Rå center, men kun 50cm bred!? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Du får ikke plass til 533mm? Isåfall er jo valget enkelt... JBL LC1, kjente ikke til den fra før Den har samme element som TL260 og L810 som jeg linket til lenger oppe.
    Latterlig!:smile: Jeg satt akkurat og leste om denne, og vurderte om jeg faktisk kunne strekke meg til 533mm. Går jo faktisk an å sette senteren 1 cm ut av senter uten at det blir synlig (er litt opptatt av symmetri).

Men hvem selger denne? Soundgarden har den ikke!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er utgått så en må nok prøve lykken på bruktmarkedet eller kanskje en kan være heldig å finne en butikk som har den stående? Soundgarden har helt sikkert hatt den så kan jo høre med de om en eller annen butikk kanskje har en fortsatt?!

Gjorde kjapt søk og ser også ut til at den er å få tak i på enkelte utenlandske nettbutikker.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm nå ser det ut til at nokk alternativer er nevnt, du spør om Focal havner nermere B&W eller ADAM, og da vil jeg si sistnevnte, det var en meget god senter. HM3 er det beste jeg har vert borti av senter totalt sett og så på ADAM's sider at Classic senteren er 23cm høy. ::ADAM::Professional Audio::

Mener ikke å være frekk med noen men har hørt Studio serien fra JBL ved flere annledninger tidligere uten å bli veldig imponert, snarere det motsatte.
    Om man vurderer å bruke litt penger på en god senter burde man absolutt vurdere noe annet.

Først på LS og Array(muligens på jubeleums modellene) man får høre det som er bra med JBL. For meg hadde LS senteren stått veldig sterkt, og fordi jeg er blitt en stor ADAM fan så er HM3 og classic senter også kandidater.

Men for å tenke litt som meg selv,
    hadde jeg vert veldig fornøyd med JBLene mine så hadde jeg nokk valgt en JBL senter, jeg ville ikke gått for en billig senter om jeg hadde muligheten for noe annet så Studio og billigere serier er ut.
    Array er rådyrt og for stort, og da står LS igjen som en stor fristelse.
    men så hadde jeg en xbox og noe annet ved sidenav, hmm, jo jeg vet det det setter vi oppå racket, så trenger jeg ikke heve tven, og ikke ødelegge symetrien.

Om jeg derimot ikke er 100% fornøyd med JBL slik det er nå, men kunne vurdert å oppgradere hele frontrekken til et annet merke, da hadde dette vert en mulighet til å se meg ut et merke jeg kunne tenkt meg å teste og jeg hadde måttet gå litt grundigere til verks.
    Focal, ADAM Audio, Monitor Audio, Tannoy og Mordaunt Short hadde vert mulige kandidater.

Mulig jeg bare forvirret mer nå, men håper det er leselig

Det var om det var meg.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Har sett på den og. Men aner ikke om den er å få tak i. Noen som kjenner til denne, og om den leverer?

Stikkord "Synthesis" om den leverer ? det vil jeg tro :-)

Fant denne på Ebay, det er den vertikale utgaven, men jeg tro ikke det er verre en og vri diskanten 90 grader.

JBL HT4V Vertical LCR Synthesis Speaker excellnt cond. - eBay (item 200347753433 end time Oct-27-09 12:42:32 PDT)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er utgått så en må nok prøve lykken på bruktmarkedet eller kanskje en kan være heldig å finne en butikk som har den stående? Soundgarden har helt sikkert hatt den så kan jo høre med de om en eller annen butikk kanskje har en fortsatt?!

Gjorde kjapt søk og ser også ut til at den er å få tak i på enkelte utenlandske nettbutikker.

Som denne....

JBL LC1 L series Center Channel Loud Speaker Black - eBay (item 270462146109 end time Oct-27-09 09:14:54 PDT)

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hm nå ser det ut til at nokk alternativer er nevnt, du spør om Focal havner nermere B&W eller ADAM, og da vil jeg si sistnevnte, det var en meget god senter. HM3 er det beste jeg har vert borti av senter totalt sett og så på ADAM's sider at Classic senteren er 23cm høy. ::ADAM::Professional Audio::

Mener ikke å være frekk med noen men har hørt Studio serien fra JBL ved flere annledninger tidligere uten å bli veldig imponert, snarere det motsatte.
    Om man vurderer å bruke litt penger på en god senter burde man absolutt vurdere noe annet.

Først på LS og Array(muligens på jubeleums modellene) man får høre det som er bra med JBL. For meg hadde LS senteren stått veldig sterkt, og fordi jeg er blitt en stor ADAM fan så er HM3 og classic senter også kandidater.

hadde jeg vert veldig fornøyd med JBLene mine så hadde jeg nokk valgt en JBL senter, jeg ville ikke gått for en billig senter om jeg hadde muligheten for noe annet så Studio og billigere serier er ut.
    men så hadde jeg en xbox og noe annet ved sidenav, hmm, jo jeg vet det det setter vi oppå racket, så trenger jeg ikke heve tven, og ikke ødelegge symetrien.

Om jeg derimot ikke er 100% fornøyd med JBL slik det er nå, men kunne vurdert å oppgradere hele frontrekken til et annet merke, da hadde dette vert en mulighet til å se meg ut et merke jeg kunne tenkt meg å teste og jeg hadde måttet gå litt grundigere til verks.
    Focal, ADAM Audio, Monitor Audio, Tannoy og Mordaunt Short hadde vert mulige kandidater.

Mulig jeg bare forvirret mer nå, men håper det er leselig

Det var om det var meg.
    Jeg er 100% fornøyd med TL260'ene og det er ikke aktuelt å bytte de ut. Det er heller ikke aktuelt å ha komponenter oppå stereobenken i det hele tatt. Så jeg er nødt til å ha plass til komponenter på sidene av centeren.

Det er mange gode forslag her nå! Så jeg må bare få tatt et valg snart. Blir nok handling av ganske mange komponenter snart, da jeg skal ha ny receiver, blu-ray spiller, cd-spiller, lerret og projektor (og center!)

Focal Chorus 800v er en het kandinat. Skulle gjerne lest en test av den dersom det er gjort i "Hjemmekino" eller "Lyd og Bilde". Adam Classicen som er 23cm høy, er 570mm bred og dermed for bred. JBL'ene som er nevnt er i mine øyne bra alternativer men LS er for bred og array blir for høy. En LS stativht vil jo passe, men skeptisk til hornet. Studioutgaven av JBL har jo faktisk akkurat samme elementer som i frontene. Men 533mm er egentlig litt for bredt det også. 1375mm lysåpning - 533mm /2 = 421mm. De fleste komponenter er bredere enn 421mm...

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kontakte noen av høyttalerbyggerne her på forumet da?
    Er mange her med særs god peiling på høyttalerkonstruksjoner, som kunne tegnet/designet/bygget en custum-senter til deg. Snickers-is m.fl.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke finlest hele tråden, men denne her skal være nøyaktig 500 mm ifølge soundgarden. Pen og se på er den også Etter min mening da...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hva med å kontakte noen av høyttalerbyggerne her på forumet da?
    Er mange her med særs god peiling på høyttalerkonstruksjoner, som kunne tegnet/designet/bygget en custum-senter til deg. Snickers-is m.fl.
    Er jo absolutt en ide å få bygd en custom. Men det høres veldig dyrt ut å få noen til å gjøre det for meg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lex Lektor
    Har ikke finlest hele tråden, men denne her skal være nøyaktig 500 mm ifølge soundgarden. Pen og se på er den også Etter min mening da...
    Spørs om de 4" basselementene klarer å sprute noe særlig fra seg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo absolutt en ide å få bygd en custom. Men det høres veldig dyrt ut å få noen til å gjøre det for meg.
    hvis ikke "noen" er en forumdeltaker som har gjort det før, og faktisk syns det er gøy å drive med slik - og dermed ikke kommer til å ta så mye for jobben ?

verdt et forsøk.. for du er jo så sta og vanskelig ellers så... ;-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    hvis ikke "noen" er en forumdeltaker som har gjort det før, og faktisk syns det er gøy å drive med slik - og dermed ikke kommer til å ta så mye for jobben ?

verdt et forsøk.. for du er jo så sta og vanskelig ellers så... ;-)
    Hehe... Ja, jeg virker vel ganske vanskelig med alle begrensingene mine på dette her Kan sende en pm til snickers-is bare for å høre

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Har selv aldri hørt Studio serien, men iom at det er samme element som i TL260 og trådstarter er fornøyd med de så tror jeg LC1 burde være ett bra valg for han. Ingen tvil om at Array, LS og selvsagt Adam er en bedre senter, men klangmessig blir det ikke ideelt.

Det å bruke f.eks. Array senter med TL260 blir for meg like feil som å bruke Klipsch (eller Adam). Største likhetstrekke mellom Array og TL260 er navnet JBL, ellers er alt forskjellig. Array er en av få modeller som fortsatt er "ekte JBL" og blir produsert i USA og har en annen sound enn de andre modellene. De aller fleste JBL høyttalere blir nå på lik linje med svært mange andre høyttalere masseprodusert i Kina.

Så jeg personlig ville heller valgt LC1 for å fått lik lyd som TL260 framfor å gått for en bedre senter som låter annerledes, men det er nå sikkert bare meg som synes dette er så viktig

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 533mm er egentlig litt for bredt det også. 1375mm lysåpning - 533mm /2 = 421mm. De fleste komponenter er bredere enn 421mm...
    Det kommer an på hva du skal ha. Nå har ikke jeg fått med meg om du allerede har nevnt det.

Pioneer er f.eks. oppgitt til bredde 420mm. Det krever nok litt ekstra plass over komponentene for luftingen sin del hvis du skal plassere det så trangt.. Vet ikke om det er flere merker enn Pioneer som er litt smalere enn standard.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv aldri hørt Studio serien, men iom at det er samme element som i TL260 og trådstarter er fornøyd med de så tror jeg LC1 burde være ett bra valg for han. Ingen tvil om at Array, LS og selvsagt Adam er en bedre senter, men klangmessig blir det ikke ideelt.

Det å bruke f.eks. Array senter med TL260 blir for meg like feil som å bruke Klipsch (eller Adam). Største likhetstrekke mellom Array og TL260 er navnet JBL, ellers er alt forskjellig. Array er en av få modeller som fortsatt er "ekte JBL" og blir produsert i USA og har en annen sound enn de andre modellene. De aller fleste JBL høyttalere blir nå på lik linje med svært mange andre høyttalere masseprodusert i Kina.

Så jeg personlig ville heller valgt LC1 for å fått lik lyd som TL260 framfor å gått for en bedre senter som låter annerledes, men det er nå sikkert bare meg som synes dette er så viktig
    Jeg er tilhenger av å mache og å ideelt sett ha samme høytaler hele veien, men det er ikke feil med en annen senter dersom man får det til å spille godt sammen.

Det jeg egentlig vil ha andres mening om er vel egentlig om de tror en senter som koster 3k men som har en del av de samme elementene er bedre i denne sammenheng enn en senter til fire ganger prisen.

Er jo en vekker syns jeg at den senteren (som jeg har sett beste pris på 1500,- i usa) har samme elementene som en høytaler som orginalt kostet 22k.
    Da ville jeg tro det er hvertfall noe mer enn elementene som bestemmer hvordan den høytaleren spiller.

Array var forrøvrig nevnt i resonneringen og var ikke et faktisk alternativ.
    Ved en tilfeldighet har jeg hørt array som senter til TL260 og rent lydmessig på film var det ikke helt på jordet.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror jeg ville sjekket muligheten hvertfall.
    Er ikke verre enn å få en pris over ditt budskjett.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eben X-centric virker jo ganske rå da. Bare synd den ligger på feil side av 50k

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil gi føttene dine mest lyd fra centeren. Lydmessig hadde det blitt mye bedre hvis du hadde fått den på et høyere nivå i benken din. Ikke akkurat små de høyttalerne du har på siden heller og diskanten fra de kommer også mye høyere enn din center.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig hadde det jo vært best med et dedikert rom osv... Vienna Acoustics Waltz Grand passer jo perfekt inn hos meg. Men det er jo egentlig en ht lagd for å henge på vegg da den kun er 10cm dyp. Men hvordan leverer den som center mon tro?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •