Sony SA-WX900 bra eller dårlig? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 131
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv Monsters Inc. der Mike og Sullivan er på vei til jobben for første gang. De står ved et lyskryss der sammen med et svæææært monster. Når trafikklystet ved fotgjengerovergangen blir grønt. så skal jeg garantere at du skal høre basslyder du aldri før har ført på den filmen.

PS: Har selv en "pusslete" Yamaha YST-SW800 sub. Den omtalte scenen er bare rå til å oppdage at man trnger en stor sub.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller motorveiscenen i final destination 2. helt i førsten.
    faen meg noe av det råeste jeg har vært med på! lydtrykksmessig altså

PS: har selv en sawx900

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller litt rap? :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ke?

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er bra på musikk, fornøyd der, men på film er det rett og slett for lite trykk, det er alltid lavere lyd på dvd enn på cd så det forklarer endel, men det er jo liksom 1000w, og jeg har et lite rom.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    den er bra på musikk, fornøyd der, men på film er det rett og slett for lite trykk, det er alltid lavere lyd på dvd enn på cd så det forklarer endel, men det er jo liksom 1000w, og jeg har et lite rom.
    Dette er jo fryktelig rart. De fleste som har den bemerker jo at den yter maksimalt i hjemmekinoen, mens den mangler bittelitt på nøyaktigheten ved gjengivelse av musikk. Jeg tror du må ha gjort noe rart med koblinger eller innstillinger. Man har etter min mening rare (les: ekstreme) krav til trykk hvis Sonys 1000 watt ikke gjør jobben...

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje jeg bare har testet feil filmer fram til nå, xxx superbit dts, pearl harbor dts, master and commander dts, matrix ac3, underworld ac3, bad boys 2 ac3.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    kanskje jeg bare har testet feil filmer fram til nå, xxx superbit dts, pearl harbor dts, master and commander dts, matrix ac3, underworld ac3, bad boys 2 ac3.
    xXx superbit dts skal jo ha mer enn nok bass, spesielt i snøskredscenen. Er du sikker på at innstillinger og koblinger er gjort rett (fordele LFE-kanalen til frontene, bruke høynivå-inngangene på subben (evt. at du har koblet til phono-inn istedenfor phono-ut på subben?) Delefrekvens, fase, nivå etc på subben etc. etc.) Jeg vet at du sikkert har gjort det rett, men det er rart hvordan man plutselig kan gjøre en feil i "kampens hete", spesielt hvis man blir litt stresset over at investeringen tilsynelatende ikke svarer helt til forventningene.

Kan du fortelle nøyaktig hvordan ting er koblet og innstilt, fra DVD-spiller, via forforsterker og effektforsterker til subben? Det MÅ være noe galt du har gjort, ellers har du fått et eksemplar med feil på. I snøskredscenen i xXx skal du kjenne ristingen i hele kroppen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du ikke få prøvd den på en forsterker med sub ut?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE PeGG

Kan det mulignes være at dine forhåpninger, etter å ha lest om denne sub'en, har vært for store :roll:

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    RE PeGG

Kan det mulignes være at dine forhåpninger, etter å ha lest om denne sub'en, har vært for store :roll:
    nei, forventa ikke så veldig mye, men når den ikke er nevneverdig bedre enn en 100w 10" til 2k (på film) må man begynne å lure, kan også hende det er rommet som ikke tåler den dype bassen, for på musikk er den virkelig bra nå. (rommet er ca 3.5x5.5 meter, full takhøyde), innstillingene er: variende volum (kl 7:30 for moderat volum på musikk, 9 for skikkelig pådrag)(film må man minst ha 12/1 for å merke noe, gjerne kloss opptil full guffe (uten bassboost), deling på ca 2 da slipper man boombassen på musikk (endrer denne til 4 ca på film, kloss opptil 200hz), power save off (ikke at dette har noe å si på hvordan den spiller), music mode (merker ikke forskjell fra music\movie og finner ikke noe som sier hva forskjellen er på de to), bass boost off. koblet med supra sublink fra tape 2 out (tilsvarende rett fra signalkilde) fra en nad s100, m-audio revo 7.1 lydkort med en 1.5m 400krs vivanco home theater kabel fra spaceworld. er jo alltid lavt volum på dvd og jeg bruker ASIO out på musikk som gir litt høyere volum enn directsound og bedre kvalitet. på dvdavspilling går det i zoomplayer med intervideo for dts (stereo output, noen som vet hvordan man setter denne til å defaulte til stereo og ikke dolby surround compatible drit?) og ac3filter for ac3 med 5.1 floating output (synes lydkortet mikser ned signalet mye bedre enn software)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi spilte snøskredscenen i xXx (DTS) flyttet subwooferen til jfinneru seg bortover gulvet. Det forteller deg litt om hvilke krefter som finnes i denne subwooferen, for den veier tross alt 50 kg. :shock:
    Enten har du koblet deg helt bort, gjort noen helt gale valg når det gjelder kalibrering, eller så er det rett og slett feil på Sony'en din.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    volum på sub og preamp ca?
    skal prøve og stikke bort til serviceavdelingen i morra med noen dvder og høre på den der.
    kan ikke være noe feil heller siden den har et utrolig trykk på musikk (der den får en høyt linjesignal inn), men ikke noe særlig på film som vanlighvis har lavt volum i forhold til musikk.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    volum klokka 9 ? på subben ?
    har volumet på 3 her :P altså hvis jeg står foran og ser ned på volumknotten altså.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke HTPC selv, så det er mulig jeg er på jordet, men jeg er alltid skeptisk til hvordan PCer håndterer flerkanalslyd. Har du mulighet til å få lånt deg en stasjonær DVD-spiller, PeGG? Gjerne med innebygget surroundprosessor for DD/dts og 5.1 ut. Det kan jo hende at bassignalet i HTPCen sendes til /dev/null eller noe slikt ...

En PC gir jo større fleksibilitet og mange muligheter, men det er også større sjanse for feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like før jeg bestiller meg en slik nå! Hva sier dere, er dere fornøyd med den????
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kan det sies klarere?
    8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Nei det kan vel ikke det!

Da har jeg bestilt meg en sånn siden Finneru svarte på vegne av alle som har en slik!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer! Velkommen inn i klubben for de særdeles nabouvennlige 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Takk for det! Er jo også blitt medlem av tøffe gutter med sub!

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •