Høyttalere/Sub til rundt 3000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere/Sub til rundt 3000kr

Nå som jeg nettopp har fått kjøpt meg min første receiver (Denon AVR-1610) og foreløpig låner to eldgamle Monitor Audio R352 høyttalerer kunne jeg tenkt meg en sub, er ikke på jakt etter noe rått eller dyrt, et sted mellom 1000-2000kr for holde. Noen som har en anbefaling? Sett litt på ARGON Sub 8 fra hifiklubben, noen som har erfaring med denne? Er også åpen for andre forslag såklart.

Edit: Gjør om topicen, da jeg etter litt hjelp og tips, heller har blitt mer interessert i et par nye front høyttalere, så sub'en får vente. Så er nå på jakt etter et sett med front høyttalere til rundt 3000kr.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne ikke skrevet noen par ord om sub'en du anbefaler? Så sant du har den selv/vært borti den.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kikke på bruktmarkedet.
    Aktiv Sub - FINN Torget f.eks.

Er noen andre for en rimelig penge på finn.no også.

Ang. XTZ suben så kan du søke litt på forumet, ligger flere omtaler av den rundt omkring.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du linka til der blir nok i det største laget, har ikke allverdens med plass for øyeblikket, så er for det meste på jakt etter sub i størrelsen av XTZ'en eller mindre.

Edit: Uten at størrelsen på den sub'en var oppgitt, den så meget stor ut på bildene værtfall, hehe.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis grensa går ved 2000 kr, er en sub fra Xtz noe av det bedre du kan kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz'en vil jeg anbefale til den prisen også. Har 12"en selv og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Har ikke hørt 8"en da, men skal være god den også

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Du kunne ikke skrevet noen par ord om sub'en du anbefaler? Så sant du har den selv/vært borti den.
    Har selv hatt 12" fra xtz og det skal godt gjøres å finne en bedre allrounder til prisen.
    Buldrer bra på film og henger fint med på musikk,

Jeg hadde valgt xtz fremfor argon uten tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel muligens den xtz'en da. Lurer på en liten ting angående dette, subwoofer inngangen på Denon AVR-1610 står under pre out, noe som vil si at de som plugges inn der trenger egen forsterker eller noe i den duren, har denne det? Eller trenger jeg noe i tillegg for å drive denne subwooferen?

Edit: Fant en liten minitest av sub'en her på forumet, og noe av det negative var at den ikke gikk dypt nok, og kunne heller ikke spilles høyt med: http://avforum.no/forum/tester-audio...9-w8-16-a.html
    Så er litt redd nå for at jeg kanskje blir litt skuffa, dog skal sies at jeg aldri har hatt et eget lydsystem før nå, har som regel bare brukt headset (Beyerdynamic DT 770 Pro som nærmer seg 2år snart om jeg ikke tar helt feil) kobla til PCen, hadde vel også en gang et Logitech Z640 lydsystem til PCen. Hva tror dere?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger 1 stk signalkabel. denne kobler bak på din Denon på "Subwoofer". http://www.listenup.com/lu/graphics/...Large_Back.jpg

Om du skal handle deg en Xtz fra Surround.no er det bare å finne deg en passende sub-kabel derfra i samme slengen.

Edit: Xtz subwooferen har egen innebygget forsterker slik at den driver seg selv, uten å trekke kraft fra din reciver.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Fant en liten minitest av sub'en her på forumet, og noe av det negative var at den ikke gikk dypt nok, og kunne heller ikke spilles høyt med: http://avforum.no/forum/tester-audio...9-w8-16-a.html
    Så er litt redd nå for at jeg kanskje blir litt skuffa, dog skal sies at jeg aldri har hatt et eget lydsystem før nå, har som regel bare brukt headset kobla til PCen, hadde vel også en gang et Logitech Z640 lydsystem til PCen. Hva tror dere?

Det er jo begrenset på hva man kan få til denne prisen. Skal du absolutt ha ny subwoofer i til denne prisen er nok Xtz det beste valget.

Om du er villig til å kjøpe brukt ,kan du i denne prisklassen få utrolig mye for pengene.

Leser også her i øverste post at du pr. i dag låner et sett med høyttalere. - Hadde det ikke vært det beste å kjøpt deg et par egne høyttalere istedet for å se etter en sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, et sett med egne høyttalere er i planen det også, men slik jeg ser det nå, så tjener jeg vel kanskje mer "lyd" med en sub istede for å kjøpe 2 nye front høyttalere, siden jeg alt har 2, selv om de ikke er mine. Dog Monitor Audio R352 er jo fra 1980 tallet eller noe, så vet ikke hvordan de står opp imot dagens høyttalere.

Men hvis noen her mener at jeg vil få mer "lyd" ut av et sett nye front høyttalere istede for en ny sub, så får jeg vel vurdere hva jeg går for først.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten sub fra xtz vil nok hjelpe litt på i dypden da jeg regner med at disse stativ.ht fra MA ikke går så veldig dypt. - så du vil nok få et fyldigere lydbilde og litt mere trykk i bunnen.

Men så er det akurat det du leste i testen at - den minste 8" fra Xtz har sine begrensninger. Ikke spiller den så veldig dypt og den gir ikke noe voldsomme lydtrykk.

- Men til prisen er den god.

Jeg personlig ville begynt med et par fronthøyttalere som var mine egne. Hvor i landet holder du til?
    Jeg ville for eks. funnet meg et par (brukte?) Dynavoice M-65....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder til i Oslo. Høyttalerne jeg "låner" er mor og far sine, og tviler de trenger dem i den nærmeste fremtid, så jeg selv har ingen problemer med at jeg sitter med to lånte front høyttalere. Dog jeg er klar over at disse MA R352 er eldgamle, så hvordan de holder opp mot dagens front høyttalere vet jeg ikke stort om, men jeg vil vel tippe de er en smule utdatert.

Som sagt nye og egne front høyttalere kommer etterhvert det også, men har lyst på en mest mulig komplett lyd opplevelse nå, og da passer vel en sub best? Eller mener du/dere at høyttalerne jeg har for øyeblikket er "såpass" dårlige at to nye front høyttalere ville tjent meg mye mer?

Edit: Omformulert litt. Kjenner ole lokke øye er på vei, hehe.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gamle høytalerne er nokk litt vell utdaterte, selv omdem er pene å se til=)

Se om du kan få lånt deg et par nye høytalere. Jeg har selv et sett nye MA høytalere, og fatte den som vil, de spiller høyt og har godt med bass, å de uten at basselementene beveger seg engang:-S

Du får mye høytaler/sub for pengene hvis du kjøper brukt, du har et stramt budsjett, så jeg anbefaler å kjøpe brukt.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/50409/cat/12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/52904/cat/12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/53391/cat/12

Men gidder du å jobbe litt, pante flasker etc, så får du fort noen som ligger brukt til 4000kr, å da snakker du MYE mer for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligheten til å gå opp i pris, men er litt usikker på om jeg vil. Og jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at et nytt sett med front høyttalere blir en større oppgradering enn en ny sub, for det er det jeg er er ute etter, en størst mulig oppgradering for pengene. Plass er også litt av problemet for øyeblikket.

Edit: Men når det er sagt, et sett med Dynavoice M-65 eller tilsvarende frister, men igjen skulle gjerne hørt på de kontra MA R352 så jeg kunne hørt forskjellen, evt. hva tror dere? Hva vil jeg høre forskjell i? Som sagt har ikke jeg så mye peiling på lyd, men hvis man setter MA R352 og Dynavoice M-65 opp mot hverandre, hva er forskjell, hvis man ser på spesifikasjoner? Og hva man evt. vil høre når de spiller? Er det mer trykk? Spiller en av de høyere enn den andre?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    De gamle høytalerne er nokk litt vell utdaterte, selv omdem er pene å se til=)
    Å kalle de for utdaterte er vel litt sterke ord, men det er ikke tvil om at det er skjedd litt på HT-fronten også.

Du holder til i Oslo, så det er jo plenty av muligheter til å få lånt både en sub og et par nye ht for å se hva som gir deg mest. Faren da er jo at du ender opp med å kjøpe BÅDE sub og nye ht...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låne fra hvor? Er også fortsatt interessert i å vite hva forskjellen på nye høyttalere kontra de jeg har nå. Som nevnt så har det skjedd noe på høyttaler fronten, men hva?

Og hva mener andre folk her? Med tanke på å kjøpe ny sub eller et nytt sett med front høyttalere? Var i utgangspunktet @bjarne82 som fikk meg til å tenke på å kjøpe et nytt sett med høyttalere fremfor ny sub i dette øyeblikk, selv om nye høyttalere har vært i planen, men i og med at jeg alt hadde et par, dog ikke mine, så var det i utgangspunktet en sub jeg så etter nå.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låne fra hvor? Er også fortsatt interessert i å vite hva forskjellen på nye høyttalere kontra de jeg har nå. Som nevnt så har det skjedd noe på høyttaler fronten, men hva?

Og hva mener andre folk her? Med tanke på å kjøpe ny sub eller et nytt sett med front høyttalere? Var i utgangspunktet @bjarne82 som fikk meg til å tenke på å kjøpe et nytt sett med høyttalere fremfor ny sub i dette øyeblikk, selv om nye høyttalere har vært i planen, men i og med at jeg alt hadde et par, dog ikke mine, så var det i utgangspunktet en sub jeg så etter nå.
    Noen butikker låner ut, andre lar deg deponere. Bare å høre seg frem..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okay, får se hva det blir til. Dog er fortsatt åpen for forslag til sub og evt. høyttalere. Samt at jeg er en smule nysgjerrig på hva jeg evt. vil tjene på nye front høyttalere kontra de gamle Monitor Audio R352 som jeg har nå.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •