Synes ikke du høytaleren er så bra som du fikk fortalt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så enden på visa var at høytalerne var så bra som du ble fortalt? :-D

Lytta du ikke til høytalerne i det hele tatt når du først hadde tatt deg en tur til Hifiklubben?

Må bare si at det hadde vært en veldig dårlig selger hvis han hadde bedt deg om å gå et annet sted for å kjøpe en forsterker.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Kjøp effekt!

Jeg leste i artikkler i blad og på internett at Dali Lektor 8 skulle være en råbra høytaler som tykker bedre enn de fleste høytalere i denne prisklassen og ha en diskant som merkelig nok klarte og henge med. På hfk sa de at dette stemte og at dette var en kjempehøytaler, den skulle også være lettdrevet. jeg ble anbefalt en Nad T765 hjemmekinoreciver får denne skulle ha nok guffe til å få alt ut av lektorene! Jeg ble litt skuffet når jeg hadde instalert høytalerene og begynt å spille. Men jeg tenke at de må sikkert spilles inn, etter en måne med mye spilling ble jeg bare mer og mer skuffet. Hvor var denne dritråe høytaleren jeg hadde blitt lovet?!

Kjøpte forrige uke en parasound nc2250 til mine lektor 8. Å nå høres frontene ut som helt ny høytalere. De trykker vesentlig bedre og diskanten kommer frem på en mye bedre måte enn før, da jeg slet litt med sytete diskant. Det blander seg rett og slett bedre sammen og det ble mye mere behagelig og høre musikk, kan sitte og høre på musikk hele dagen uten at jeg blir sliten i hode. Også trenger jeg ikke subben når jeg spiller musikk lenger. Det ble en helt ny lytte opplevelse.

Mange takk til gutta på dali's entusiaster som anbefalte meg mer effekt med parasound! Og spesielt takk til roger waters som gav meg navn og telefon nr til ei sjappe i drammen som hadde denne på tilbud!
    Bare hyggelig å hjelpe deg på rett vei, moro å se du er fornøyd med valget ditt. En receiver har null sjans i helv. å dra no slikt alene. Receiver power er ikke det samme som stereopower.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio

Må bare si at det hadde vært en veldig dårlig selger hvis han hadde bedt deg om å gå et annet sted for å kjøpe en forsterker.
    Hadde jeg fått den beskjeden hadde jeg blitt imponert, men selger hadde sikkert fått fyken;-)

Jeg har erfaring med at selgere "lover at det er nok i massevis" når det er snakk om 10kg Onkyo og 2x15". Jaja, imponerende var det jo, men nok? Nei.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å høre at en enkelt komponent kan ha så mye å si. Såklart, jeg skjønner forskjellen på en 2000 kroners receiver og en 20 000 kroners high-end forsterker, men likevel; høres litt overraskende ut. Blir spennende å se da, når jeg får mekka mine gainclones og en pre-out boks.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    så enden på visa var at høytalerne var så bra som du ble fortalt? :-D

Lytta du ikke til høytalerne i det hele tatt når du først hadde tatt deg en tur til Hifiklubben?

Har svart på det tidligere, se på starten av side 1

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg bestemte meg for å kjøpe effektforsterker, var jeg på klubben for å få litt info og for å høre om de kunne klare å interessere meg i noe de hadde der. Da jeg fortalte at jeg hadde funnet en parasound til 10500kr, anbefalte faktisk selgeren at jeg skulle gå får den, fordi den var nok bedre enn noe annet de hadde der til den prisen. Å sa at parasound var et bra merke med mye futt som stemte godt overens med dali.

Det hadde vært moro om de kunne dra inn litt flere merker inn i sortimentet sitt på hifi klubben, f.eks parasound og Vincent

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg bestemte meg for å kjøpe effektforsterker, var jeg på klubben for å få litt info og for å høre om de kunne klare å interessere meg i noe de hadde der. Da jeg fortalte at jeg hadde funnet en parasound til 10500kr, anbefalte faktisk selgeren at jeg skulle gå får den, fordi den var nok bedre enn noe annet de hadde der til den prisen. Å sa at parasound var et bra merke med mye futt som stemte godt overens med dali.

Det hadde vært moro om de kunne dra inn litt flere merker inn i sortimentet sitt på hifi klubben, f.eks parasound og Vincent
    Morsomt at det finnes såpass seriøse folk på HFK at de kan anbefale andres produkter istedetfor å prøve å tyne ut et salg selv. Sånt liker vi!
    Hadde nok vært fint om HFK kunne utvidet produktspekteret sitt, men de kan kan ikke selge hva de vil heller. Er endel avtaler om agenturer og import av produkter som kan avgjøre hva en butikk kan selge (uten å måtte kjøpe inn via fordyrende mellomledd, som ikke er så veldig gunstig hverken for butikk eller kjøper).

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Morsomt at det finnes såpass seriøse folk på HFK at de kan anbefale andres produkter istedetfor å prøve å tyne ut et salg selv. Sånt liker vi!
    Hadde nok vært fint om HFK kunne utvidet produktspekteret sitt, men de kan kan ikke selge hva de vil heller. Er endel avtaler om agenturer og import av produkter som kan avgjøre hva en butikk kan selge (uten å måtte kjøpe inn via fordyrende mellomledd, som ikke er så veldig gunstig hverken for butikk eller kjøper).
    Jeg skjønner at det er slik det fungerer, men vært veldig moro å kunne finne noe nytt i hyllene snart

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man ikke får kjøpt på HFK får man heller kjøpe hos andre, er bare sånn det og vi får leve med det rett og slett. Er en del snacks som de kanskje kunne bytte ut, med Klubben er slik at de går for sine egne merker som Nad, Denon, Dali, B&W, Arcam, Argon, Cambridge, Cerwin Vega. Er nok pga de skal tjene penger på dette uten å ha mellomledd som suger til seg, derfor de har basert seg på "egne" merker i sortimentet sitt. Men en oppgradering hadde vært moro for all del og det skriver jeg under på.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det man ikke får kjøpt på HFK får man heller kjøpe hos andre, er bare sånn det og vi får leve med det rett og slett. Er en del snacks som de kanskje kunne bytte ut, med Klubben er slik at de går for sine egne merker som Nad, Denon, Dali, B&W, Arcam, Argon, Cambridge, Cerwin Vega. Er nok pga de skal tjene penger på dette uten å ha mellomledd som suger til seg, derfor de har basert seg på "egne" merker i sortimentet sitt. Men en oppgradering hadde vært moro for all del og det skriver jeg under på.
    Ja, vi får vel godta det som det er, å heller glede oss over den snacksen vi finner der og den gode servicen de har. Ivertfall i trondheim, det er nok den beste servicen i hele byen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får vel godta det som det er, å heller glede oss over den snacksen vi finner der og den gode servicen de har. Ivertfall i trondheim, det er nok den beste servicen i hele byen
    Jeg har veldig god service fra Moss også, Øyvind heter butikksjefen her nede og han er utrolig grei kar og deale med så det gir mersmak å handle fra klubben sånn sett. Service og oppfølging er viktig og det får du her, vil bare rose butikken her nede oppi skyene for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god selger er ikke nødvendigvis en som anbefaler dens egne produkter. Jeg har i flere tilfeller, anbefalt andre forhandlere fremfor oss, da de gjerne har fått et bedre tilbud på noe som vi ikke klarer å matche. Eks. Pioneer KRL37V. I dette tilfelle, var det ingen produkter som kunne matche dette i forhold til pris. Kjøp det der, da blir du fornøyd. Jeg vet kunden kommer tilbake nettop pga. jeg "turde" å sende henne til "konkurenten"

Beklager for litt avsporing, men det jeg hadde på hjertet måtte frem.

Som nevnt, Klipsch horn vil nok fungere bra her

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •