Høyttalere med varm/mørk og myk klangbalanse? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Min våte drøm er dali's hybriddiskant, med B&W's FST mellomtone de må da bli en killer :-D Tenk hvis man fikk til en bra overgang mellom de to, da begynner det å bli skikkelig gøy
    Får modifisere litt Hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, når man har ett elendig rom med mye refleksjoner og lignende fra harde vegger, er det da en fordel med horndiskant?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Men hvordan takler Mentor 6 pop, elektronisk, rock da?

Er det en høyttaler som kan rocke litt?
    Til slik musikk syns jeg det var et løft å få Mentor 6 vs. CM7. Der hvor CMene kom til kort på musikk som krevde litt dynamikk, hadde Mentor mer å gi. Satte jeg på ei elektronisk låt, f.eks Depeche Mode eller Pink Floyd, så syns jeg det foregikk mer i lydbildet til Dali samtidig som de har mer kontroll på bassen. Ikke bare dypere, men også mer kontrollert.

CM har likevel en bedre mellomtone. Nerven i stemmen til Elvis Costello, Willie Nelson, Johny Cash osv. er magisk på B&W! Nå er jo CM9 en storebror til CM7 også, og jeg ser ikke bort fra at også det er meget gode høyttalere. Fikk et veldig godt inntrykk av dem da jeg lyttet til den på HFK for noen uker siden.

Lyd og bilde testet også noen høyttalere i denne klassen for en tid tilbake: Full trøkk i stua - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, når man har ett elendig rom med mye refleksjoner og lignende fra harde vegger, er det da en fordel med horndiskant?
    Kanskje du skulle prioritert akustiske tiltak før nytt utstyr ?? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses Tusen takk for en meget bra rapport

Eneste bekymringen jeg har angående Mentor 6 er at jeg har ett fryktelig dårlig lytterom hva akustikk angår.

Diskanten var ikke skrikete i den på noen måte eller?
    Nei, faktisk ikke i det hele tatt. Superoppløst og silkemykt på engang. Den diskanten til dali der er bare gull.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra silkemyk bånddiskant til horn nettop. Merket ikke så mye til refleksjoner fra vegger som jeg kanskje fryktet, men fikk en mye bredere sweetspot noe jeg ønsket til filmbruk.

Men me tanke på veldig mørk og varm klang, det kan ikke bli litt for tamt til filmlyden da ? Jeg gikk nemlig fra litt behagelig og detaljert til frampå og engasjerende å det blir så sykt heftig til film ifroholdt.

Jeg mener musikk og filmlyd er to vidt forskjellige ting, veldig vanskelig å kombinere disse lydsignaturene i en og samme høyttaler.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal inn å høre litt B&W på klubben etterhvert. Tenker jeg starter på klubben å tester ut CM9 og Dali Mentor 6 som jeg har vært litt nysgjerrig på

Mye skryt av Mentor 6, men spørsmålet er hvordan den er i toppen.
    Da befinner vi oss i ganske lik posisjon Jeg har lyst på begge (og andre HT seff), men er ikke helt sikker på hvem jeg skal velge av Mentor 6 og CM9. Har hørt på begge og syns begge er Kanonbra. Testet begge HT med Cambridge 840W, Cambridge 840E og Cambridge 840C. Jeg syns det låt bra på begge, men tror nok CM9 var plassert i et bedre rom enn da jeg hørte på Mentor 6 på Grensen. Designmessig, så syns jeg begge er finest på hver sin måte. CM9 med sin høyglans sort og Mentor 6 med sin litt mer robuste linjelekker design.

Blir ikke kjøp på meg før neste år uansett og da skulle jeg få høre på begge HT i samme rom på HFK, så det blir spennende. Har heller ikke det beste rommet å ha HT i, med vindu og slikt, men vi får gjøre det beste ut av det før det blir kjøp av HT.

Hvis Du blir førstemann ut av oss til å høre på begge HT i samme rom på HFK, så må du for all del komme med din oppsummering og mening Lykke til !

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Gikk fra silkemyk bånddiskant til horn nettop. Merket ikke så mye til refleksjoner fra vegger som jeg kanskje fryktet, men fikk en mye bredere sweetspot noe jeg ønsket til filmbruk.

Men me tanke på veldig mørk og varm klang, det kan ikke bli litt for tamt til filmlyden da ? Jeg gikk nemlig fra litt behagelig og detaljert til frampå og engasjerende å det blir så sykt heftig til film ifroholdt.

Jeg mener musikk og filmlyd er to vidt forskjellige ting, veldig vanskelig å kombinere disse lydsignaturene i en og samme høyttaler.

Fikk du bredere sweetspot med horndiskant? Det skal vel egentlig være omvendt:-?

Mulig jeg misforsto her

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du bredere sweetspot med horndiskant? Det skal vel egentlig være omvendt:-?

Mulig jeg misforsto her
    Du oppfattet riktig der ja, det ble bredere.
    Om du prioriterer mye film som du sier, og litt rock og elektronisk, type heftig musikk å med den forsterken du har så bør du sjekke ut Klipsch sine modeller.
    Eneste er at det er litt skrikende i starten, men Yamaha og Klipsch skal være en bra match.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Du oppfattet riktig der ja, det ble bredere.
    Om du prioriterer mye film som du sier, og litt rock og elektronisk, type heftig musikk å med den forsterken du har så bør du sjekke ut Klipsch sine modeller.
    Eneste er at det er litt skrikende i starten, men Yamaha og Klipsch skal være en bra match.
    når jeg hører ordet skrikete så får jeg fnatt

Har titta på RF-62. Den er ikke så voldsomt stor og kan kanskje passe bra her. Og RC-62 centeren har jeg titta på.

Men nå er jeg ute etter en veldig soft og myk diskant da så vet ikke om Klipsch er veien å gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har en veldig luftig og soft diskant (XTX 99.38 ?)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg hører ordet skrikete så får jeg fnatt

Men nå er jeg ute etter en veldig soft og myk diskant da så vet ikke om Klipsch er veien å gå.
    Enig, og dette kanskje dagens "understatement". Så lenge du har skissert det du har over her, så mener jeg at det bør være soleklart at du bør holde deg laaaangt unna Klipsch.

Forøvrig mener jeg også at Dali-modellene nevnt tidligere i tråden her heller ikke passer spesielt godt til dine krav til lydgjengivelse.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM serien til Bowers & Wilkins har veldig behagelig diskant.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Kanskje du skulle prioritert akustiske tiltak før nytt utstyr ?? :-)
    Det er nevt opp til flere ganger. Kunne ikke vært mer enig.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er nevt opp til flere ganger. Kunne ikke vært mer enig.
    Og som jeg har sagt skal akustiske tiltak skje, men nytt utstyr skal uansett inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skulle fått lånt en B&W-høytaler med noe som Parasound eller noe slikt... tror det kunne vært interessant hvis du sliter litt med rommet...

jeg opplever mitt anlegg som veldig behagelig og mykt i toppen hvertfall.. uansett om jeg bruker Rotel eller Parasound med NAD'n...

dog.. som det også er nevnt.. sikkert maaange andre høytalermerker enn det HiFi-Klubben har som kunne passet.. ;-)

men DM683 på film... ammagad... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    tenker litt på denne jeg da...
    Dynaudio Focus 220 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden helt klart verdt å høre på
    Oki, Dynaudio er bra, men "reserverte i diskanten" grenser til direkte feilinformasjon, siden dynaudiodiskanten er såpass frampå at den kan bli anmasende,
    med andre ord, kombiner Dynaudio, Hegel og Rammstein, og du har noe som minner om PAdiskant.

Vienna Acoustics ville vært på topplisten min om jeg så etter noe med kriteriene mørk og fyldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt æren av å høre Vienna Acoustic.. Men utseendemessig og etter å ha lest noen tester, tror jeg det hadde vært høytaleren med stor H for meg... Dessverre tror jeg at jeg måtte vært oppe på Baby Grand for å vært fornøyd, og de ligger vel på 20 lapper brukt... :-(

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    du skulle fått lånt en B&W-høytaler med noe som Parasound eller noe slikt... tror det kunne vært interessant hvis du sliter litt med rommet...

jeg opplever mitt anlegg som veldig behagelig og mykt i toppen hvertfall.. uansett om jeg bruker Rotel eller Parasound med NAD'n...

dog.. som det også er nevnt.. sikkert maaange andre høytalermerker enn det HiFi-Klubben har som kunne passet.. ;-)

men DM683 på film... ammagad... :-D
    Hvordan fungerer HTM 61 centeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0