Surroundpakke for mellom 5-8000, hva er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundpakke for mellom 5-8000, hva er best?

Godkveld!

Har nå sett og hørt meg lei på mitt nåværende plastanlegg fra Samsung, og er derfor på jakt etter et nytt! Har satt meg et budsjett på 5-8000 kroner.

Etter en del sikling i lydogbildemagasinet forgje måned, har jeg sett meg ut to favoritter:

H/K HKTS 11 - Var og hørte på det idag, og må si jeg ble imponert!
    Audio Pro Medial 5.1 System - Er veldig glad i Audio Pro sin lyd, da etter og ha hatt Blue Diamond og black diamond.

Har også hørt en del på Alpha Intro pakken til PSB, som jeg likte godt forsåvitt.. Men klarer ikke helt huske hvordan lyden var iforhold til de overnevnte høytalerne. Noen som kan gi meg en pekepinn på lyd på disse kontra HKTS 11? Fikk bedskjed av selgeren om at PSB høytalerne ikke kunne spilles for høyt, da dette ville ødelegge dem, dermed falt kjøpslysten for disse en del. Finner dog ikke noen tester på internett av denne pakken...=/

Jeg ønsker nemlig at høytalerne skal kunne ha muligheten til og spille høyt, med mye kraft og tyngde, noe mine nåværende høytalere ikke takler så bra...

LINK til lydogbilde test

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt med kraft og tyngde koster gjerne litt mer enn 5-8.000kr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med gurba der!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en receiver og et par fronter er et greit sted å begynne?

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert og kun starte med receiver og fronter, men er utrolig glad i surround når jeg ser film...! Er det noen som eventuelt har vært borti PSB Alpha Studio Theater System? LINK

Snakket med en kollega idag som mente dette skulle være bra greier! Har selv kun hørt de mindre Alpha LR1 høytalerne, synes disse låt bra!

Vil PSB subben være god? Finner liksom ikke så mange tester på internett=( Har dog likt de psb subbene jeg har hørt..

Bor i en ikke alt for stor leilighet, så kan ikke ha for store høytalere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en superpakke igrunn! Har selv hatt m65ene fra samme produsent. Synes de hadde bra lyd for prisen jeg ga for dem, 800,- om jeg ikke husker feil, kraftig lyd! Men, som nevnt over, bor jeg i en liten leilighet, skal aller helst prøve og holde meg unna gulvstående... Men, men... kasnkje? Finnes det noen plass man kan høre på dette settet? Eller er det bare surround.no som selger Dynavoice?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Har du hørt dette settet? Hvordan er lyden i forhold til f.eks HKTS11, som ser ut til og være litt i samme klasse (ivertfall størrelsesmessig)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv KHT3005, og kan anbefales på det sterkeste! Magiske høyttalere i forhold til størrelse. Skal du ha noe rimeligere så har Expert Forus v/Kvadrat Canton Movie 120 i sølv til tre tusen spenn.... ikke KHT3005 klasse, men spiller fantastisk i forhold til størrelse og pris...

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sindra
    Ser ut som en superpakke igrunn! Har selv hatt m65ene fra samme produsent. Synes de hadde bra lyd for prisen jeg ga for dem, 800,- om jeg ikke husker feil, kraftig lyd! Men, som nevnt over, bor jeg i en liten leilighet, skal aller helst prøve holde meg unna gulvstående... Men, men... kasnkje? Finnes det noen plass man kan høre på dette settet? Eller er det bare surround.no som selger Dynavoice?
    ja det er mye lyd før pengene i denne pakken. håp ikke tar feil no, trur det er bare surround.no selger dem i norge.. har hørt dem selv på en billigere utgave av yamaha.. likte lyden, til prisen er det jo utrolig.. Xtx subben er jo godt kjent i dette forumet før å hva meget bra.. har ikke hørt den selv da..

fant en test av dem,,
    Dynavoice F-6 - Tester - Lyd og Bilde

om dem blir før stor, kan du gå før: Dynavoice S-5 + C-5 m/ XTZ 99 W10.16 Matt Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten (null erfaring med disse, innholder ikke forsterker i prisen..)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt:

KEF KHT 2005.3 Høyttalerpakke | Soundgarden

Selv om det ser ut som at logitech har designet høyttaleren (Z-5500)
    xP

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sindra
    Har du hørt dette settet? Hvordan er lyden i forhold til f.eks HKTS11, som ser ut til og være litt i samme klasse (ivertfall størrelsesmessig)?
    Det var en fin pris på det Kef-settet. Mener selv det er klasseforskjell på dette og HK sitt. Men ingen av de kan måle seg med det Dynavoice/XTZ/Yamaha skissert ovenfor. Men hvis det er begrenset med plass blir det fort mange store bokser i stuen.

Edit; Senterkanalen til Dynavoice kan med fordel byttes i noe bedre, men nå ligger vel dette over budsjettet ditt allerede...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka med å sjekke bruktmarkedet, får mer utav ditt budsjett der enn å handle nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, igjen! Har nå faktisk bestemt meg for høytalere, men er enda litt usikker når det kommer til subwooferen.

Høytalerne jeg mest sannsynlig går for er Jamo S 606 HC3 (surround pakke) Var å hørte på dem. Syntes de låt meget bra til prisen! (Får en rimelig grei deal på dette gjennom jobben)

Jeg tenkte på Jamo SUB300 som subwoofer, men finner ikke så mange erfaringer på nett! Noen som har vært borti den, eller har et bedre alternativ på lager? Syntes det lille jeg har hørt av den virket positivt, men er fortsatt litt usikker...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Det var en fin pris på det Kef-settet. Mener selv det er klasseforskjell på dette og HK sitt. Men ingen av de kan måle seg med det Dynavoice/XTZ/Yamaha skissert ovenfor. Men hvis det er begrenset med plass blir det fort mange store bokser i stuen.

Edit; Senterkanalen til Dynavoice kan med fordel byttes i noe bedre, men nå ligger vel dette over budsjettet ditt allerede...
    Vet ikke helt da jeg ikke har hørt Kef settet, men det er en prisklasse høyere enn HK, så det burde vel gi noe bedre lyd? Har dog lest masse positivt om Kef settene på internett!

Var og hørte på HK en gang til forresten, fikk høre høytalerne uten subben i bunn ...da ble det lite futt kan du si=( Men, men, skulle vel bare mangle med så små elementer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •