høyttalere som passer til onkyo 807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttalere som passer til onkyo 807

Da jeg nettopp har handlet meg en onkyo 807 reciver å ennå kjører med de gammle dali 104 frontene som faktisk gir veldig god lyd, ennå bassen er litt fraværende i de.
    Men det jeg lurte på var faktisk hva andre med onkyo har av høytalere, vil helst kjøpe noe som passer.
    Skal teste reciveren på et MA RS8 5.0 oppsett da muligheten for å gjøre det er tilstede, ellers blir det litt vanskelig å høre på høyttalere da man bor i gokk.

Blir et 5.0 oppsett foreløpig, bor i blokk så kan ikke ta livet av naboer heller med noen store subber...

Om RS8 passer godt så er letingen avsluttet rimelig fort, men kan være greit med andre alternativer i samme prisklasse.

Kikker nå litt rundt på hva andre her på forumet har og skriver, så om du har en link til en tråd med nyttig info så sleng den ut.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt for sent for deg, men må bare kommentere dette til andre som skal oppgradere anlegg - FINN UT HVA SLAGS LYD DU LIKER OG KJØP HØYTTALERE FØRST.

Typisk feil å få for seg at en eller annen forsterker er kulest i verden og man bare MÅ ha den, og etterpå skal man kjøpe høyttalere som "passer til forsterkeren".

Begynn med å finne HØYTTALERE som passer til DEG. Så kan man begynne å tenke på oppgradering av forsterker etterpå, hvis nødvendig.
    --
    Thorbjørn

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har dali concept 8, og 6 og suite 0,7 center,synes min 807 spiller meget bra med dali.mye trykk,fylde og varme.spiller mye musikk av type springsteen,toto,pink floyd,men også ac/dc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    Da jeg nettopp har handlet meg en onkyo 807 reciver å ennå kjører med de gammle dali 104 frontene som faktisk gir veldig god lyd, ennå bassen er litt fraværende i de.
    Men det jeg lurte på var faktisk hva andre med onkyo har av høytalere, vil helst kjøpe noe som passer.
    Skal teste reciveren på et MA RS8 5.0 oppsett da muligheten for å gjøre det er tilstede, ellers blir det litt vanskelig å høre på høyttalere da man bor i gokk.

Blir et 5.0 oppsett foreløpig, bor i blokk så kan ikke ta livet av naboer heller med noen store subber...

Om RS8 passer godt så er letingen avsluttet rimelig fort, men kan være greit med andre alternativer i samme prisklasse.

Kikker nå litt rundt på hva andre her på forumet har og skriver, så om du har en link til en tråd med nyttig info så sleng den ut.
    Tror dette kan vere en bra kombo jeg!
    MA høytalerne er ganske lettdrevne,og passer derfor fint sammen med en god reciver som jo onkyo 807 er! Har selv Ma rs6,som jeg driver med Pio LX 51,og jeg er strålende fornøyd hvertfall!
    Men nå er du jo heldig som får testet dette da,og det er jo det beste!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Tror dette kan vere en bra kombo jeg!
    MA høytalerne er ganske lettdrevne,og passer derfor fint sammen med en god reciver som jo onkyo 807 er! Har selv Ma rs6,som jeg driver med Pio LX 51,og jeg er strålende fornøyd hvertfall!
    Men nå er du jo heldig som får testet dette da,og det er jo det beste!
    Ja, blir vel å få testet det litt i kveld om alt går etter planen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Litt for sent for deg, men må bare kommentere dette til andre som skal oppgradere anlegg - FINN UT HVA SLAGS LYD DU LIKER OG KJØP HØYTTALERE FØRST.

Typisk feil å få for seg at en eller annen forsterker er kulest i verden og man bare MÅ ha den, og etterpå skal man kjøpe høyttalere som "passer til forsterkeren".

Begynn med å finne HØYTTALERE som passer til DEG. Så kan man begynne å tenke på oppgradering av forsterker etterpå, hvis nødvendig.
    Vel, kansje lett for deg å si det. Men etter å ha hatt et lite surroundannlegg så er det ikke så enkelt. Daliene var noe jeg fikk tak i billig da jeg fikk låne en forsterker. Så må nå begynne i en ende...

Onkyoen var et lett valg sånn sett å min første skikkelige reciver å ikke noe jalla ferdig løsning, hadde egentlig tenkt meg yamaha 1900 men valget var enkelt med den store prisforsjellen.

Men Point taken, ska tenke på det neste gang. Har jeg hatt råd så har det sikkert blitt yamaha 3900 med MA RS8 som en jeg kjenner har, fin lyd men så er den over dobbelt så dyr forsterkeren.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.36 passer 807 meget bra. Mine skal selges snart på grunn av de estetisk ikke passer inn etter kjøp av ny senter. Send meg en PM om du er interessert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er jo en Onkyo tråd som det sikkert er flere som har samme receiver som deg med forskjellige høgtalere på receiverne sine: http://avforum.no/forum/receivere-fo...x-nr807-9.html

Du kann jo spørre litt der hvilke høgtalere de som har samme receiver som deg mener er en god match til din receiver og få en noenlunde beskrivelse (lydsignatur o.s.v) av hvordan de enkelte høgtalerne spiller på den receiveren.

Men hugs att andre komponenter,(cd-spiller o.s.v) utforforming, størrelse på rom, møblering og demping av rom har også mye å si på hvordan lyden blir i ditt rom:-D

Og sist men ikke minst har ikke alle lik smak av lyd så det beste er selvfølgelig å få teste høgtalerne på samme receiver som den du har selv og det ALLER beste er selvfølgelig å få låne med seg høgtalerne å få prøve de på oppsettet ditt i ditt rom på grunn av det eg har skrevet om over her:-D Det er ikke alltid like lett å få til, men det er det ALLER beste om du får mulighet til det:-D

Edit: Ser du får mulighet til å teste receiveren på ett MA RS8 5.0 oppsett og det er jo bra att du har den muligheten Har du mulighet til å få prøve fronthøgtalerne (muligens hele 5.0 oppsettet) med ditt oppsett i ditt rom er det jo enda bedre

Kjenner ikke til receiveren eller MA høgtalerne så kann desverre ikke uttale meg om receiver eller høgtalerne, men kann bare bidra med linken til Onkyo receiverne. Der er det sikkert noen som kann hjelpe deg litt på vei

Lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig umulig å få lånt noe med hjem, da det er langt til nermeste butikke med serlig utvalg. Tviler på at jeg får lånt hjem høyttalerne fra han jeg kan teste det hos. Så må nok prøve å feile litt, ska værtfall få testet reciveren i kinoen hans. Regner nesten med at høyttaler høres forsjellig ut fra rom til rom også, men noe må vel den romkoreksjonen klare å renske opp i.

Ska se å høre mere i den tråden du komm med Asfalt, ellers så har man jo kikket en del på antiloop sitt oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig umulig å få lånt noe med hjem, da det er langt til nermeste butikke med serlig utvalg. Tviler på at jeg får lånt hjem høyttalerne fra han jeg kan teste det hos. Så må nok prøve å feile litt, ska værtfall få testet reciveren i kinoen hans. Regner nesten med at høyttaler høres forsjellig ut fra rom til rom også, men noe må vel den romkoreksjonen klare å renske opp i.

Ska se å høre mere i den tråden du komm med Asfalt, ellers så har man jo kikket en del på antiloop sitt oppsett.

Du får jo prøvd receiveren din på høgtalerne i kinoen hans og det er i allefall bedre enn ingenting

Det er jo forståelig att han ikke ønsker å låne bort høgtalerne sine også, men det er jo snilt gjort av han att du får prøvd receiveren i kinoen hans også:-D Det er jo fint att du får den muligheten i allefall selv om det kann bli litt annen lyd i ditt rom:-D

Det er ett hav av gode høgtalere å velge mellom og håper du finner de høgtalerne som passer deg og ditt oppsett best:-D

Lykke til med jakten på godlyden:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub.

Vil LETT anbefale at du går i innkjøp av en sub. Hadde ofte samme problemet selv før, enten for lite bass, eller nesten passe eller litt mye. Med en sub har du en FOSS av bass tilgjengelig, og du kan regulere helt fritt hvor mye guff du vil den skal ha Bare positive erfaringer med sub. Har bare hatt en da, og det er en 12" proson sub, som jeg kjøpte på Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997 . Er kanskje ikke den kjappeste, men bra trøkk! XTZ lager jo visstnok meget billige og gode subwoofere nå, fyndborsen og Surround.no - Høyttaler spesialisten er forhandler. Var jeg deg, hadde skaffet meg en slik .

I surround-oppsett så er en sub også GULL. Siden DVD skiver har sin egen sub kanal så får man i rolige stemninger i filmen et klart lydbilde uten at subben ligger og "rumler", men skjer det noe, da smeller det til de grader! Vil faktisk tørre å påstå (hvis man ikke har så mye bass fra før da) at en sub i hjemmekino oppsett har mer å si enn bakhøyttalerene.

Snublet over en test på forumet her : http://avforum.no/forum/tester-audio...-w10-16-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokkedokke
    Vil LETT anbefale at du går i innkjøp av en sub. Hadde ofte samme problemet selv før, enten for lite bass, eller nesten passe eller litt mye. Med en sub har du en FOSS av bass tilgjengelig, og du kan regulere helt fritt hvor mye guff du vil den skal ha Bare positive erfaringer med sub. Har bare hatt en da, og det er en 12" proson sub, som jeg kjøpte på Fyndbörsen - Hemelektronik pÃ¥ Internet sedan 1997 . Er kanskje ikke den kjappeste, men bra trøkk! XTZ lager jo visstnok meget billige og gode subwoofere nå, fyndborsen og Surround.no - Høyttaler spesialisten er forhandler. Var jeg deg, hadde skaffet meg en slik .

I surround-oppsett så er en sub også GULL. Siden DVD skiver har sin egen sub kanal så får man i rolige stemninger i filmen et klart lydbilde uten at subben ligger og "rumler", men skjer det noe, da smeller det til de grader! Vil faktisk tørre å påstå (hvis man ikke har så mye bass fra før da) at en sub i hjemmekino oppsett har mer å si enn bakhøyttalerene.

Snublet over en test på forumet her : http://avforum.no/forum/tester-audio...-w10-16-a.html
    Ja, veit det kan bli litt lite bass. Men litt kompromiss må man inngå når man bor i blokk, sub blir det nok senere med bedre muligheter.

Testet reciveren på RS8 5.0 system å må bare si 8) knall lyd, kino mannen vart imponert også. Drar de som bare juling, ennå muligheten for bi-amp også. Var et mektig lydbilde, testet introen på the day after tomorrow samt den Infected mushroom dancing with kadafi.
    Nå er nå vel MA lett drevet å var rimelig uannstrengt ennå vi lå oppe på -5.
    Så kan vel bli litt annet lydbilde her med litt mindre rom, fornøyd med det uannsett. Så må ta noen telefoner over helgen å se om det ikke går å få oppover noen snart

Edit: Måtte nu se litt på den suben da Kan vel være noe i det da, må vel sove på gata om det blir for mye bråk...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bompe min egen tråd. Fått meg høytalere, endelig etter lang ventetid.
    MA RX8 surround anlegg i valnøtt, 3 måneder med venting men ser ut til å være værdt det. Kunne fått sorte da men fikk da til slutt den fargen jeg ville ha selv om det tok sin tid.

Sånn opp av esken spilte de mye bedre enn noe annet jeg har hatt, men hører på andre folk at de tar seg enda mere opp etter rundt 30- 40 timers spilling.

Samt bi-amping skal prøves så snart jeg har oppdatert reciveren, noe som er vanskelig med trådløs nett... Men må vel finne en løsning på det snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samt bi-amping skal prøves så snart jeg har oppdatert reciveren, noe som er vanskelig med trådløs nett... Men må vel finne en løsning på det snart.
    Jupp, bruk kabel mellom receiver og router, ferdig med oppdateringen så er det bare å koble fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal selge et par patos 401 lyric mk2 vist du er interesert.
    har 2 par, så bruker dem samme høytalerne selv, har ikke prøvd disse med onkyo reciver da :???: eller en reciver i heletatt.

har begynt å tenke litt på å bytte dem nå, men da blir det til B/W CM9 tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    jeg skal selge et par patos 401 lyric mk2 vist du er interesert.
    har 2 par, så bruker dem samme høytalerne selv, har ikke prøvd disse med onkyo reciver da :???: eller en reciver i heletatt.

har begynt å tenke litt på å bytte dem nå, men da blir det til B/W CM9 tenker jeg.
    Hvem tenker du på? Ingen planer om å bytte ut Monitor Audio anlegget mitt i fjærn framtid, da de er bare noen uker gammle...:roll:

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    old