Hjelp! Newbie trenger høyttalere til Samsung-LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Newbie trenger høyttalere til Samsung-LED

Har nylig kjøpt Ue40B7000. Trenger høyttalere. Har liten stue, og ser for meg noe à la dette systemet fra Samsung:
    Smartson - Hemmabio - Samsung HT-BD7200 - Tester och köpguider

...men det har ikke fått skryt for lyden i de (få) testene som ligger ute, bare for designet. Og jeg er heller ikke interessert i BluRay-spilleren som følger med (skal kjøpe en annen).

Men det er noe sånt jeg trenger; altså to slanke (gjerne tynne) høyttalere som kan stå ved siden av TV-en eller henges på veggen og en sub. Har for liten (og for kronglete) stue til 5.1 eller 7.1. Det trenger ikke være superlyd, på sikt skal jeg nok oppgradere, men et midlertidig system med OK lyd som kan vare i noen år (til neste leilighet/stue, da sikkert med OLED-TV). Gjerne trådløs sub, men ikke noe must.

Noen forslag?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlenhau
    Har nylig kjøpt Ue40B7000. Trenger høyttalere. Har liten stue, og ser for meg noe à la dette systemet fra Samsung:
    Smartson - Hemmabio - Samsung HT-BD7200 - Tester och köpguider

...men det har ikke fått skryt for lyden i de (få) testene som ligger ute, bare for designet. Og jeg er heller ikke interessert i BluRay-spilleren som følger med (skal kjøpe en annen).

Men det er noe sånt jeg trenger; altså to slanke (gjerne tynne) høyttalere som kan stå ved siden av TV-en eller henges på veggen og en sub. Har for liten (og for kronglete) stue til 5.1 eller 7.1. Det trenger ikke være superlyd, på sikt skal jeg nok oppgradere, men et midlertidig system med OK lyd som kan vare i noen år (til neste leilighet/stue, da sikkert med OLED-TV). Gjerne trådløs sub, men ikke noe must.

Noen forslag?
    Hei, må si jeg deler din skepsis til en del slike ferdig systemer og det er jo noen kandidater i det segmentet der også.
    Kommer hvertfall på et par som Hifiklubben fører: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 7012 Høyttalere gulvstående variant fra argon.
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: PARADIGM Cinema 330 Høyttalere vegghengt modell fra Paradigm

Midgard Audio har noe fra Mordaunt Short som jeg fikk annledning til å se litt på i Horten for noen uker siden, de hadde veldig bra finish syns jeg og hadde en fin sån soundbar som kunne henges under tven og var Left, Right og Center i en høytaler. De hadde såklart en hel serie med dem og de så bra ut og har fått skryt også for lyden. :Alumni Range / Mordaunt Short
    Her er også prisliste på det merket: http://midgardaudio.no/homeaudio/pri.../prisliste.pdf

Soundwave har noen varianter, men viser ikke alt de fører på sine sider desverre: Soundwave as - Swans M5000HT
    Husker ikke hva disse koster: SWANS-Speaker: SWANS V8

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0