Knitrelyden fra diskant på center?:S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitrelyden fra diskant på center?:S

Merka idag at det kommer knitrelyden fra diskant og en svak "skrapelyd" når jeg plasserer meg tett inntil centeren.. er diskanten ødelagd?
    Bytta ledninger igår fra monster kabel til van den hul kabel, bare til centeren da..(en kar fra hifiklubben som sa dette var eneste kabel som funka på concept serien!!!) ja, jeg ble svindlet..merka null forskjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viste seg at knitrelyden bare er der ved xbox 360 spilling, på gears of war 2....merklig

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REIS NED PÅ HIFI KLUBBEN OG KREV PENGENE TILBAKE FOR KABELEN. SLIK kan de IKKE holde på. Sorry for capslock. Men blir oppgitt av hifi-kjeder som sier slikt.

Så kjøper du biltema sine høyttalerkabler. 2,5mm2 eller 4.0mm2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig... skulle ikke vert lov å si at lyden blir helt annlerledes av å bytte kabel! Monsterkabel til 20-30kr er like god som van den hul sin til 148kr meter'n!
    kjøpte heldigvis bare 1m...

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    helt enig... skulle ikke vert lov å si at lyden blir helt annlerledes av å bytte kabel! Monsterkabel til 20-30kr er like god som van den hul sin til 148kr meter'n!
    kjøpte heldigvis bare 1m...

Mine 25m med OFC høyttalerkabel fra biltema koster tilsammen 400kr eller noe sånt.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    ...en kar fra hifiklubben som sa dette var eneste kabel som funka på concept serien!!!

Mener absolutt ikke noe vondt med dette, men synes du det var en fornuftig påstand?
    Greit det er latterlig av en selger å påstå slikt, men det er nesten like drøyt å ta ham på ordet...

Tilbake til problemet:
    Var knitrelyden der FØR du byttet kabel?
    Hvis JA: sjekk koblinger, pass på at det ikke er fliset kabelender som lager dårlig kontakt
    Hvis NEI: Easy peasy lemon squeezy - bytt tilbake til gamle kabelen og lever tilbake VDH kabel til klubben og få refundert penga.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt gå over kablene... Kan være en kabeltråd som lager kortslutning/jordingsstøy....
    Evt at du nå faktisk hører at det er et dårlig lydspor på spillet?

Kan være mange årsaker
    Prøv å bytt til den gamle kabelen igjen og hør om lyden forsatt er der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det var snakk om skarp diskant(noe jeg irriterer meg over), og så snakket han noe "viss vas" om hva ledningene var laget av.. og at de ledningene jeg brukte hadde langt fra nær samme kvalitet. Husker ikke eksakt hva han sa, men virket overbevisende nok til at jeg tok sjangsen til å prøve dette.

Og når det gjelder knitrelyden så er det xboxa som tydligvis ikke er helt frisk.. bare den som gjør at det blir slik lyd. Levere den til rep. for 3 gang? jaja...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo ikke akkurat Hi-fi klubben vært troverdig og tro til konseptet etter at dem byttet navn fra Audioscan(om jeg husker rett navn?), men i dette tilfellet kunne jo kanskje selgeren ha rett, visse kabler kan låte forskjellig, men knitrelyd i diskanten oppstår heller sjeldent i kabelen..

Jeg ville testet(om mulig) kjørt høytaleren på en av de andre utgangene på forsterkeren, evt. testet den på en annen forsterker bare for å utelukke feil.

Samtidig er det så at det *kun* er det spillet ville jeg kanskje ikke tatt det så tungt..

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun det spillet og ingen andre settinger utelukker kabelfeil. Det er feil på spillet, eller så er det en del av lydsporet (maybe).

Når det kommer til HiFi Klubben så er de selgere som alle andre, men litt letere på gasspedalen en mange andre, de disser ihvertfall ikke annlegget ditt når du forteller dem hva du har og hva du ønsker å oppnå. Noe som jeg opplever tett og stadig i andre "seriøse" butikker.

Men han burde ikke selge en kabel han vet byr på litt hissig diskant med feil match i høytaler/forsterker, det ikke ett bra salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Kun det spillet og ingen andre settinger utelukker kabelfeil. Det er feil på spillet, eller så er det en del av lydsporet (maybe).

Når det kommer til HiFi Klubben så er de selgere som alle andre, men litt letere på gasspedalen en mange andre, de disser ihvertfall ikke annlegget ditt når du forteller dem hva du har og hva du ønsker å oppnå. Noe som jeg opplever tett og stadig i andre "seriøse" butikker.

Men han burde ikke selge en kabel han vet byr på litt hissig diskant med feil match i høytaler/forsterker, det ikke ett bra salg.

Joda du har rett, og jeg var kanskje litt for krass i kritikken, kanskje ser det hardere ut enn hva jeg faktisk mener.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •