B&w Asw 650 Vs Svspb10nsd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal teste keane

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye testing og lytting,ble resultatet at jeg ble nødt til og kjøre sofan helt i bakvegg!
    Da ble bassen så enorm som jeg hadde hørt den skulle være
    Jeg fikk bakover sveis da jeg kjørte en basstest på den i tillegg,at det skulle komme så mye bass ut av den var altså helt villt!

Nå er stativene til bakht også på plass,så nå er det komplett her,bare og legge kabler slik at de ikke slenger for mye:P

hehe

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Jeg fikk bakover sveis da jeg kjørte en basstest på den i tillegg,at det skulle komme så mye bass ut av den var altså helt villt!
    Det jeg sa hele tiden. Helt rå 10 tommer

Hos deg var mao plassering problemet. Bra du fant ut av en bra løsning til slutt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Etter mye testing og lytting,ble resultatet at jeg ble nødt til og kjøre sofan helt i bakvegg!
    Da ble bassen så enorm som jeg hadde hørt den skulle være

Nå er stativene til bakht også på plass,så nå er det komplett her,bare og legge kabler slik at de ikke slenger for mye:P

hehe

Godt å høre at det ordna seg

Må si jeg sikler helt sykt på SVS nå, men vet lissom ikke om det blir som mye bedre på musikk enn XTZ'en min:S Også blir vel kanskje ikke dama så altfor fornøyd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det ordnet seg
    Grattis
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå har jeg flyttet anlegget i en større stue.
    Og bassen ble helt borte.
    I enkelte filmer kjenner du den.

Har fått tilbud om en Dali swa15.
    Hvordan er den?

Har sett dali s1.5 også,hvordan er den i forhold til swa15?
    swa ser på papiret mer heftig ut.
    Foruten tyngden da som er 10kg forskjell.

Noen som vet?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lillebror har SWA15 og den spillte ihvertfall mer en fett på gutterommet hans. Men om den er bedre enn PB10-NSD er vel ikke sikkert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suite 1.5 skal i følge dem som har sammenlignet denne med SWA15 spille tightere og bedre stort sett i hele arbeidsområdet. Mer kontroll på elementet rett og slett. I tillegg er kassen mer avstivet og dermed mindre kasselyder.

Når det er sagt så fikk det meste svingt seg her da det var SWA15 i hus her også

Siden PC20-39 som jeg har nå er plassert på en annen plass kan jeg ikke sammenligne den direkte med SWA15, men jeg liker SVSen bdre på de fleste måter, men jeg tror kanskje at PB10 ikke spiller fullt så bra som Suite 1.5, men det er ikke mye om å gjøre ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger en større sub da rommet jeg har anlegget i nå har blitt betraktelig større!

35kvm,det er over 10kvm mer enn forrige rom!
    Som blir vel stort for min pb10nsd.

trenger en sub som kan fylle et rom på ca 35kvm rimelig godt med bass.
    Både til musikk og film

Jeg har hørt swa skulle være bedre enn s1.5!
    Men det er jo delte meninger i alt,har fått tilbud om og kjøpe en swa15 til 3000kr.
    Som jeg vurderer!

Andre forslag til en rimelig pris?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SWA15 til 3000,- ville jeg prøvd om jeg var deg. Det er mye sub for de kronene.

Særlig mulighetene for fasejustering, eneste jeg har sett med trinnløs fase fra 0 til 360 grader. Eneste minuset var at den trengte litt nivå for å slå seg på når jeg brukte LFE inngangen på den, mener å huske at det ordnet seg når jeg satte på en splitter og brukte inngangene som gikk via filteret og skrudde filteret il max.

Alternativet kan kanskje være selvbygg med Dayton 15" element og BASH forsterker, selges hos AVshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra sub til 3-5 tusen spenn

Noen som kan anbefale ein sub til meg ???? Tenkte eg kunne skrive inn her,enn å starte ny tråd

Har til nå hadt ein B&W ASW600 10 tommer 150 watt.Den ble kjøpt i 2003 meiner eg.Den har eg nå solgt,for å bytte til ny.Rekner med det er ein utvikling i subene,siden den gamle aswen eg hadde.Har sett litt på xtz 10 og 12 tommeren og svs 10 tommeren.Vil ikkje bruke mer enn 3-5000,- Nå for tiden so leier eg leilighet i eit murhus med 4 leiligheter,men har heldigvis ingen naboer over meg.Kun ved sia av.Og stua mi er på mottsatt side av naboene sine Men siden eg har naboer nso må eg ta hensyn,så trenger ikkje altfor stoooor sub så hele huset rister.Men vil ha ein som spiller bra både til film og musikk og som både eg og naboer kan leve med Har no aldri fått klage til nå,så dei tåler no litt..... hehe 8-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 5000kr så kjøper du SVS PB10-NSD. Har du ikke det så kjøper du den største XTZ'en du har råd til. Folk påstår at SVS bare lager dyp buldrebass, men det er bare noe de sier for å rettferdiggjøre at de har "bare" XTZ selv.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5