Hvilken sub med CM9? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    gpt33, takk, skal sjekke ut!

AjSelj, her skjer det ting ja :P Jeg hadde ALDRI kommet til å drasse hjem en sånn kasse som jo CV er, men det var artig å lytte. Det var så mye mid-bass, mer enn noen kan trenge. Men jeg er sulten på å prøve en SVS tube, så utrolig sulten. Og jeg tror nok jeg hadde blitt fornøyd ja!

...men jeg MÅ prøvelytte til en, for å se hva alt snakket er om! (eller to for den del)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    gpt33, takk, skal sjekke ut!

AjSelj, her skjer det ting ja :P Jeg hadde ALDRI kommet til å drasse hjem en sånn kasse som jo CV er, men det var artig å lytte. Det var så mye mid-bass, mer enn noen kan trenge. Men jeg er sulten på å prøve en SVS tube, så utrolig sulten. Og jeg tror nok jeg hadde blitt fornøyd ja!

...men jeg MÅ prøvelytte til en, for å se hva alt snakket er om! (eller to for den del)
    Hehe, nei hadde ikke gått for den CV saken selv.
    SVS tube har jeg hørt ved et par annledninger, men da var det ikke primært det jeg var der for å høre på. Ved de annledninger jeg hørte dem gjorde de liksom ikke så mye utavseg, gjerne bak frontene i et mørkt hjørne forran mørk molton etc.

Har derimot hørt SVS sine bokser i mange varianter både stacket og ustacket, og de kann å imponere med mye bass om det er det man ønsker.

Det sagt, så ville jeg kanskje sett litt på eD også dersom du faktisk vurderer to slike tårn subber. : Elemental Designs
    Har selv to lukkede varianter av de der på vei til mitt lille student tilholdssted i oslo :twisted:

Newcomer Elektronet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub til CM9 - SVS eller Dali

Syntes Dali Ikon Sub hørtes bra ut med CM9, men ser at SVS SB12-Plus er i samme prisklasse. Har aldri hørt noen SVS sub så om noen kjenner disse to og kan si noe om forskjellen ville det vært fint.
    Ser at SVS veir rundt 10kg mindre og har en muligens kraftigere forsterker...

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Trondheim,har SVS SB12-Plus og to skoesker av Sonus Faber (les stativhøytaler).

SVS`n kan alltids prøves eller lyttes til her.

mvh
    CookieMonzta

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet:-D , men jeg holder til i Oslo-området. Hva fikk deg til å velge SVS ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elektronet
    Takker for tilbudet:-D , men jeg holder til i Oslo-området. Hva fikk deg til å velge SVS ?
    Nå har ikke jeg valgt SVS, men jeg vil annta at litt av grunnen er at det er svært mange her inne som skryter veldig av svs.
    Syns det er veldig bra selv, men jeg ville teste noe annet selv.
    Vurderer du to Ikon subber eller var det bare en?

Det er litt avgjørende for hvilke alternativer det er verd å nevne.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bare 1 stk sub... Har hatt hifi-tørke i en lang periode nå og starter på bar bakke skal gjøre innkjøp nå. Favoritten er CM9 + CMC2 + CM5 og jeg trodde sub var enkelt før jeg begynte å lese på forumet
    Onkyo 5007 topper også ønskelisten. Synes Dali Ikon sub var ok, men som du sier, det er mye SVS på forumet her - sikkert ikke uten grunn.
    Med alt dette på innkjøpslisten blir det nok ikke mer enn en sub.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det vel er SVS PB12-NSD som er kandidat siden jeg nok klarer å få den plassert selv om den er litt større. Møbel må jo snekres til slutt uansett. Denne er vel enda mer lik Dali Ikon men dog litt lavere i pris.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bare 1 stk sub... Har hatt hifi-tørke i en lang periode nå og starter på bar bakke skal gjøre innkjøp nå. Favoritten er CM9 + CMC2 + CM5 og jeg trodde sub var enkelt før jeg begynte å lese på forumet
    Onkyo 5007 topper også ønskelisten. Synes Dali Ikon sub var ok, men som du sier, det er mye SVS på forumet her - sikkert ikke uten grunn.
    Med alt dette på innkjøpslisten blir det nok ikke mer enn en sub.
    Er faktisk ikke sikker på hvilken reciever som passer best med dem, i den prisklassen er det flere gode recievere og det blir litt med hva man liker og man må finne ut hva man trenger.

Gikk for Z7 og liker den godt, men den er vel litt dyrere også? tror jeg har sett den til omtrent 24k på nett den Onkyoen koster vel 20k ?

Syns vel egentlig Hifiklubben mangler en god reciever i den prisklassen, syns ikke NAD eller HK for den del er bra nok i forrhold til Denon, Onkyo, Yamaha og Pioneer.

SVS er kanskje bittelitt oppskrytt, blir litt mange som omtrent bare har hørt SVS låte godt som uttaler seg om at det er det beste, men skryt skal de ha.
    Ikon subben er nok habil den også, men jeg ville testet noe annet enn den.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg hørte Velodyne,Sunfire og SVS,så endte jeg opp med SVS SB12-Plus. Jeg bruker sub`en utelukkende til musikk. SB12`en ga meg mest bang for the bucks til mitt bruk og i mitt rom.(Les ca 20 kvm).

mvh
    CookieMonzta

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg faller mot CM9 nå. Til disse har jeg tenkt til å gå for 2x SVS SB12. Grunnen til dette er at utseende messig vil de passe ganske greit sammen i High gloss black, og at de ikke er så store, noe som gjør at de kan plasseres i en "normal" stue. Samtidig som at jeg vet hvordan SVS subber spiller. Jeg har testet både CV,B&W,Dali og annet. Men det er ikke mye som kan måle seg med SVS. I hvertfall ikke til prisen. Mulig for noen så vil ikke SVS'ene være gode nok oppover i registeret. Men for meg spiller ikke det noen rolle.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg faller mot CM9 nå. Til disse har jeg tenkt til å gå for 2x SVS SB12. Grunnen til dette er at utseende messig vil de passe ganske greit sammen i High gloss black, og at de ikke er så store, noe som gjør at de kan plasseres i en "normal" stue. Samtidig som at jeg vet hvordan SVS subber spiller. Jeg har testet både CV,B&W,Dali og annet. Men det er ikke mye som kan måle seg med SVS. I hvertfall ikke til prisen. Mulig for noen så vil ikke SVS'ene være gode nok oppover i registeret. Men for meg spiller ikke det noen rolle.
    Nei, dette med at folk klager på at SVS ikke spiller så høyt oppover i frekvensene har jeg aldri skjønt. Det er tross alt sub'er det er snakk om.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der gikk bestilllingen på Onkyo 5007 gitt - superhelg på Elkjøp:-D
    Vurderte Yamaha, men prisdifferansen til Z7 er lik prisen på en sub.
    Fikk jeg råd til 2 subber nå ??? Kona regner jo sånn :twisted:

Sammen med CM9 er jeg ute etter dypbassen for filmeffekter, ikke nødvendigvis så mye til musikkbruk for da greier CM9 seg bra alene (tror jeg). Heller nå mer mot SVS jo mer jeg leser. Den går dypere enn Dali Ikon slik jeg forstår det.

Da er spørsmålet om 1 stk PB12-NSD er er så mye bedre enn SB12-Plus på det dypeste at det er verdt ulempen med størrelse og utseende ?
    Vil SB12-Plus låte bedre på musikk fordi den er lukket og med kraftigre forsterker ?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •