Høyttalere/Sub til rundt 3000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som nevnt tidligere, dit beste valg er nokk XTZ når det kommer til sub. Årsaken til at jeg anbefalte høytalere er nokk siden jegt regner med at du vil få en god del med bass fra dem, kansje nokk til å mette lysten på en sub. Men det beste er nokk å ta en tur innom et demorom å høre hva du syns selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som det blir nye høyttalere istede, etter å ha brukt dagen på å søke. Har også satt budsjettet litt høyere, 3000kr (Kan sikkert strekke meg litt lengre også, om nødvendig). Men har for det meste prøvd å finne noen brukte Dynavoice M-65 siden de har høstet så god kritikk til prisen.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre til rundt 3k kan jo også være

Klipsch F-1 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden På tilbud om dagen...

Proson Conquest 6030 MK2 Black Oak Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 89 Front PAR XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten Mener Lyd & Bilde testet disse i går... Fant frem testen her: Stram lyd for stramt budsjett - Lyd og Bilde

Innlegg: Dynavoice M-65 med SEAS 22TAF/ G diskant - FINN Torget Oppgraderte M-65 med Seas diskanter...

Patos B-500 - Fet lyd til en billig penge - FINN Torget

Dynavoice Challenger M65 + C-5 Center - FINN Torget

Kraftige QLN 602-høyttalere selges - FINN Torget
    Her kan du jo sikkert prute en 500-lapp...

Og det finnes jo også mange butikker i Oslo som man kan ta turen innom... Og så har du jo AVtorget Sleng ut en Ønskes kjøpt annonse - Noen her inne bytter gjerne komponenter hver mnd og i noen tilfeller ennda oftere enn det....

Edit: Hostet opp noen til..

QLN Artech 6 "black" - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Proson Conquest 5050 Mk2 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han med Dynavoice M-65 med oppgraderte diskanter har jeg vært i kontakt med, dog de kan hende blir solgt imorgen.

Ble plutselig en del å velge i nå. De fra Klipsch så interessante ut, hvordan er de kontra alle de andre du du linker til? Og ut ifra spesifikasjoner, hva burde man se etter når man ser på høyttalere?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Han med Dynavoice M-65 med oppgraderte diskanter har jeg vært i kontakt med, dog de kan hende blir solgt imorgen.

Ble plutselig en del å velge i nå. De fra Klipsch så interessante ut, hvordan er de kontra alle de andre du du linker til? Og ut ifra spesifikasjoner, hva burde man se etter når man ser på høyttalere?
    Det du bør tenke på er bla. hvilken musikk du hører på, hvor stort rom skal de stå i? hvor langt ut fra veggen kan du ha dem? hvilken forsterker har du ?
    Større trenger ikke å være bedre.

bjarne82 linket til en del bra, personlig ville jeg i hvertfall ha holdt meg langt unna Proson og gått for Klipsch F1 hvis du ikke får kjøpt Dynavoice M-65.

Når det gjelder spesifikasjoner, kan du se på hvor følsome de er, Klipsch F1 har •SENSITIVITY 93dB noe som gjør de lettdrevne.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson ble kun med i farten grunnet pris....

Når det kommer til hvor lettdrevene ht, er det ikke bare følsomheten som gjelder, men også lasten.

M-65 for eks. er ikke så lettdrevne som folk skal ha det til ( 93db) , når impedansen faller ganske langt ned (Under 2,8 Ohm om jeg ikke husker feil) i mellomregisteret.
    Noe som gjør at di kjipeste reciverne på markedet kneler rimelig raskt...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du som bor i oslo, du bør dra til utsalgstedene å høre selv. Du fikk plutselig mange valg å velge mellom, som kan være forvirrende. Jeg kan gi det noen tips: XTZ, Dynavoice og Klipsch. Så har du eleminert mange av valgene.

Jeg vil anbefale deg til å lete på bruktmarked fremover de neste ukene(hvis du har tid/tålmodighet), er mye snadder å finne dær. Eventuelt sette inn en anonse selv dær du ønsker å kjøpe høytalere av spesifiserte merker og max pris. Å hvis du skal kjøpe både sub og høytalere med tid så kan du fremdeles lete etter sub. Og som sub anbefaler jeg XTZ, eller muligens en SVS hvis du finner en grisebillig.

Jeg har en kompiss som kjøpte XTZ 93 WMT, å de spiller noe lekkert! Å til å kun kosta 2500-3000 nye så er dem et røverkjøp! De er da stativhøytalere så de har ikke så mye dypbass, men de rister nokk til å lage uro i huset8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i førstepost, har jeg en Denon AVR-1610 receiver. Regner med at den har nok til å drive et par med M-65?

Edit: Når det kommer til musikk smak, så hører jeg på det meste, noe av det jeg hører på mest er Dire Straits, Michael Jackson, Coldplay, Daft Punk, Underworld, Muse. Dog høyttalerne vil ikke bare bli brukt til musikk, blir også film og spill. Så har tenkt til å oppgradere til et 5.1 system etterhvert, men det skjer ikke med det første.

Edit2: Eneste som holder igjen nå er egentlig om receiveren min er sterk nok til å drive M-65 eller ikke, så om noen kan fortelle meg det, hadde jeg blitt evig takknemlig. Kom nemlig over denne: http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...tml#post862392 og ifølge folk så er ikke M-65 så lett å drive tydeligvis, noe som også @bjarne82 påpeker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok få litt for lite effekt fra den receiveren du har til til å drive disse på en skikkelig måte. Vil da heller anbefale deg en mindre høyttaler, sammen med en sub.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, akkurat det jeg ikke ville høre, noen fler som mener det samme? Hva vil jeg egentlig merke? At høyttalerne ikke spiller veldig høyt? Dårlig med bass? Eller noe annet? Dog receiveren har jo mulighet til å koble til en ekstern forsterker om jeg ikke tar helt feil, det er vel det Pre Out er til?

Edit: Titta på noen stereo forsterkere, og mange av disse har 40-70watt på 2 kanaler, og Denon receiveren jeg har skal vel yte 75watt, dog nå har ikke jeg peiling på hva som bestemmer om en forsterker/receiver greier å dra et par høyttalere, så kan hende jeg er på bærtur, så opplys meg gjerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse som har kommet på brukten nå?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/53677

Lett drevne og sentralt ved deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Dynavoice M-65 som frister mest for øyeblikket, er bare interessert å høre hva folk mener jeg vil "miste" siden receiveren min kanskje ikke er kraftig nok. Det jeg syns er rart er at når du får dedikerte stereo forsterkere opp til 4000kr som har fra 40-70 watts utgangseffekt, noe som tilsvarer receiveren jeg har, så burde det vel egentlig ikke være noe problem? Men igjen, jeg har som sagt meget lite peiling på dette med watt, følsomhet på høyttalere osv...

Edit: Og forresten, takk for forslaget @Thoge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hva med disse som har kommet på brukten nå?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/53677

Lett drevne og sentralt ved deg.
    Ser at du var før meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Dynavoice M-65 som frister mest for øyeblikket, er bare interessert å høre hva folk mener jeg vil "miste" siden receiveren min kanskje ikke er kraftig nok. Det jeg syns er rart er at når du får dedikerte stereo forsterkere opp til 4000kr som har fra 40-70 watts utgangseffekt, noe som tilsvarer receiveren jeg har, så burde det vel egentlig ikke være noe problem? Men igjen, jeg har som sagt meget lite peiling på dette med watt, følsomhet på høyttalere osv...

Har ikke så god peiling på dette jeg heller, men vet at det nytter ikke å bare se på oppgitt effekt pr. kanal. Størrelse på transistor eller hva det nå heter osv har også stor betydning.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke wattene det handler om. Det er evnen til å takle vanskelig last. Lav ohm er vanskelig last og gjør at forsterkere som ikke takler det vil koble ut etter en stund, gjerne pga varme siden lavere ohm betyr at forsterkeren må yte mer watt. Problemet oppstår gjerne ved spilling nokså høyt over tid.

Jeg mener: Kjøp M-65 hvis du har lyst på de. Hvis det viser seg at du ikke kan spille grisehøyt pga receiveren din så spar til effektforsterker noe du godt kan gjøre uansett.

EDIT: Spør på Dynavoice-tråden hvilke receivere/forsterkere de bruker på M-65 og erfaringer de har.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder på Dynavoice M-65 her kan du se hva folk benytter av elektronikk til m-65.
    Etter en rask titt er det alt ifra billig Sony til litt mer påkostet fra for eks Xtz.

Bilder på Dynavoice Challenger M-65 EX EX-versjonen ser jo ikke så gale ut da

Som nevnt over kan du jo bare gå til innkjøp av en effektforsterker. Dette trenger ikke koste allverdens, og det stadig dukker opp noe gunstig fra Rotel eller Nad med gjevne mellomrom. - Da vil du nok få fart på disse Dynavoicene!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, kjøp dynavoicene om du har lyst. Knall gode og pene å se til.

Når det kommer til effekt så har jeg "for liten" forsterker nå, merker kun at den ikke har så god kontroll på de dypere frekvenser. Men de spiller fremdeles vakkert og høyt, og med nokk av bass.

Tviler sterkt på at forsterkeren din vil kvie under disse høytalerne. Husk at disse folka på forumet er entusiaster, å bruker helst forsterkere som er overkill isteden for å tape en smule dynamikk.

Når du kjøper deg subb så vil subben uansett ta over mye av bassen, og bassen er den som trenger mest strøm fra forsterkeren. Da kansje den blir evig nokk plutselig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, jeg har en Denon AVR-1508, altså lillebroren til din reciver, og den spiller jeg så det rekker og mer til med. Og det på et par Monitor Audio GS20. Som jeg tror er tyngre å drive en Dynavoicene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ute tidligere å kjøpte et par brukte Dynavoice M-65 med oppgradert diskant av typen SEAS 22TAF/G og er så langt meget fornøyd, er langt mere trykk i disse høyttalerne enn MA R352. Og dermed har jeg gått til innkjøp av mitt første eget stereo oppsett =)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •