NAD + Dali vs NAD + B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD + Dali vs NAD + B&W

Skal til Hifi-klubben imorgen for å muligens handle nye høytalere. Pr. idag har jeg NAD receiver, NAD effektforsterker å NAD cd-spiller og Dali Concept høytalere.

Høytalerne det står mellom er B&W DM 683 og Dali Ikon 6. Hvilken av disse høytalerne passer best å matche med den elektronikken jeg har. Mange sier at ikon serien ikke bør kombineres med elektronikk som er lys. Hva er NAD, er de lyse eller mørke, og hvilken av de to høytalerne tror dere passer best til NAD-elektronikk? (effektforsterker: NAD 272)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Skal til Hifi-klubben imorgen for å muligens handle nye høytalere. Pr. idag har jeg NAD receiver, NAD effektforsterker å NAD cd-spiller og Dali Concept høytalere.

Høytalerne det står mellom er B&W DM 683 og Dali Ikon 6. Hvilken av disse høytalerne passer best å matche med den elektronikken jeg har. Mange sier at ikon serien ikke bør kombineres med elektronikk som er lys. Hva er NAD, er de lyse eller mørke, og hvilken av de to høytalerne tror dere passer best til NAD-elektronikk? (effektforsterker: NAD 272)
    Syns NAD passer veldig bra på IKON, men problemet med IKON er at diskanten er så utrolig sprudlende og frempå, så den kan oppleves som spiss, men hør nøye etter, så er det bare at den er utrolig detaljert! dog litt frempå er den kanskje.

DM 683 er en god allrounder, som jeg til tider liker, men som jeg fort går lei pga litt pudding og "lat" lyd.

Hva med Lektor da ?! . Syns 3 modeller ifra 2 fabrikanter burde få prøve seg .

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...ja er stort sett det jeg leser; at ikon serien kan vere ganske skarp (kansje FOR skarp med feil elektronikk), derfor lurer jeg på om NAD er ''feil elektronikk'', og at B&W kan vere litt mer ''innestengt''. Problemet er bare at begge høytalerne får glimrende kritikk, og at B&W ble valgt som referanse-høytaler for prisklassen under 10.000 av Lyd & Bilde.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellom disse to så hadde jeg muligens valgt Ikon fordi du har det effekttrinnet du har. 683 fortjener bedre elektronikk. Hadde jeg ikke hatt elektronikken ville jeg valgt 683 fremfor Ikon6 da jeg synes den låter mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min NAD C370 i snart 10 år nå og jeg har inntrykk av at NAD har et "lyst" lydbilde. Hifi-klubben ålesund har tidligere anbefalt B&W sammen med NAD og Dali sammen med Denon på grunn av at de utfyller hverandre bedre. Jeg ville uansett testet selv og hørt hva butikken anbefaler nå. Det er noen år siden jeg snakket med Hifi-klubben om dette.

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein-Ove Riksheim
    Har hatt min NAD C370 i snart 10 år nå og jeg har inntrykk av at NAD har et "lyst" lydbilde. Hifi-klubben ålesund har tidligere anbefalt B&W sammen med NAD og Dali sammen med Denon på grunn av at de utfyller hverandre bedre. Jeg ville uansett testet selv og hørt hva butikken anbefaler nå. Det er noen år siden jeg snakket med Hifi-klubben om dette.

Lykke til!
    Nå har Nad forandret seg litt på 10 år da. Heller mer mot det varme, da ikke lys klangkarakter.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Mellom disse to så hadde jeg muligens valgt Ikon fordi du har det effekttrinnet du har. 683 fortjener bedre elektronikk. Hadde jeg ikke hatt elektronikken ville jeg valgt 683 fremfor Ikon6 da jeg synes den låter mye bedre.
    Så 683 er egentlig en bedre høytaler, når den blir matchet med rett elektronikk vel og merke, men med mitt utstyr så vil jeg få bedre resultat med ikon?

Trodde NAD 272 var kraftig nok til å vekke liv i B&W høytalerne jeg 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 683 er egentlig en bedre høytaler, når den blir matchet med rett elektronikk vel og merke, men med mitt utstyr så vil jeg få bedre resultat med ikon?

Er vel kraftig nok men synes ikke Nad`n får ut potensialet 683 kan levere. Kan bli noe tilbakelent. Men det er jo min persolige mening.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er vel kraftig nok men synes ikke Nad`n får ut potensialet 683 kan levere. Kan bli noe tilbakelent. Men det er jo min persolige mening.
    Får vel ikke ut det fulle potensialet til noen av høytalerne med den relativt rimelige elektronikken jeg har8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ikke ut det fulle potensialet til noen av høytalerne med den relativt rimelige elektronikken jeg har8)
    Å jo da. Ikon6 er en mye mer lettdreven HT enn 683. Tror Nad`n også kan dempe diskanten noe i Dali`n. Ta med effektrinnet til HFK å prøv ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD C272 klarer fint å drive 683. Jeg har selv 683, og en god stund drev jeg de med en 272.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •