Ny Sub! Skeptisk.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til trådstarter, her er det like mange svar som som alternativer, det er mange som tviholder på sine valg og ikke ser at det finnes alternativer. Den som er "verdens" beste høyttaler for noen bør nødvendigvis ikke være det for deg, den er kansje ikke i nærheten engang.

Jeg kjenner ikke Jamo, men dem tre andre alternativene tror jeg ikke du trår feil. Du bør også vurdere fysisk størrelse og design hvis du skal ha den i en stue. Når det er sakt så er ofte kvalitet og headroom på sub undervurdert, altså pass på å kjøp en som er mer en god nok til ditt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Forsterkeren har flere muligheter bl.a. egen x-over. I følge Lsound så er den bedre på alt, men ikke så mye at det er verd å bytte ut gammel med ny.
    Nei, er XTZ'en jeg vurderer å bytte ut, men hører på like mye musikk også så er så usikker på om SVS'en er noe bedre da:S Ingen i Sarp/Moss'e området som har denne så jeg kan få høre? :roll:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den ekstra dybden til SVS over XTZ ikke er like viktig på musikk så er lyden mye fetere. Stortromma blir STOR. Har ikke hørt PB10-NSD, men forskjellen på PC12-NSD og 99w12s er ihvertfall mer enn merkbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Selv om den ekstra dybden til SVS over XTZ ikke er like viktig på musikk så er lyden mye fetere. Stortromma blir STOR. Har ikke hørt PB10-NSD, men forskjellen på PC12-NSD og 99w12s er ihvertfall mer enn merkbar.
    men så er 10'ern en del mindre da. Er vanskelig dette når jeg ikke fåt hørt SVS'en. Prøvde å guffe opp litt igjen nå (får ikke gjort det så ofte med leieboer under):P Og det er trøkk i Xtz'en også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt til på din liste den suben som jeg allerede har Monolith DF, den vil koste deg noen kroner mere enn hva pb10 koster(om frakt allerede er inkludert i prisen fra lsound?), du får da en sub som er bedre på alle måter, det er en sub som er mere musikalsk og lettere å intergrere til spesielt musikk bl.a. grunnet en nesten 100% rett lydtrykks kurve, den vil gå ca like dypt hele veien (15-17Hz), du får en finnish som er iallefall ikke dårligere(kanskje bedre?), du får også flere valgmuligheter med finnish(alt fra ek og mahognoy til blank svart), du velger selv downfire eller frontfire du får med på kjøpet alle kabler du behøver både for low level signal og high level signal, du får en sub som i kvalitet til film legger seg mellom SVS pb10 og PB12plus, men låter bedre til musikk! Den når ikke opp til PB13, men som dem sier i england PB13 er langtifra dobbelt så bra som en Monolith. Og til sist du får en 12" og ikke 10"

Home Page for quality UK manufactured subwoofers and sub bass systems

Jeg er litt overasket over dette forumet, alle er så innsnevret på SVS og XTZ når det kommer til sub, man får inntrykket av at det bare finnes disse to på markedet, og visst XTZ er billig, og låter nok helt ok, men ser man på grafen som viser lydtrykk ser den forferdelig ut, SVS er velkjent for å være blandt de beste når det kommer til film, men dem er også velkjent(utenfor dette forum iallefall) for å ikke nå helt opp i musikk(unntaket skal være PB13 som skal være riktig bra til både film og musikk, men den koster deretter)

My few cents.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nei, er XTZ'en jeg vurderer å bytte ut, men hører på like mye musikk også så er så usikker på om SVS'en er noe bedre da:S Ingen i Sarp/Moss'e området som har denne så jeg kan få høre? :roll:
    Jeg bor i Larvik, og kan gi demo på den gamle SVS PB10...Rett over fjorden og 45 min sørover fra Horten...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tgulvik
    Jeg bor i Larvik, og kan gi demo på den gamle SVS PB10...Rett over fjorden og 45 min sørover fra Horten...
    Takker for tilbudet men tror det blir litt langt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hjemme i Larvik i helga, skulle du ombestemme deg er det bare hyle ut...

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar folkens, må gå nederst i tenkeboksen

Takk for tipset om Monolith DF, grumpys - må lese litt om den..

I mitt gamle Yamaha oppsett hadde jeg en YST-SW515.
    Som dere kan se på bildet under, sto den bak i venstre hjørne. (Ny vil også plasseres her)

Kanskje ikke så lett å se, men stua er ikke akkurat noe å skryte over når det kommer til størrelse. Bor i en gammel blokk, å det ganske så lytt.

Tror en 12" vil plassere noen varselsbrev i postkassa mi, som kanskje samboeren ikke blir så glad for

Skal i alle fall få lånt med meg klipsch'n hjem for prøving. Er det ingen butikker/kjeder som fører SVS og XTZ? Kun å få kjøpt på nett?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun Lsound.no som har Svs og Surround.no - Høyttaler spesialisten som har Xtz

Edit: Begge disse merkene dukker titt og ofte opp på brukt markedet til gode priser .

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har svs bor på tindlund