Partner til Lyngdorf TDAI2200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokkedokke
    Skal prøve:

Her er ikke SDA2175 effektforsterker for bassene siden denne ikke var i hus hos hifiklubben da jeg kjøpte, og de måtte bestille ny:/ Men de var kjapp med å låne ut en 13K's Cambridge 840W effektforsterker

Her er bassene i vertikal vinkel på benken, hårfin klaring på alt sammen egentlig. I mitt hjemmelagde hifi rack så hadde lyngdorf forsterkeren 5mm klaring på siden:s Trodde først det var 5mm for lite, men målte i butikken at frontplaten var 1cm bredere enn selve forsterker chassiet, så da gikk det på håret! Hadde det ikke fått plass i racket tror jeg faktisk ikke jeg hadde kjøpt det, for det er faktisk ingen andre steder å ha forsterkeren, måtte ordnet meg en ny større og dypere tv-benk etc etc.

Takketvære room-perfect kan høyttalerene stå klint inntil veggen, ellers måtte de stått 3 fot fra bakvegg og 4fot fra sidevegg, ifølge brukerveiledningen. Ganske gunstig i min lille leilighet. Synest bare litt synd på naboene blir mye musikklytting nå. Og det blir bare bedre lyd jo mer man skrur opp

Musikkkilden min er pc'en som står i andre enden av rommet. Bruker nå winamp siden den støtter det aller meste, og da er det spesiellt flac jeg tenker på. Styrer winamp via iphones "iAmpremote" som gjør jobben, men ikke like elegant som apple sin egen remote app for itunes. Men så støtter såvidt itunes mp3 så den måtte jeg gi opp nå. Selv om jeg kunne styrt på med å konvertere ting til apple-lossless så blir det for mye styr.
    Forbausende bra lyd selv om kabelen fra pc (digital coax) er ca 7 meter eller noe. Har hørt rykter om at det faktisk skal være hørbar forskjell på lengre strekk, men hittil kjører jeg på med rimelig skjip kabel de første 4 metrene, og en litt mer påkostet en på resten. Hørest forbausende bra ut, og er selv en skeptiker til kabling, spesiellt digital kabling. Kom gjerne med innspill på den. Hadde vært interessant å hatt en streaming ting side ved side med forsterkeren med en påkostet kort digital kabel og hørt om det var noe forskjell, men jeg er meget skeptisk til at det blir noen forskjell.
    Meget pent. Din heldiggris!!!!
    Jeg begynner med TDAI2200 og CDspilleren.

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg trenger også høyttalere

Hei

Jeg er også på leting etter høyttalere til min TDAI2200 RP. Jeg har til nå hørt på SA Explorer, Helicon 300mk2 og 400mk2, Burmester B25, Legacy Classic HD og B&W CM9. Som dere ser så har jeg ikke helt bestemt meg for prisklasse, men har ikke lyst til å overstige 60k. Er stor fan av bånddiskant. Liker "luften" i topp.

Noen som har flere høyttalere å anbefale meg å lytte til? Evt hvilke ville dere valgt av de nevnte?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stereofreak...
    Hei

Jeg er også på leting etter høyttalere til min TDAI2200 RP. Jeg har til nå hørt på SA Explorer, Helicon 300mk2 og 400mk2, Burmester B25, Legacy Classic HD og B&W CM9. Som dere ser så har jeg ikke helt bestemt meg for prisklasse, men har ikke lyst til å overstige 60k. Er stor fan av bånddiskant. Liker "luften" i topp.

Noen som har flere høyttalere å anbefale meg å lytte til? Evt hvilke ville dere valgt av de nevnte?
    Det er mye digg du kan lytte til som du ikke har nevnt.
    Avalon Ascendant (om du får den brukt) eller NP2.0(som er en nydelig høyttaler etter min mening)
    Anthony Gallo 3.1(et elsk/hatutseende)
    Tannoy Definition DC8T (Utrolig dynamikk og stram, fin bass)
    Klipsch Palladium P37 (HIMMEL for et åpent lydbilde!)
    Audiovector S3 Avantgarde(Denne har jeg ikke hørt, men ser den får gode skusmål)
    Så har du også Scorpio og Virgo 5 fra Audio Physics som flere her på forumet har skaffet seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio sin countur serie passer jo prisleiet ditt, og den oppløste lyden for dynaduio tror jeg vil passe tdai'en ganske så bra. Men så er den fri for bånddsikant. Ville nesten tatt en lytt på mentor 6, skal være et bra alternativ til de dyrere helicon modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Meget pent. Din heldiggris!!!!
    Jeg begynner med TDAI2200 og CDspilleren.
    Sikker på cdspiller altså? Har selv rippet alt sammen på pc'en så slipper jeg hele det der skifte cd greiene. Men må innrømme at lyden hørtes enda pitte litt bedre ut på CD-1, enn fra pc'en. Men kjører fra hovedkortet's didigtalutgang, via en litt tvilsom kabel, så her er det jo potensiale for forbedringer.

Hadde vært ønskelig om Lyngdorf hadde produsert en high-end nettverksstreamer, men det ser ikke ut til at det kommer til å skje med det første. Kontaktet dem angående det, og dette var ikke noe de jobbet nå .
    De skal ha for å svare kjapt på epost, ikke noe problem å få sine egne frekvenskurve-ønsker tilsendt. Men å få et program hvor man kan lage dem selv var noe de rettogslett ikke hadde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokkedokke
    Sikker på cdspiller altså? Har selv rippet alt sammen på pc'en så slipper jeg hele det der skifte cd greiene. Men må innrømme at lyden hørtes enda pitte litt bedre ut på CD-1, enn fra pc'en. Men kjører fra hovedkortet's didigtalutgang, via en litt tvilsom kabel, så her er det jo potensiale for forbedringer.

Hadde vært ønskelig om Lyngdorf hadde produsert en high-end nettverksstreamer, men det ser ikke ut til at det kommer til å skje med det første. Kontaktet dem angående det, og dette var ikke noe de jobbet nå .
    De skal ha for å svare kjapt på epost, ikke noe problem å få sine egne frekvenskurve-ønsker tilsendt. Men å få et program hvor man kan lage dem selv var noe de rettogslett ikke hadde.
    Kall meg gammeldags, men jeg liker å legge skiva inn i cdspilleren. Jeg har mange cder og har tenkt å legge dem i lossless over på en HD, men det kommer til å ta tid, både for meg å få fingeren ut og selve jobben. Mulig at jeg bare går for TDAI om jeg føler BD spilleren duger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stereofreak...
    Hei

Audiovector S3 Avantgarde Arrete. Se på avtorget.8)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser CD-1 er havnet i kategorien "discontinued products". Hva kommer nå fra Lyngdorf?

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på pieaga sin stativ høytalere. Eller evnt usher?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •