XTZ 99 W12.16 går ikke i "stand-by"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W12.16 går ikke i "stand-by"

Hei!

Har en XTZ 99 W12.16 High Glossy som jeg i går flyttet litt rundt på, og etter å ha koblet alt opp igjen vil den nå plutselig ikke gå i stand-by. Den står å lyser hele tiden selv om den ikke blir brukt, så eneste mulighet er å slå den av manuelt med bryteren på baksiden.

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes?

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Hei!

Har en XTZ 99 W12.16 High Glossy som jeg i går flyttet litt rundt på, og etter å ha koblet alt opp igjen vil den nå plutselig ikke gå i stand-by. Den står å lyser hele tiden selv om den ikke blir brukt, så eneste mulighet er å slå den av manuel med bryteren på baksiden.

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes?
    Hvor lenge har du ventet? Trodde jeg hadde samme problem, men det viste seg at den slo seg av etter 2-3 minutter noen ganger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med en XTZ subamp1. Jeg mener det kommer av at det er litt brum i forsterkeren, altså litt støy. Da får den jo et slags signal og vil dermed ikke slå seg av. Hvis du holder øret helt inntil elementet; hører du svak brumming da?

Årsaken kan være noen kabler som ligger litt for tett inntil hverandre som forsyrrer signalkablene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har latt den stå opptil en time uten at noe har skjedd så jeg vet det ikke er tiden det går på. Vanligvis slår den seg jo av etter 3-5 minutter tror jeg.

Sitat Opprinnelig postet av penol
    Jeg har samme problem med en XTZ subamp1. Jeg mener det kommer av at det er litt brum i forsterkeren, altså litt støy. Da får den jo et slags signal og vil dermed ikke slå seg av. Hvis du holder øret helt inntil elementet; hører du svak brumming da?

Årsaken kan være noen kabler som ligger litt for tett inntil hverandre som forsyrrer signalkablene.
    Der kan vi ha problemet ja. Skal prøve å strekke om litt på kablene jeg.

Takker så mye for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt "brumming" i sub'en ja, men jeg skjønner ikke hva det kommer av. Den har ikke vært slik før. Har nå strukket woofer-kabelen helt for seg selv så jeg er helt sikker på at den ikke påvirkes av noe - alikevel starter sub'en med en gang jeg skrur på bryteren selv om receiveren ikke er på en gang. Den slår seg riktignok av etter noen minutter når receiveren ikke er på.

Men, det som er irriterende er at den er påskrudd så lenge receiveren er slått på selv om jeg har "disablet" signal på SW-kanalen. Dette var aldri noe problem før, så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig ble sånn at den vil stå der å "brumme" for seg selv når jeg har slått av SW-kanalen.

Noen som vet hva det kan komme av?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    att XTZ'en ike går i standby kan komme av støy fra sub forsterkeren eller forsterkeren den er koblet til, det kan komme av dårlig kontakt eller en dårlig lydkilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galvanisk skille?

Har du koblet antennekabel til en tv eller noe uten galvanisk skille?

Jeg hadde samme problem før jeg fikk på en sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dm95
    att XTZ'en ike går i standby kan komme av støy fra sub forsterkeren eller forsterkeren den er koblet til, det kan komme av dårlig kontakt eller en dårlig lydkilde.
    Har som sagt ikke byttet noe utstyr bare flyttet litt på subben. Støy fra den "innebygde" sub-forsterkeren kan plutselig oppstå? Eneste jeg la merke til når jeg koblet opp igjen utstyret i går var at strøm-kabelen inn til sub'en sitter veldig dårlig - men det er vel ikke sannsynlig at er årsaken?

Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Har du koblet antennekabel til en tv eller noe uten galvanisk skille?

Jeg hadde samme problem før jeg fikk på en sånn.
    Har faktisk antennekabel uten galvanisk skille ja, prøvde å dra ut kabelen både fra vegg og TV men "brummingen" i sub'en er fortsatt der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å skift signalkabelen fra forsterkeren til subben ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dm95
    prøv å skift signalkabelen fra forsterkeren til subben ?
    Ja, har prøvd det.

Har nå konkludert med at det er støy fra receiver som er direkte årsak til at subben ikke slår seg av. Når jeg setter receiveren på "mute" slår subben seg av riktig men når jeg setter SW-kanalen til "disabled" da slår den seg ikke, noe den gjorde før. Hvordan kan dette skje med en receiver uten videre?

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at det ikke har vært noen respons her på en stund... fant du løsningen på problemet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •