Partner til Lyngdorf TDAI2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Partner til Lyngdorf TDAI2200

Har hørt hva TDAI2200 duger til, med sine "medfølgende" DP-1 + BW1 høyttalere, men for min del blir det litt klønete med 2+2 oppsett i heimen, så vurderte ganske så kjapt å gå for Dynaudio, etter det jeg har lest så er disse meget nøytrale og oppløste. Hørte på dynaudio Contur S1.4 med Elektrocompaniet som forsterker/cdspiller. Det låt bra, og med forbausende mye trøkk i bassen for å være stativhøyttaler, men selv om de var detaljerte og oppløste, så ble det ikke samme hakeslæppet som da jeg hørte på Lyngdorf comboen hos hifiklubben.

Så da er jo spørsmålet om det er Dynaudioene eller elektrokompaniet som er "flaskehalsen". Men tviler egentlig på at det var forsterkeren, siden dette var et meget påkostet oppsett med seperat for og effektforsterker som drev høyttalerene.

Spørsmålet er: Noen som har forslag til høyttalrene som er ideel å parre med TDAI2200 ? Prisen bør være under 30K .
    Nesten så jeg vurderer å ommøblere stuen så jeg får plass til comboen fra Lyngdorf. MÅ bare ha den godlyden med meg i heimen!

PS! Skal ha med Room Perfect modulen.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen jeg har 50000 kroner å bruke på et stereooppsett har jeg lyst til å prøve noe à la Lyngdorf Tda(i) 2200 med XTZ 99.26 + 99 W10.17P + SUB AMP1. Dette er høytalere som får veldig mye positiv kritikk, men som jeg ennå har tilgode å høre :wink:
    Partner til Lyngdorf TDAI2200-p_6567-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, har tenkt litt på xtz, men comboen over blir litt " voldsom " for mitt lille rom og vedkommende (tvilsom WAF faktor og), men har vurdert XTZ 99.36 . Den får gode karakterer, men ser ikke helt "hvor i lendet" den konkurer, hvordan er den mot en S3 Avantgarde foreksempel? En helt annen prisklasse, men så er jo XTZ kjent for å konkurrere med mye dyrere alternativer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelse: Dersom EC spiller ganske likt Abrahamsen (noe mange mener det gjør), så er bassen for flytende med EC. Har selv testet Abrahamsen med Dynaudio.

Lyngdorf TDAI2200 har ingen pølsebass, men utrolig stram bass. Spesielt etter RP. Med og uten RP er som natt og dag i mitt rom. Spesielt på bassen og fokus i lydbildet.

Usikker på om du skal ha TDA2200 med RP. Skal du ha den uten så ville jeg ærlig talt spart til å få RP. Det er mer siginifikant enn høyttalerne. Og ja, Dynaudio (bruker selv C1) på TDAI2200 låter helt konge.

Lykke tll med valget. Spent på hva du havner opp med.

EDIT: Egentlig overrasket at RP fra Lyngdorf ikke er mer omtalt her på forumet. Mistenker mange her å droppe romkorreksjon etter erfaringer med receivere. Min erfaring er at receiveres romkorreksjon er dårlig (for stereo men OK for filmlyd). Lyngdorf er ikke i en annen klasse, men i en annen udefinert høyere division. Etter å ha hørt RP så er man hektet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Antagelse: Dersom EC spiller ganske likt Abrahamsen (noe mange mener det gjør), så er bassen for flytende med EC. Har selv testet Abrahamsen med Dynaudio.

Lyngdorf TDAI2200 har ingen pølsebass, men utrolig stram bass. Spesielt etter RP. Med og uten RP er som natt og dag i mitt rom. Spesielt på bassen og fokus i lydbildet.

Usikker på om du skal ha TDA2200 med RP. Skal du ha den uten så ville jeg ærlig talt spart til å få RP. Det er mer siginifikant enn høyttalerne. Og ja, Dynaudio (bruker selv C1) på TDAI2200 låter helt konge.

Lykke tll med valget. Spent på hva du havner opp med.

EDIT: Egentlig overrasket at RP fra Lyngdorf ikke er mer omtalt her på forumet. Mistenker mange her å droppe romkorreksjon etter erfaringer med receivere. Min erfaring er at receiveres romkorreksjon er dårlig (for stereo men OK for filmlyd). Lyngdorf er ikke i en annen klasse, men i en annen udefinert høyere division. Etter å ha hørt RP så er man hektet...
    Det var faktisk da jeg så komboen din jeg begynnte å tenke Dynaudio
    Og ja, skal ha med room perfect, men uten analog trinn, siden alle kildene mine er digitale.
    Men kan du si hvordan anlegget skiller seg lydmessig mellom Dynaudio og lyngdorf sitt høyttalersett? Blir det like åpent, hurtig, og holografisk? Ble latterlig imponert da jeg hørte Lyngdorf comboen, haken var i bakken og tungen på vei mot anlegget ALDRI hørt så oppløst og holografisk lyd før. Og hurtigheten på transienter var helt latterlig, latterlig!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorfs 2+2 har jeg desverre aldri hørt. Ulempem, som du sier selv, er å få til integreringen. Tipper man får betalt for å bruke noen dager der. På den annen side så er jeg muligens for lite radikal til å gå for 2+2 fra Lyngdorf.

Prisen for et slikt oppsett er 14K + 26K = 40K. Men også krav til effektforsterker til de passive subwooferne (+ SDA 2175 = 10K). Mao. så får man ganske gode par høyttalere til den prisen (50K), som opptar mindre plass enn alternativet. Det her blir en smakssak, og muligens en avart av lærdom, men min tanke var så enkel at jeg ville ha holografi, nøytralitet, bass og "small footprint" fra en høyttaler. Valget ble da Dynaudio C1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte selv RP på Hortenmessa i fjor sammen med Lyngdorf Open Baffle høytalere. Har aldri glemt den opplevelsen for å si det mildt. Det var vanvittig oppløst og stramt å høre på. En av messas desidert beste, og mye pga RP er jeg sikker på.
    Enig med Tiger, rart ikke det er mer fokus på RP.

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    under 30 lapper Dali Mentor 6 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke dumt

Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    under 30 lapper Dali Mentor 6 8)
    Må nesten teste dette oppsettet og Da kan jeg jo faktisk få muligheten til å teste det med tdai'en og.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Ikon 8, da begyner det å bli svært igjen8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beslutningen er tatt tror jeg:P

Har hørt mye fremogtilbake med litt billigere og enklere alternativer, som Mentor 6 og CM9. Riktog nok ikke med lyngdorf forsterkeren, men likevel, de gav et godt bilde av hva de døg til følte jeg.

Etter å ha hørt Dali og mentor 6, som var meget bra, så var haken min fortsatt på plass. Men da jeg gikk til det helt malplasserte lyngdrof anlegget som stod ved inngangspartiet, helt uoptimalisert for lyd, og hørte hva det kom med så ble jeg nok engang lamslått, og haken datt som vanlig rett i kjelleren.
    Lyngdorf har uten tvil gjort noe riktig da de lagde denne komboen (TDAI2200+SDAI+BW-1+DP-1) så ser ut som det blir dette jeg går for.
    Men slike kjøp som dette er ikke jeg gjør "spontant" så vi får se om jeg våger å gå løs på det te neste uke.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokkedokke
    Men da jeg gikk til det helt malplasserte lyngdrof anlegget som stod ved inngangspartiet, helt uoptimalisert for lyd, og hørte hva det kom med så ble jeg nok engang lamslått, og haken datt som vanlig rett i kjelleren.
    Lyngdorf har uten tvil gjort noe riktig da de lagde denne komboen (TDAI2200+SDAI+BW-1+DP-1) så ser ut som det blir dette jeg går for.
    Men slike kjøp som dette er ikke jeg gjør "spontant" så vi får se om jeg våger å gå løs på det te neste uke.
    Hvilken hifiklubbensjappe var det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye fremogtilbake med litt billigere og enklere alternativer, som Mentor 6 og CM9. Riktog nok ikke med lyngdorf forsterkeren, men likevel, de gav et godt bilde av hva de døg til følte jeg.

Etter å ha hørt Dali og mentor 6, som var meget bra, så var haken min fortsatt på plass. Men da jeg gikk til det helt malplasserte lyngdrof anlegget som stod ved inngangspartiet, helt uoptimalisert for lyd, og hørte hva det kom med så ble jeg nok engang lamslått, og haken datt som vanlig rett i kjelleren.
    Gratulerer med å ha sett lyset... :-) Jeg har også blinket meg ut den fulle Lyngdorf komboen. Nå er det bare å spare for min del. Når du har fått utstyret i hus, gi oss gjerne en tilbakemelding på erfaring rundt oppsett.

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf settet

Hei

Hvor kan jeg få hørt Lyngdorf oppsettet? Jeg sendte en mail til
    Hifiklubben, har enda ikke fått svar.
    Jeg kjøpte TDAI2200RP+AD i sommer og er meget interresert i
    å høre dette oppsettet.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette står i hfk oslo marcus thranes gt, men er ikke sikker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Klubben i bergen
    Men er der ikke nå lengre Jeg kjøpte hele sulamitten Var for bra lyd med lyngdorf 2+2 oppsettet til at jeg klarte å ignorere det, og så kom de med et bra tilbud på demoanlegget. Men herre gud for noen mentale problemer jeg fikk da jeg parkerte utenfor å butikken og visste d var nå eller aldri. Men lever jo bare engang så hvorfor ikke kline til?

Kan bare si at det spiller latterlig klart og i enkelte låter, som Sarah McLachlan - Black (william orbit mix) blir lydbildet så svært at høyttalerne selv forsvinner og lyden blir altomsluttende på et vis haken detter støtt og stadig ned i kjelleren.
    Måtte ta en kreativ vri på bassene pga plassmangel, hev på biltemaspikes på kortsiden og kastet dem opp på høykant på tvbenken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Klubben i bergen
    Men er der ikke nå lengre Jeg kjøpte hele sulamitten Var for bra lyd med lyngdorf 2+2 oppsettet til at jeg klarte å ignoere det, og så kom de med et bra tilbud på demoanlegget. Men herre gud for noen mentale problemer jeg fikk da jeg parkerte utenfor å butikken og visste d var nå eller aldri. Men lever jo bare engang så hvorfor ikke kline til?

Kan bare si at det spiller latterlig klart og i enkelte låter, som Sarah McLachlan - Black (william orbit mix) blir lydbildet så svært at høyttalerne selv forsvinner og lyden blir altomsluttende på et vis haken detter støtt og stadig ned i kjelleren.
    Måtte ta en kreativ vri på bassene pga plassmangel, hev på biltemaspikes på kortsiden og kastet dem opp på høykant på tvbenken.
    Hiv opp noen bilder til inspirasjon for oss andre som også ønsker å ende opp med samme kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve:

Her er ikke SDA2175 effektforsterker for bassene siden denne ikke var i hus hos hifiklubben da jeg kjøpte, og de måtte bestille ny:/ Men de var kjapp med å låne ut en 13K's Cambridge 840W effektforsterker

Her er bassene i vertikal vinkel på benken, hårfin klaring på alt sammen egentlig. I mitt hjemmelagde hifi rack så hadde lyngdorf forsterkeren 5mm klaring på siden:s Trodde først det var 5mm for lite, men målte i butikken at frontplaten var 1cm bredere enn selve forsterker chassiet, så da gikk det på håret! Hadde det ikke fått plass i racket tror jeg faktisk ikke jeg hadde kjøpt det, for det er faktisk ingen andre steder å ha forsterkeren, måtte ordnet meg en ny større og dypere tv-benk etc etc.

Takketvære room-perfect kan høyttalerene stå klint inntil veggen, ellers måtte de stått 3 fot fra bakvegg og 4fot fra sidevegg, ifølge brukerveiledningen. Ganske gunstig i min lille leilighet. Synest bare litt synd på naboene blir mye musikklytting nå. Og det blir bare bedre lyd jo mer man skrur opp

Musikkkilden min er pc'en som står i andre enden av rommet. Bruker nå winamp siden den støtter det aller meste, og da er det spesiellt flac jeg tenker på. Styrer winamp via iphones "iAmpremote" som gjør jobben, men ikke like elegant som apple sin egen remote app for itunes. Men så støtter såvidt itunes mp3 så den måtte jeg gi opp nå. Selv om jeg kunne styrt på med å konvertere ting til apple-lossless så blir det for mye styr.
    Forbausende bra lyd selv om kabelen fra pc (digital coax) er ca 7 meter eller noe. Har hørt rykter om at det faktisk skal være hørbar forskjell på lengre strekk, men hittil kjører jeg på med rimelig skjip kabel de første 4 metrene, og en litt mer påkostet en på resten. Hørest forbausende bra ut, og er selv en skeptiker til kabling, spesiellt digital kabling. Kom gjerne med innspill på den. Hadde vært interessant å hatt en streaming ting side ved side med forsterkeren med en påkostet kort digital kabel og hørt om det var noe forskjell, men jeg er meget skeptisk til at det blir noen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WAF! ;-)