Vilke Høytalere/forsterker bør eg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vilke Høytalere/forsterker bør eg velge?

Hei Godtfolk

Sitter no i ett dilemma, eg har valgt og nå selge hjemmekinoen min til fordel for stereo etter ny leilighet kjøp.

Eg vil ha litt heftigere fronter sammt stereoforsterker eventuellt cdspiller,men det blir ikkje kjøpt med en gang.

Prisklasse er 13-18000,-
    kjøper gjerne brukt.
    Høytalerene må ve rstuevennlige(har og sammboer som har en finger med i spillet:O )

Det eg har nå er Yamaha NS 9900 fronter, sammt Yamaha ns-p9900 center og bak, og SVS pc20-39 ultra suber(2stk) og Pioneer vsx 1016-v forsterker og PS3 som kilde.

Litt eksempel på musikk eg hører på er:

Dire straits,Metallica,Dixie chiks,typisk topp 20 musikk osv.

Setter veldig stor pris på Forslag.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes hundrevis av alternativer å velge mellom, men feks denon pma 1500 med b&W dm684 eller dm683. eller nad c372 med dali ikon 6 eller 7.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, eg har dessverre ingen erfaringer rundt B&W, er det noe som også kan dra på veldig høyt, og fortsatt er detaljert og tydelige høytalere?
    Har en knapp på System Audio Ranger,men da blir det en litt annen prisklasse igjen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HK980 som for tiden koster 4.000kr på Soundgarden og et par Klipsch RF-82 til 10.000kr. Da har du en strømsterk forsterker samtidig som du har lettdrevne høyttalere med rocka engasjerende lyd.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er en meget god høytaller som spiller både pent og brukbart høyt ,minst like høyt som SA ranger, synes SA gir for spinkel lyd til rock og heavy. et annet godt høytaller valg kan være MONITOR AUDIO rs6 litt mer trøkk enn i B&W og trenger mindre effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Er ganske gira på 82 ja, men da frister selvfølgeli 63 også,men er umulig og finne på bruktbørsen fortiden.
    Men noe form for Xindak forsterker noe og satse på? ringte litt rundt og fikk anbefalt noe Xindak greier, ukjennt merke for meg dessverre.
    Hvordan er lydkvaliteten på 82 iforhold til 83? har en kompis som kjører på med 83 og det trøkker vertfall veldig bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •