'ene til fase 0 og sett deg i lytteposisjonen. Få en kompis til å justere fasen på den ene sub'en til du hører at det spiller høyest. Det er greiest hvis du får spillt av en sinustone på ca 50hz.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du har mer trykk med én sub enn med to så har du garantert utfasing. Sett begge sub'ene til fase 0 og sett deg i lytteposisjonen. Få en kompis til å justere fasen på den ene sub'en til du hører at det spiller høyest. Det er greiest hvis du får spillt av en sinustone på ca 50hz.
    Herlig! Har trodd/forstått det sånn at bare begge står til 0 så spiller dem i fase, hehe så feil kan man ta!
    Må hjem å stille litt inn jeg og
    Har det noe å si hvor høyt volum sub'en står på i det man stiller inn?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør sikkert ikke så mye, men litt midt på er det vel greiest å høre volumforskjellene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •